  • 1. Data: 2018-05-23 01:39:01
    Temat: Impulsowy regulator napiecia bez cewki
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zna ktoś scalak, który obniży napięcie 12Vdc do 3.3Vdc przy wydajności
    prądowej rzędu 100mA bez użycia cewki?

    Chodzi mi o przełączanie kondensatorów, ale bez podnoszenia napięcia, jak w
    typowym powielaczu pojemnościowym ani odwracaniu polaryzacji wyjścia tylko
    zwykłej regulacji napięcia zastępującej kluczowanie cewki kluczowaniem
    kondensatora...

    Pszemol

  • 2. Data: 2018-05-23 04:41:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    555

  • 3. Data: 2018-05-23 07:44:08
    Temat: Re: Impulsowy regulator napiecia bez cewki
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > 555

    Gdzie on ma pętlę sprzężenia zwrotnego sterowaną napięciem wyjściowym? :-)

  • 4. Data: 2018-05-23 08:42:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 May 2018 23:39:01 -0000 (UTC), Pszemol
    <P...@P...com> wrote:
    > zwykłej regulacji napięcia zastępującej kluczowanie cewki
    > kluczowaniem
    > kondensatora...

    Tali układ regulatora to mała sprawność i duże prądy kluczowania -
    po co ktoś miałby produkować taki regulator?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2018-05-23 09:52:43
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    -- Wiadomość oryginalna (wysłana 23.05.2018 01:39) --
> [...]
    > typowym powielaczu pojemnościowym ani odwracaniu polaryzacji wyjścia tylko
    > zwykłej regulacji napięcia zastępującej kluczowanie cewki kluczowaniem

    Nie jest to co prawda scalak, ale przetwornica zamknięta
    w jednej obudowie:
    http://katalog.we-online.de/en/pm/MAGIC-FDSM?sid=14f
    5c9a992

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 6. Data: 2018-05-23 10:17:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 07:44, Pszemol pisze:

    > Gdzie on ma pętlę sprzężenia zwrotnego sterowaną napięciem wyjściowym? :-)

    W 1988r w programatorze EPROMów do wytwarzania 25V z 5V
    wykorzystywaliśmy step-up (z indukcyjnością) z układem sterujący na
    bazie 555. OIDP daje się wpływać na wypełnienie poprzez wpływanie na
    dzielnik normalnie ustalający 1/3 i 2/3 napięcia. Inna metoda przez pin
    resetu.
    P.G.

  • 7. Data: 2018-05-23 10:24:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 01:39, Pszemol pisze:
> [...]
    > typowym powielaczu pojemnościowym ani odwracaniu polaryzacji wyjścia tylko
    > zwykłej regulacji napięcia zastępującej kluczowanie cewki kluczowaniem

    Przełączając indukcyjności daje się przetwarzać (teoretycznie
    bezstratnie) napięcie (bo przełączona cewka zachowuje prąd a napięcie
    jej wisi). Przełączając kondensatory daje się odpowiednio przetwarzać
    prądy (bo przełączany kondensator zachowuje napięcie, a prąd mu wisi).

    Aby uzyskać coś takiego z w miarę małymi stratami trzeba by łączyć 3
    jednakowe kondensatory w szereg do 12V (na każdym byłoby 4V) i potem
    przełączać je do połączenia równoległego. Jakieś straty na kluczach i po
    połączeniu byłoby np. 3.8V do tego tętnienia powiedzmy do 3.5V i z tego
    tętniącego 3.5 do 3.8 liniowo zrobić 3v3.

    Ponieważ dla każdego stosunku napięć wychodzi inny układ więc raczej
    trudno o standardowy scalak na szeroki zakres.
    P.G.

  • 8. Data: 2018-05-23 10:58:43
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-05-23 o 09:52, MKi pisze:
    > -- Wiadomość oryginalna (wysłana  23.05.2018 01:39) --

    > Nie jest to co prawda scalak, ale przetwornica zamknięta
> [...]

    Ale to klasyczna przetwornica z indukcyjnością, tylko zamknięta w
    obudowie. Jest trochę mniej i bardziej podobnych. Ale o gotowcach
    pojemnościowych "w dół" nie słyszałem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2018-05-23 13:38:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Noga 5. Cos tam pomiedzy wyjsciem a noga trzeba bedzie dolozyc ale zawsze trzeba cos
    dolozyc zeby sprzezenie zwrotne zrobic.

  • 10. Data: 2018-05-23 16:23:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 10:17, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > bazie 555. OIDP daje się wpływać na wypełnienie poprzez wpływanie na
    > dzielnik normalnie ustalający 1/3 i 2/3 napięcia. Inna metoda przez pin
    Ale zakres ograniczony no i nadal potrzebna cewka.
    Wg mnie używanie 555 do tego celu to rzeźbienie w g..ie, jest tyle
    tanich scalaków
    dostosowanych do tego.

    --
    Pozdr