  • 21. Data: 2020-02-03 22:43:12
    Temat: Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Nie wiem, czy takie pojechanie i cofnięcie zliczał licznik obrotów, ale
    > chyba jednak nie.

    Z konstrukcji mojego licznika (przyjrzałem się właśnie) wynika, że nie
    powinien zliczać.

    > Wychodzi na to, że można było brać 1/N kWh raz na t sekund, gdzie N -
    > liczba obrotów na kWH (różne były), a t - czas cyklu (to wracało bardzo
    > powoli, kilka minut chyba).

    U mnie jest 375 obrotów / kWh, czyli 1 obrót to ~2.67 Wh. Liczmy, że
    chcemy dojść do 95% obrotu (margines bezpieczeństwa), możemy pobrać 2.53
    Wh. Załóżmy, że pobierzemy tę energię szybko (niech trwa to sekundę),
    potem czekamy 5 minut (strzelam, nie sprawdzałem ile czasu się cofa i nie
    sprawdzę, bo już go rozkalibrowałem :/), aż licznik się cofnie, i znowu. W
    ciągu godziny zrobimy 12 takich cykli, czyli pobierzemy za darmo ok. 30
    Wh... czyli możemy pobierać średnio 30 W :)

    Jeśli cofa się przez 2 minuty, to darmowa moc wzrośnie nam do 76 W :)

    To już nie są małe moce, coś dałoby się zasilić.

  • 22. Data: 2020-02-03 22:43:37
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > IMO - zliczalby, tam raczej prosta przekladnia ... tylko ze dosc
    > spora, wiec tego cofniecia o niecaly obrot to nie zauwazysz.

    Zliczyłby do przodu i za chwilę do tyłu.

  • 23. Data: 2020-02-03 22:44:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Jak nie ma jak są, sam takiego używam do rozliczeń.

    Z zakładem energetycznym czy prywatnie jako podlicznik?

    > A z podobnego gatunku: elektromechaniczny licznik e.e. jest głuchy na
    > składową stałą prądu. W ten sposób da się co nieco uskubać.

    Właśnie sprawdziłem i faktycznie. Ciekawe... :)

  • 24. Data: 2020-02-03 23:00:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > Podłączając się bezpośrednio pod licznik (spawarkę pod cewkę prądową)?

    O ile pamiętam, to nic nie kombinował. Licznik słabo radził sobie z
    potężnym obciążeniem indukcyjnym. Rolnik pokazywał to znajomym jako
    ciekawostkę i prosił o wyjaśnienie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2020-02-04 09:25:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Jako zupełnie oficjalny. Obok napisu PRL ma datę produkcji 1989.

    Ciekawe... koszt wymiany na nowy jest większy niż ryzyko kradzieży prądu
    przez niedoskonałość tego licznika?

  • 26. Data: 2020-02-04 09:37:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > O ile pamiętam, to nic nie kombinował. Licznik słabo radził sobie z
    > potężnym obciążeniem indukcyjnym. Rolnik pokazywał to znajomym jako
    > ciekawostkę i prosił o wyjaśnienie.

    Ciekawe... chodzi o opóźnienie prądu? Załóżmy że o 90 stopni, ten licznik
    nie powinien się wtedy po prostu zupełnie zatrzymać?

  • 27. Data: 2020-02-04 09:56:42
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > Ciekawe... chodzi o opóźnienie prądu? Załóżmy że o 90 stopni, ten licznik
    > nie powinien się wtedy po prostu zupełnie zatrzymać?

    Wtedy byłem za mały, by sformułować jakiekolwiek wartościowe
    wyjaśnienie, a dziś wiem na tyle dużo o nieliniowych efektach w
    materiałach magnetycznych, by z czystym sumieniem twierdzić, że
    nie mam zielonego pojęcia, co się w nich dzieje.

    Tam jest dużo magii, weź np. ferrytowe kompresory impulsów w radarach
    szerokopasmowych. Wpuszczasz w "druty" impuls (10kV, 2ns), na wyjściu
    nic się nie dzieje, aż w pewnym momencie cała energia strzela w impulsie
    50ps... :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2020-02-04 10:01:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Feb 2020 21:30:04 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > Dziwne. On ma zapadkę, która uniemożliwia cofanie się -- tzn.
    > licznik
    > cofnie się tylko do pewnego momentu (pokaże czerwoną linię na
    > wirniku)
    > i dalej stanie. Jeśli pracuje w pozycji pionowej i jeśli zapadka
    > jest
    > sprawna :)

    Chyby były starsze jeszcze bez zapadki.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2020-02-04 10:08:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > To już nie są małe moce, coś dałoby się zasilić.

    Zasilenie to jedna sprawa, ale cofaczka może działać praktycznie
    nieprzerwanie. Z jednej strony watosekunda kosztuje 153e-9 złotego (pięć
    pi nanozłotych, dla łątwości zapamiętania), więc niby nie ma się o co
    bić, ale wato-rok (pi*10^7 sekund) to już koszt 5 PLN. Kilka stówek da
    się więc w ten sposób ukraść.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 30. Data: 2020-02-04 10:10:03
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>