  • 81. Data: 2020-02-10 11:20:36
    Temat: Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Tu masz dzieło cywili z CERNu:
    >
    > https://accelconf.web.cern.ch/accelconf/p01/PAPERS/F
    PAH302.PDF

    Czysta magia :)

  • 82. Data: 2020-02-10 11:23:40
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam taki podlicznik w biurze ... zalezy kiedy sie wszystko wylaczy.
    >
    > Jak po chwili startu od znacznika, to pieknie cofa.
    > Jak prawie przed koncem obrotu to idzie ladnie do przodu.
    > Potrafi tez stanac na dobre.
    > Pasuje mi to do tej magnetycznej "choragiewki".

    Chorągiewki magnesowej na wirniku?

    > I calkiem zwawo cofa - IMO - pare W da sie pociagnac z wypelnieniem
    > rzedu 30%.

    Wiem już, gdzie taki licznik nadal wisi :) Może w weekend podjadę i
    zobaczę, jaka jest jego stała i ile czasu dokładnie cofa (bo podobno
    wyłączony cofa).

    > Kradziez to kradziez.

    Tak, prokurator pewnie by udowadniał, że liczy się intencja (tak jak
    wtedy, gdy wykopiemy dół na własnej posesji i wpadnie w niego złodziej;
    prokurator będzie udowadniał, że to była celowa pułapka na złodzieja) a
    adwokat, że nie złamaliśmy umowy itd. A komu uwierzyłby sąd...

    > Ale glupio wyglada w akcie oskarzenia "ukradl prad o wartosci 0.00 zl "
    > :-)

    Zakładam że jednak byłoby więcej niż te 0.00 zł :)

  • 83. Data: 2020-02-10 11:56:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Chorągiewki magnesowej na wirniku?

    Stare ksiazki mowia, ze gdzies na osi wirnika jest poprzeczny kawałek
    stalowego drucika.
    Ktory jak przechodzi obok tego magnesu hamujacego, to jest przyciagany
    i licznik przestaje krecic sie na jałowo.

    https://joemonster.org/art/39796

    element nr 10

    J.

  • 84. Data: 2020-02-10 13:05:25
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Ktory jak przechodzi obok tego magnesu hamujacego, to jest przyciagany
    > i licznik przestaje krecic sie na jałowo.

    A no jest. Na rysunku jest. U mnie nie ma. Głowy nie dam, czy tak go nie
    rozmontowałem, że zgubiłem, czy nie było, ale wydaje mi się, że nie było.
    Jest mechanizm zapadkowy, który blokuje wirnik w położeniu spoczynkowym.

    Z drugiej strony taki kawałek drucika może, tak jak mówisz, dociągnąć
    licznik do przodu, czyli naliczyć niezużytą energię (nieważne, że koszt
    jednostkowy zerowy, ważny jest sam fakt), a to jest chyba niedopuszczalne?

  • 85. Data: 2020-02-10 13:08:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zakladajac ze to rezystor, i ze moc spadla o polowe (o czym ten prad
    > DC 160mA zreszta swiadczy), to niestety licznik zlicza za duzo...

    To żarówka. Spodziewam się, że żarówka świecąca słabiej będzie miała
    większy pobór prądu. Pytanie teraz, o ile większy :)

    > A chcialbys miec rowny pobor DC czy np prostokat ?

    Chciałbym mieć pobór DC i na jego tle pobór AC, i zmierzyć, czy i na
    ile pobór DC zaniża pomiar poboru AC.

    > stały prąd caly czas nie pozwoli pobrac energii z sieci :-(

    No tak... na biurku sobie tak można robić, ale w praktyce (czyli przy
    liczniku podłączonym do sieci) może być to trudne. Ale mi chodzi tylko
    o lepsze poznanie licznika i zabawy na biurku.

    > Prostokat ... moze byc ciekawe doswiadczenie - ogolnie licznik
    > powienien zliczac.

    Myślisz, że powinien zliczać, jeśli będzie prostokąt w fazie z napięciem
    sieci (czyli napięciem zasilania cewki napięciowej)?

  • 86. Data: 2020-02-10 13:12:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To żarówka. Spodziewam się, że żarówka świecąca słabiej będzie miała
    >większy pobór prądu. Pytanie teraz, o ile większy :)

    Niestety - istotnie wiekszy.
    Sie nie nadaje do takich pomiarow ..

    >Chciałbym mieć pobór DC i na jego tle pobór AC, i zmierzyć, czy i na
    >ile pobór DC zaniża pomiar poboru AC.

    A to by sie moglo udac, bo ten dodatkowy moment hamujacy.
    Tylko duzo mocy biernej trzeba by pchac.

    No chyba, zeby sie tak z sasiadem dogadac i dwa liczniki w petli ...

    >Myślisz, że powinien zliczać, jeśli będzie prostokąt w fazie z
    >napięciem
    >sieci (czyli napięciem zasilania cewki napięciowej)?

    Ba - przesuniecie fazowe tez powinien uwzgledniac ...

    J.

  • 87. Data: 2020-02-10 13:15:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >koszt
    >jednostkowy zerowy, ważny jest sam fakt), a to jest chyba

    U mnie dziala tylko przez czesc obrotu tarczy, i w dwie strony - wiec
    statystycznie sie wyzeruje.

    Przy czym nie wiem, czy taki mam - byc moze tak sie zapadka objawia.

    J.

  • 88. Data: 2020-03-01 11:34:12
    Od: s...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup

    > No gdzie, przeciez to gleboko moralne jest.
    > I trzeba dopiero starego Zyda, zeby nam, chrzescijanom, to uswiadomic.
    > Ide na herbate :-)
    >
    > J.

    Średnio to widzę. Kiepści się ten ryneczek.
    https://www.biznesinfo.pl/przerwa-280220-pt-papieros

    Biurowe mają 5 minutową przerwę na oczu odpoczywanie od monitora, co z resztą?
    Gdzie moralność?