  • 1. Data: 2019-04-23 14:24:00
    Temat: Infolinia czy zwykły numer?
    Od: "Ewa" <.@.>

    Kiedyś numery infolinii zaczynały się na 8, w tym te bezpłatne
    na 800, a płatne na 801.
    Już parę razy spotkałam się z sytuacją gdy numery wyglądające
    na "zwykle" miejskie okazywały się numerami infolinii, na ktorej
    lecą w kółko różne komunikaty, oczywiście płatne i to sporo.

    Jak rozpoznać czy dany numer jest numerem infolinii czy nie?
    Czy to, że na stronie jest napisane, że opłata za połączenie
    jest jak za połączenia lokalne oznacza, że to na pewno nie jest
    infolinia? W końcu infolinia też może być lokalna, czy nie?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2019-04-23 15:06:45
    Temat: Re: Infolinia czy zwykły numer?
    Od: h...@g...com

    > Pozdrawiam
    > Ewa

    Daaawno temu każda szanująca się firma udostępniała infolinię pod nr. 800... lub góra
    801...
    Teraz niestety trzeba uważać.
    Taki np. Wizz Air liczy sobie 4.92 zł/min, albo dajmy na to inspekcja pracy w jednym
    z miast wojewódzkich kasuje za porady również 4.92 zł/min.
    Niektóre wróżki są tańsze ;-)

    --
    Heniek

  • 3. Data: 2019-04-23 15:44:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >lecą w kółko różne komunikaty, oczywiście płatne i to sporo.
    >Jak rozpoznać czy dany numer jest numerem infolinii czy nie?

    Kiedys na stronach UKE

    A teraz
    https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/wieksza-ochrona-dl
    a-abonentow
    ... lepsza ochrona, a rejestru w UKE nie widze ...

    >Czy to, że na stronie jest napisane, że opłata za połączenie
    >jest jak za połączenia lokalne oznacza, że to na pewno nie jest
    >infolinia? W końcu infolinia też może być lokalna, czy nie?

    Chyba jednak sie operatorzy trzymaja zasady, ze numery premium to 801,
    700, 800 ... sprawdzic w cenniku.
    Czasem inne, ale specjalne/krotkie.

    Mozesz podac ten numer udajacy "lokalny" ?

    No i firmy rozne wiedza, ze przybylo operatorow, nie wszyscy maja
    stosowne umowy,
    i coraz czesciej podaja tez "zwykly numer".

    J.

  • 4. Data: 2019-04-24 12:15:39
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.04.2019 o 15:44, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > No i firmy rozne wiedza, ze przybylo operatorow, nie wszyscy maja
    > stosowne umowy,
    > i coraz czesciej podaja tez "zwykly numer".

    Udający lokalny to nie wiem, ale znajdź mi proszę w cenniku któregoś
    operatora, ile kosztuje połączenie na numery

    986
    19191
    19115

    Albo (chyba trochę łatwiej)
    39xxxxxxx

    MJ

  • 5. Data: 2019-04-24 13:03:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Udający lokalny to nie wiem, ale znajdź mi proszę w cenniku któregoś
    >operatora, ile kosztuje połączenie na numery
> [...]

    Jesli nie ma w cenniku, to po zwyklej cenie :-)

    >Albo (chyba trochę łatwiej)
    >39xxxxxxx

    To ponoc juz nie jest Komertel ... ale nadal drogi

    http://www.plus.pl/documents/16/13713064/Cennik_Tary
    fy_Plus.pdf

    Ale czy to jedyny cennik ...

    http://www.plus.pl/documents/16/13714281/PLUSH_ABO_C
    ennik_Taryfa.pdf
    Abonament 99zl ... nie, to nie moze byc aktualny cennik :-)

    I tu niespodzianka

    605 70 5xxx 2,30 zł
    605 70 6xxx 2,46 zł
    605 70 7xxx 2,58 zł
    605 70 8xxx 4,25 zł
    605 70 9xxx 4,92 zł

    No i znalazl sie rejestr UKE
    https://bip.uke.gov.pl/rejestr-premium/rejestr-premi
    um,1.html

    Hm, moze by tak skarge na prezesa UKE zlozyc, za utrudnianie dostepu
    do rejestru ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-04-27 20:50:49
    Od: t-1 <t...@d...pl>

    W dniu 2019-04-23 o 15:06, h...@g...com pisze:

> [...]
    > Taki np. Wizz Air liczy sobie 4.92 zł/min, albo dajmy na to inspekcja pracy w
    jednym z miast wojewódzkich kasuje za porady również 4.92 zł/min.

    Teraz nawet operator obciąża swoich klientów za rozmowę we własnej sieci
    z BOK w sprawie zgłoszenia awarii czy błędnej faktury.
    Wide Orange.