  • 1. Data: 2011-08-01 17:36:45
    Temat: Instalacja LPG do Sharana
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Szukuje sie do zagazowania Sharana 2.0 i chcialbym Was prosic o rade -
    co sie aktualnie uwaza za dobra instalacje? Moje doswiadczenia z gazem
    to druga generacja sprzed ladych paru lat.

    Czy wskazniki poziomu gazu sa dokladniejsze niz kiedys?

    Jaka powinna byc funkcjonalnosc takiej instalacji? W sensie - wsiadam,
    odpalam i jade nie myslac o jakims przelaczaniu? Cos jeszcze warto sobie
    zainstalowac?

    Chcialbym butle zamiast kola zapsowego (pod autem) - jaka najwieksza
    wejdzie do mojego auta?
    Zastanawiam sie nad mala kombinacja - duza butla za tylnimi fotelami
    dopinana na szybkozlaczkach, kiedy jade w dalsza trase pustym autem.
    Jaka najwieksza wejdzie do "bagaznika" Sharana?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-08-02 12:30:59
    Temat: Re: Instalacja LPG do Sharana
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Czy wskazniki poziomu gazu sa dokladniejsze niz kiedys?

    nie, ale można je przynajmniej samemu wyskalować

    > Jaka powinna byc funkcjonalnosc takiej instalacji? W sensie - wsiadam,
    > odpalam i jade nie myslac o jakims przelaczaniu?

    no właśnie taka.
    polecam stag-300, darmowy dostępny soft, produkt polski, stale rozwijany
    może emulowac półsekwencję (jezeli jest taka potrzeba).

    >Cos jeszcze warto sobie zainstalowac?

    wariator zapłonu?

    > Chcialbym butle zamiast kola zapsowego (pod autem) - jaka najwieksza
    > wejdzie do mojego auta?

    jak będziesz zakładał to Ci powiedzą
    pewnie efektywnie jakieś 40-45L gazu

    > Zastanawiam sie nad mala kombinacja - duza butla za tylnimi fotelami
    > dopinana na szybkozlaczkach, kiedy jade w dalsza trase pustym autem. Jaka
    > najwieksza wejdzie do "bagaznika" Sharana?

    pomysł ciekawy ale:
    1. czy to ma sens? nawet przy różnicy cen gazu rzędu 30gr?
    2. raczej nielegalne (szybkozłaczki)

  • 3. Data: 2011-08-02 19:11:32
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 02.08.2011 12:30, PM pisze:

    > nie, ale można je przynajmniej samemu wyskalować

    ups... liczylem na cos przypominajacego oryginalny wskaznik poziomu
    benzyny i jej spalania.

    > no właśnie taka.
    > polecam stag-300, darmowy dostępny soft, produkt polski, stale rozwijany
    > może emulowac półsekwencję (jezeli jest taka potrzeba).

    Rozumiem, ze normalnie pracuje jako "sekwencja"? Co oznacza "polsekwencja"?

    > wariator zapłonu?

    Co to takiego?

    > pomysł ciekawy ale:
    > 1. czy to ma sens? nawet przy różnicy cen gazu rzędu 30gr?
    > 2. raczej nielegalne (szybkozłaczki)

    Zakladajac 40l gazu "w kole" i 60l gazu "w bagazniku" mam dodatkowe
    900km za "pol ceny" przez UK i Irlandie. A to moj glowny kierunek.
    Drugi plus taki, ze tankuje auto o 500km rzadziej...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 4. Data: 2011-08-02 20:23:50
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-08-02 12:30, PM pisze:

    > jak będziesz zakładał to Ci powiedzą
    > pewnie efektywnie jakieś 40-45L gazu

    www.irene.pl - podług tej strony pełen toroid z bocznym wielozaworem -
    63l pojemności wodnej.

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2011-08-02 22:26:49
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    > ups... liczylem na cos przypominajacego oryginalny wskaznik poziomu
    > benzyny i jej spalania.

    no taki ze strzałką to był kiedyś (tylko przy zbiorniku ;-) )

    > Rozumiem, ze normalnie pracuje jako "sekwencja"? Co oznacza
    > "polsekwencja"?

    jak sekwencja to są powiedzmy 4 kanały po jednym na wtryskiwacz i wtryski
    gazowe odwzorowują (+- jakiś tam współczynnik)
    cykle pracy wtryskiwaczy benzyny.
    w przypadku gdy wtryski pracują razem tzw. full group
    to czasy wtrysku są krótkie i czasem wtryskiwacze gazowe "nie wyrabiają"
    wtedy ew. można zaemulować 2x rzadsze wtryski ale 2x dłuższe.

    jak masz pełną sekwencję to nie masz co się tą kwestią przejmować.

    > Co to takiego?
    zwiększa wyprzedzenie zapłonu dla gazu (bo większa liczba oktanowa) ale
    rewelacji nie oczekuj.

    > Zakladajac 40l gazu "w kole" i 60l gazu "w bagazniku" mam dodatkowe 900km
    > za "pol ceny" przez UK i Irlandie. A to moj glowny kierunek.
    > Drugi plus taki, ze tankuje auto o 500km rzadziej...

    wszystko można ale nie wszystko wolno
    jak już chcesz rzeźby to dorób złącze na standardową butle od kuchenki
    gazowej ;-))
    napakujesz sobie cały bagaznik.

  • 6. Data: 2011-08-04 12:18:46
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 02.08.2011 22:26, pm pisze:

    > no taki ze strzałką to był kiedyś (tylko przy zbiorniku ;-) )

    Ale takie diodowe wtedy tez byly.

> [...]
    > wtedy ew. można zaemulować 2x rzadsze wtryski ale 2x dłuższe.
    >
    > jak masz pełną sekwencję to nie masz co się tą kwestią przejmować.

    dzieki za wyjasnienie

    > wszystko można ale nie wszystko wolno

    Zakladam, ze skoro profesjonalne instalacje gazowe (chocby szpitalne)
    mozna zrobic na szybkozlaczkach, to dodatkowa butla samochodwa tez byc
    moze tak zainstalowana _bezpiecznie_.

    > jak już chcesz rzeźby to dorób złącze na standardową butle od kuchenki
    > gazowej ;-))
    > napakujesz sobie cały bagaznik.

    Ale ja powaznie mowie, a Ty sobie zartujesz ;) Zakladam, ze taka butla
    byla by wyciagana z auta tylko kilka razy w roku. Ale taka mozliwosc
    miec musze.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk