  • 1. Data: 2014-12-11 19:50:30
    Temat: (Inter)Netia a usługi Google
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Czy ktoś z Was może zauważył problemy w dostępie do usług z sieci
    Internetii? Chodzi głównie o Gmail, ale też i o wyszukiwarkę i inne
    serwisy. Szczególnie przez WWW bardzo wolno ładuje się poczta, czasem są
    problemy z połączeniem ze stronami google'owych serwisów. Sytuacja taka
    trwa już od 2 dni. Jakby ktoś przykręcił kurek rury do Google.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2014-12-11 20:28:44
    Temat: Re: (Inter)Netia a usługi Google
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 19:50:30 +0100, Krystek napisał(a):

> [...]
    > problemy z połączeniem ze stronami google'owych serwisów. Sytuacja taka
    > trwa już od 2 dni. Jakby ktoś przykręcił kurek rury do Google.

    Potwierdzam. Problem postępuje od kilku miesięcy, gdzie problemy miewały
    niektóre z serwisów Google, takie jak Youtube, którym spadała
    przepustowość poniżej 500 kbps, ale wczoraj nawet wynik wyszukiwania
    potrafił ładować się 30 sekund.

    Co ciekawe, dzisiaj jest poprawnie.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 3. Data: 2014-12-11 22:35:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-12-11 20:28, Sylwester Zarębski pisze:
> [...]
    > niektóre z serwisów Google, takie jak Youtube, którym spadała
    > przepustowość poniżej 500 kbps, ale wczoraj nawet wynik wyszukiwania

    Więc jednak coś jest na rzeczy. U mnie wyszukiwarka działa dzisiaj jako
    tako, ale szybciej, niż wczoraj. Ale za to webmail Gmaila to tragedia.
    Raz szybciej, raz wolniej, ale przeważnie wolniej, czyli czkawka. Na
    razie to do BOK-u wysłałem log MTR-a do mail.google.com z mojego adresu.
    Zobaczymy, co odpiszą.

    Znajomy, który pracuje dla Internetii potwierdził mi, że zgłoszenie
    (dostałem zwrotnego maila z numerem ticketu) trafiło do systemu, ale
    jaka będzie reakcja: czy helpdesk, czy wysłanie ekipy w teren do
    sprawdzenia urządzeń sieciowych to jeszcze nie wiadomo. Zależy od
    diagnozy w centrum monitoringu sieci. Pozostaje czekać.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2014-12-13 18:15:44
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-12-11 22:35, Krystek pisze:

> [...]
    > sprawdzenia urządzeń sieciowych to jeszcze nie wiadomo. Zależy od
    > diagnozy w centrum monitoringu sieci. Pozostaje czekać.

    Z BOK-u Netii otrzymałem informację następującej treści:

    "Uprzejmie informuję, iż obecnie w lokalizacji mamy zgłoszony już
    problem, który Pani opisała (spowolnienie działania usług związanych z
    Google). Problem jest rozwiązany przez naszych administratorów.
    Niestety, na dzień dzisiejszy dokładny termin zakończenia prac nie jest
    znany."

    A sytuacja jest obecnie taka, że dzisiaj poczta Google jest w ogóle
    nieużywalna i ratuję się korzystając z niej przez zdalny pulpit z
    przeglądarki na innym komputerze i na łączu innego operatora. Ech.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2014-12-14 10:14:52
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2014-12-11 19:50, Krystek pisze:
> [...]
    > problemy z połączeniem ze stronami google'owych serwisów. Sytuacja taka
    > trwa już od 2 dni. Jakby ktoś przykręcił kurek rury do Google.

    Może węzeł Netiowy GGC zapragnął nagle zaciągać kontent z AS5617?

    Nam się ostatnio coś takiego przytrafiło i spowodowało saturację styku
    krajowego do 5617, natomiast jak odfiltrowaliśmy ruch do GGC przez
    krajowy styk OPL, to gógiel najpierw zapytał WTF, a potem stwierdzili że
    mamy 'fix yourself routing issues' nie rozumiejąc, że nie mam
    najmniejszego zamiaru dokładać do uprgadu styku OPL na 10G (do naszych
    normalnych potrzeb styk 1G wystarcza w zupełności) w zamian mając
    jedynie zaszczyt karmienia prądem i internetem góglowych maszyn.

    W tej chwili przerabiam węzeł GGC tak, aby już nigdy nie przyszło im do
    głowy zaciągać czegokolwiek ciągle przesadnie za drogą 'krajówką' z AS5617.

    --
    Ślązak

  • 6. Data: 2014-12-14 18:12:23
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
> [...]
    > Raz szybciej, raz wolniej, ale przeważnie wolniej, czyli czkawka. Na
    > razie to do BOK-u wysłałem log MTR-a do mail.google.com z mojego adresu.

    A może to problem DNS-ów. Usługi G rozwiązują się do różnych IP, w
    zależności kogo pytasz.

  • 7. Data: 2014-12-15 03:35:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-12-14 18:12, Mirosław Kwaśniak pisze:

    > A może to problem DNS-ów. Usługi G rozwiązują się do różnych IP, w
    > zależności kogo pytasz.

    No to nie wiem czyich DNS-ów, bo jeśli chodzi o komputer to mam w HOST
    wpisaną całą litanię adresów (także DNS-y Google'a), z których komp ma
    korzystać. Router ma autokonfigurację na podstawie MAC-a i automatycznie
    odnawianą dzierżawę przez bramę proxy do autoryzacji, więc reszta jest
    bez mojego udziału.

    Inne usługi (strony, serwisy, newsy, Facebooki itp.) działały bez
    problemów, czyli tak, jak zazwyczaj. A że problemy były świadczą też i
    wpisy ze skargami klientów Netii na jej facebookowym profilu. Niektórzy
    pisali, że od 2 tygodni mają problem z usługami G.

    Netia na Facebooku pisze: "Zarówno Youtube jak Gmail należą do Google,
    nie są to usługi świadczone przez Netię :)". Potem zaczęli sugerować
    ludziom zmianę wpisów DNS w komputerze na te od Google.

    Ja swoje problemy z nimi oceniam na 4,5 doby. Na szczęście dla mnie w
    sobotę, około 22 usługi Google ruszyły.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2014-12-15 12:28:24
    Od: Tomasz Torcz <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

    Dzieki, Krystek, za post o tresci:

> [...]
    > korzystać. Router ma autokonfigurację na podstawie MAC-a i automatycznie
    > odnawianą dzierżawę przez bramę proxy do autoryzacji, więc reszta jest

    Czekaj, sam popsułeś i oczekujesz, że ktoś inny naprawi?

    --
    Tomasz .. oo o. oo o. .o .o o. o. oo o. ..
    Torcz .. .o .o .o .o oo oo .o .. .. oo oo

  • 9. Data: 2014-12-15 19:29:21
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 15 Dec 2014 11:28:24 +0000 (UTC), Tomasz Torcz napisał(a):

    > Dzieki, Krystek, za post o tresci:
    [...]
    > Czekaj, sam popsułeś i oczekujesz, że ktoś inny naprawi?

    Dziwny wniosek, szczególnie że wygląda to dokładnie tak jak Tomek Śląski
    opisał, że GGC jest prostu źle skonfigurowany, co objawiło się gdy być
    może Netia coś przycięła, albo zmieniła w konfiguracji.

    Powtórzę, tylko z usługami Google są problemy, a co więcej, komunikacja
    IP działa sprawnie, a obsługa samego contentu trwa długo.

    Sprzed chwili, otwarcie strony (bez JS) - force refresh:
    https://www.google.pl/search?q=hp.com

    Odpytywanie DNS: 0 ms
    Łączenie: 2.34 ms (!!)
    Wysyłanie: 0 ms
    Oczekiwanie: 205 ms
    Odbieranie: 289 ms
    W sumie: 2.83 s
    Wielkość odpowiedzi: 18.1 KB

    Pobieranie pliku przy okazji zapytania, który jest w cache lokalnym
    (odpowiedź 304):
    https://ssl.gstatic.com/gb/images/b_8d5afc09.png

    Wielkość: 9.5 KB
    Odpytywanie DNS: 15 ms
    Łączenie: 2.3 s (!!)
    Wysyłanie: 0 ms
    Oczekiwanie: 59 ms
    Odbieranie: 0 ms
    W sumie: 2.37 s
    Wielkość odpowiedzi: 9.5 KB

    Jak widać, wyraźnie Google ma problem, być może przy wydatnej pomocy
    (albo przeszkodzie) Netii.

    Sprawdziłem kilka innych stron i czasy są zdecydowanie niższe (łączenie
    rzędu 50-100 ms).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 10. Data: 2014-12-15 20:10:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-12-15 12:28, Tomasz Torcz pisze:
    > Dzieki, Krystek, za post o tresci:

    > Czekaj, sam popsułeś i oczekujesz, że ktoś inny naprawi?

    Nieczego nie popsułem. Jakoś przez 3 lata na tych ustawieniach wszystko
    chodziło OK, co miałem psuć? Inne serwisy działają, Google nie (tzn.
    teraz już działa - od soboty). Ludzie w innych częściach kraju,
    korzystający z łączy Netii również się skarżą, więc może to nie u mnie
    problem, co? To, na co mam wpływ potrafię sobie ustawić, by działało.
    Żeby ten problem był tylko u mnie to bym się zastanawiał co schrzaniłem.
    A jak napisałem wcześniej nie omieszkałem faktu takiego mizernego
    działania usług Google na moim łączu zgłosić do Biura Obsługi Klienta
    Netii i dostałem od nich odpowiedź, że jest problem i pracują nad
    rozwiązaniem. Poza tym nie działały też (tzn. nie było połączenia z
    nimi) usługi, które mają pocztę opartą na serwisach Google - np. gazeta.pl

    Na szczęście dla siebie mam podłączenie przez zdalny pulpit do komputera
    ze stałym łączem w innej lokalizacji, więc jakoś dałem radę.

    A zapytałem tutaj, bo tutaj udzielają się specjaliści pracujący dla
    różnych firm internetowych, operatorów sieci komputerowych i wiedzą, co
    w trawie piszczy, mają rozeznanie w ruchu na łączach międzyoperatorskich.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/