  • 1. Data: 2014-10-12 14:39:56
    Temat: Intercooler w osobówkach
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Mam pytanie - jak to jest zorganizowane w osobówkach- czy chłodnice
    powietrza doładowującego (w dieslach) jest typu powietrze/powietrze czy
    może powietrze jest chłodzone przez ciecz chłodzącą silnik i jest z tego
    powodu większa chłodnica chłodząca jednostkę napędową?

    Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą poprzez
    wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?
    T.

  • 2. Data: 2014-10-12 15:05:59
    Temat: Re: Intercooler w osobówkach
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą poprzez
    > wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?

    powietrze-powietrze, ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je
    zagrzeje
    jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
    widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej jest
    klima a na koncu cieczy chlodzacej

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2014-10-12 15:37:31
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
    > widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej

    Czyli- gdy silnik jest zimny i wentylator chłodnicy "stoi" to i nie ma
    chłodzenia powietrza doładowującego, chyba, że przepływem naturalnym
    powietrza podczas jazdy.
    Chociaż jest tu pewien element samoregulacji- im większa moc tym
    (zazwyczaj) większa prędkość, czyli lepsze chłodzenie. Może poza wyjątkiem
    obszarów górskich i stromego, długiego podjazdu pod wzniesienie.
    Podziękowania.
    T.

  • 4. Data: 2014-10-12 16:04:26
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <m1dubl$gl5$1@node1.news.atman.pl>
    tck <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote:

    > ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je
    > zagrzeje

    Powiedz to Subaru Legacy ;->

    --
    Jacek Politowski

  • 5. Data: 2014-10-12 17:21:50
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 12 Oct 2014 14:04:26 +0000 (UTC), Jacek Politowski napisał(a):

    > Powiedz to Subaru Legacy ;->

    Ta sama ciecz chłodzi silnik i grzeje powietrze? Coś mi się wydaje, że tam
    jest wymiennik powietrze-woda, ale jest odrębny obieg cieczy do chłodzenia
    IC.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 6. Data: 2014-10-12 18:02:03
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <1kb1tl9eeou9m$.96gb5ipwlwsl$.dlg@40tude.net>
    P.B. <p...@w...pl> wrote:

    > Ta sama ciecz chłodzi silnik i grzeje powietrze? Coś mi się wydaje, że tam
    > jest wymiennik powietrze-woda, ale jest odrębny obieg cieczy do chłodzenia
    > IC.

    Fakt. Tam jest dodatkowa chłodnica i odrębny obieg. Jestem jednak
    prawie pewny, że słyszałem o silnikach mających wspólny obieg.

    --
    Jacek Politowski

  • 7. Data: 2014-10-12 18:38:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
    > widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej

    W Fiacie Stilo intercooler jest zupełnie z boku chłodnicy silnika, z osobnym
    wlotem powietrza.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2014-10-12 19:32:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 12 Oct 2014 15:05:59 +0200, "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
    wrote:

    >jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
    >widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej jest
    >klima a na koncu cieczy chlodzacej

    Tak wygląda fabryczny IC w moim aucie:
    http://www.aaronradiator.co.uk/website/storeimage/4F
    D113-10.jpg
    A tak w drugim:
    http://www.aaronradiator.co.uk/website/storeimage/4R
    T113-11.jpg

    Do powierzchni chłodnicy to im bardzo daleko.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2014-10-12 19:43:49
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Jacek Politowski" napisał

    > Jestem jednak
    > prawie pewny, że słyszałem o silnikach mających wspólny obieg.

    To byłby nonsens. Całkowity..

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2014-10-12 20:24:45
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 października 2014 15:37:31 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:

    > Czyli- gdy silnik jest zimny i wentylator ch�odnicy "stoi" to i nie ma
    >
    > ch�odzenia powietrza do�adowuj�cego, chyba, �e przep�ywem naturalnym
    >
    > powietrza podczas jazdy.

    Intercooler ma za zadanie schłodzić powietrze sprężane przez sprężarkę. W wyniku
    sprężania jest ono nagrzane, dodatkowo nagrzewa się od samej sprężarki. Pracę IC
    wspomaga często dodatkowy wentylator, uruchamiany przy wysokiej temperaturze lub
    wzroście temp silnika. I jego wielkość i umiejscowienie zależy od fantazji
    inżynierów.