  • 1. Data: 2018-12-10 14:21:42
    Temat: Interfejs diagnostyczny - który może więcej?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam problem elektryczny z Alfą Mito 1,6 jtdm.
    Intefejs Multi ECU Scan i Alfa OBD nie znajduje błędu a silnik czasami
    gaśnie. Usterka znika, gdy wyłączymy i załączymy stacyjkę (nawet na
    ułamek sekundy wystarczy). Trzeci warsztat rozkłada ręce.
    Ostatni pomysł jest, żeby dać do ASO do diagnostyki, ale tu mam do
    Kolegów pytanie:
    czy w ASO będą w stanie na swoim sprzęcie dowiedzieć się więcej, niż za
    pomocą wymienionych interfejsów?
    Silnik gaśnie raz za jakiś czas - powiedzmy, że średnio co pół godziny.
    Jest duża szansa, że w ASO po podłączeniu będzie chodził normalnie. Czy
    taki błąd jest do wykrycia tylko, gdy wystąpi, czy też zostaje gdzieś
    zapamiętany?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-12-10 14:56:28
    Temat: Re: Interfejs diagnostyczny - który może więcej?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-12-10 o 14:21, Jacek pisze:
> [...]
    > Jest duża szansa, że w ASO po podłączeniu będzie chodził normalnie. Czy
    > taki błąd jest do wykrycia tylko, gdy wystąpi, czy też zostaje gdzieś

    Nie wiem czy to pomoże, ale miałem podobny problem z zimnym lutem w
    Focusie 2. Czego to warsztaty nie szukały a trzeba było oddać do naprawy
    zespół liczników zawierający komputer.
    W tym stanie licznik kilometrów wyświetlał poziome kreski.
    Co jest u ciebie?
    Błędów komputer nie zapisywał prawdopodobnie z powodu, że się właśnie
    zawieszał.

  • 3. Data: 2018-12-10 15:26:07
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 10-12-2018 o 14:21, Jacek pisze:
> [...]
    > Jest duża szansa, że w ASO po podłączeniu będzie chodził normalnie. Czy
    > taki błąd jest do wykrycia tylko, gdy wystąpi, czy też zostaje gdzieś

    Czy odczytywanie błędów jest robione po wyłączeniu i włączeniu stacyjki?
    Jeśli tak, to należy spróbować połączyć się ze sterownikiem silnika jak
    silnik zgaśnie, bez dotykania stacyjki.

    yabba

  • 4. Data: 2018-12-10 19:17:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.12.2018 o 15:26, yabba pisze:
    > Czy odczytywanie błędów jest robione po wyłączeniu i włączeniu stacyjki?
    > Jeśli tak, to należy spróbować połączyć się ze sterownikiem silnika jak
    > silnik zgaśnie, bez dotykania stacyjki.
    Dobra rada. Tak też spróbuję. Dzięki.
    Jacek

  • 5. Data: 2018-12-10 19:59:31
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 10-12-2018 o 19:17, Jacek pisze:
    > Dobra rada. Tak też spróbuję. Dzięki.

    Kolega w Stilo 1,6 benzyna miał podobny objaw nagłego gaśnięcia. Żadnych
    konkretnych błędów, ale po zgaśnięciu brak komunikacji ze sterownikiem.
    Pomagało odczekanie kilkunastu minut albo ostudzenie sterownika mokrą
    szmatą. Usterka była w sterowniku - po nagrzaniu wyłączał się zupełnie.

    yabba