  • 1. Data: 2019-02-23 14:08:45
    Temat: Internet LTE, jak najstabilniej, LTE to LAN
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam potrzebę korzystania w pewnej lokalizacji z internetu LTE i
    koniecznie "wpuszczenia" go do LAN rj45

    1.
    Dotychczas był modem/router lte-wifi z własną baterią, który został
    mechanicznie uszkodzony. urządzenie przekazywało wifi do... routera
    który dalej rozsylał internet lan-em.

    2.
    Wziąłem zwykły modem usb lte (taki pendrive z kartą sim) , przedłużacz
    usb podłączyłem do laptopa który udostępnia internet lan. Myślałem że
    takie połączenie poprawi.... ogólne używanie internetu, ale nie. jest
    nawet jakby gorzej. transfery w testach mają lepsze wyniki, ale zanim
    test się rozpocznie - sekundy mijają. za słaby laptop rozdziela
    internet? (pentium 1700mhz, ale mam innego lapka na athlonie 2 rdzeniowym)

    3.
    Kiedyś, w czasach świetności aero2, miałem modem usb podłączony do
    routera. działało...ale słabo, niestabilnie (tp link mr3220 czy cos
    takiego). lata później dowiedziałem się urządzenie miało problem z
    wydajnością prądową na gnieździe usb, co powodowało resety modemu. Czy
    dzisiejsze routery "dojrzały" do takiej pracy? JEśli tak, to jakie
    urządzenia nadają się do takiej pracy ciągłej?

    4.
    Modem/router który był, pracował na zewnątrz (co trochę mu
    zaszkodziło). Dzisiaj testowany modem usb na przedłużaczu też pracował,
    i mógłby pracować na zewnątrz. Czy dodanie anteny do modemu, przy
    założeniu że antena będzie mniej więcej w tym samym miejscu co modem,
    poprawi jego...."sygnał"? Mógłbym wtedy przesunąć modem do środka
    pomieszczenia i przedłużyć jego trwałość.
    zasięg w pomieszczeniu 1/5 kresek, na zewnątrz 3/5 kresek

    Proszę o poradę, która z opcji da najlepsze, najbardziej stabilne
    rezultaty.
    Dziękuję
    ToMasz

    pecet, gsm

  • 2. Data: 2019-02-23 14:19:52
    Temat: Re: Internet LTE, jak najstabilniej, LTE to LAN
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > dzisiejsze routery "dojrzały" do takiej pracy? JEśli tak, to jakie
    > urządzenia nadają się do takiej pracy ciągłej?

    Radzę TP Link MR3420 nowszej generacji, która już natywnie wspiera
    modemy LTE. Mam od ponad 2 lat wersję 2.1 i działa bez zarzutu, tylko
    trzeba było wgrać nowy firmware z ich strony.

    Zresztą mam także wersję 1 i akurat mój egzemplarz nie miał problemów z
    wydajnością prądową z modemami 3G. Z wgranym OpenWRT modemu 4G w ogóle
    nie widział i był chyba to właśnie problem niskiej wydajności prądowej.

  • 3. Data: 2019-02-23 14:23:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zresztą mam także wersję 1 i akurat mój egzemplarz nie miał problemów z
    > wydajnością prądową z modemami 3G. Z wgranym OpenWRT modemu 4G w ogóle
    > nie widział i był chyba to właśnie problem niskiej wydajności prądowej.
    mógłbyś mi dać linka do konkretnej wersji openwrt? Szukałem, z kategorii
    open znalazłem tylko gargulca, ale wcale nie wspiera modemów usb

    ToMasz

  • 4. Data: 2019-02-23 15:38:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > mógłbyś mi dać linka do konkretnej wersji openwrt? Szukałem, z kategorii
    > open znalazłem tylko gargulca, ale wcale nie wspiera modemów usb
    >
    > ToMasz

    Dawno to było... Chyba to było to: był to faktycznie Gargoyle (ale jet
    oparty na OpenWRT), plik ma nazwę
    gargoyle-1.6.2.2-ar71xx-tl-mr3420-v1-en-squashfs-fac
    tory.bin. Linka nie
    dam, znalazłem u siebie w laptopie.

    Zwróć uwagę, jest dla modelu MR3420, a Ty napisałeś, że miałeś MR3220.

    I po co Ci to? Moje ogólne wrażenie było, ze nie warto. Nie dawał nic
    istotnego, natomiast nie miał pewnych funkcji z fabrycznego softu. Niby
    wspierał modemy USB LTE, ale tak jak napisałem, mojego (Huawei 3372) nie
    widział. Widział natomiast i działał z modemem 3G (Huawei E3131).
    Wróciłem zatem do oficjalnego softu i modemu 3G. Potem kupiłem MR3420
    v.2.1 i modem LTE zadziałał na fabrycznym sofcie.

  • 5. Data: 2019-02-23 17:14:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-23 o 14:08, ToMasz pisze:
> [...]
    > zasięg w pomieszczeniu 1/5 kresek, na zewnątrz 3/5 kresek
    >

    > Proszę o poradę, która z opcji da najlepsze, najbardziej stabilne

    Właśnie kupiłem na Allegro Dlinka z wejściem na SIM z LTE (czyli z
    modemem) za 177zł. Nie dość że ma o niebo lepszą antenę niż modem USB,
    posiada 4 porty RJ45 + WiFi. Zajebista sprawa. Działa ładnie z Aero2.
    Polecam.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 6. Data: 2019-02-23 17:48:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > modemem) za 177zł. Nie dość że ma o niebo lepszą antenę niż modem USB,
    > posiada 4 porty RJ45 + WiFi. Zajebista sprawa. Działa ładnie z Aero2.

    Jak nazywa się ten model? Czy ma gniazdo do podłączenia zewnętrznej anteny?

    Jeżeli chodzi o anteny w modemach USB, to różnie z nimi bywa. Na
    przykład w jakichś starych Huawejach 3G anteny były tragiczne, ale już w
    Huawei 3372 jest na poziomie dobrego smartfona, przynajmniej w moim
    egzemplarzu.

  • 7. Data: 2019-02-23 19:12:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-23 o 17:48, Uncle Pete pisze:

    > Jak nazywa się ten model? Czy ma gniazdo do podłączenia zewnętrznej anteny?

    https://allegro.pl/oferta/gigabit-router-d-link-dwr-
    923-lte-modem-dlna-qos-6991631978

> [...]
    > przykład w jakichś starych Huawejach 3G anteny były tragiczne, ale już w
    > Huawei 3372 jest na poziomie dobrego smartfona, przynajmniej w moim

    Ja nie narzekam. U mnie lepiej router odbiera LTE niż smartfon.

  • 8. Data: 2019-02-23 20:18:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > https://allegro.pl/oferta/gigabit-router-d-link-dwr-
    923-lte-modem-dlna-qos-6991631978

    > Ja nie narzekam. U mnie lepiej router odbiera LTE niż smartfon.

    prawie mnie przekonałeś (za co dziękuję) ale umnie jest jedno "ale" Musi
    stać (wisieć) na zewnątrz
    Niema wała żeby z 1 kreski na 5, jakakolwiek wewnętrzna antena zrobiła
    5/5 kresek. Tak na Twoje "oko" wytrzyma parę lat na zewnątrz zamknięty w
    wiaderku po farbie?

    ToMasz

  • 9. Data: 2019-02-23 21:57:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-23 o 20:18, ToMasz pisze:
> [...]
    > Niema wała żeby z 1 kreski na 5, jakakolwiek wewnętrzna antena  zrobiła
    > 5/5 kresek. Tak na Twoje "oko" wytrzyma parę lat na zewnątrz zamknięty w

    To sobie dokup do niego antenę zewnętrzną.
    https://allegro.pl/oferta/antena-25dbi-zte-mf192-mf1
    95-d-link-dwr-932c1-lte-7211402556

    Może Ci w wiaderku wytrzyma ale nie wiem jak zniesie temperatury. IMHO
    to głupi pomysł z tym urządzeniem, tym bardziej że kabliska
    LAN+zasilanie trzeba poprzedłużać. Lepiej kupić antenę.

  • 10. Data: 2019-02-23 23:13:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > koniecznie "wpuszczenia" go do LAN rj45
    >
    > (...)
    > Proszę o poradę, która z opcji da najlepsze, najbardziej stabilne

    Jeśli chcesz coś stabilnego jak skała, dobrze konfigurowalnego i na
    lata, to bierz D-Link Vigor 2926Lac albo podobny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam