  • 11. Data: 2019-02-23 23:31:44
    Temat: Re: Internet LTE, jak najstabilniej, LTE to LAN
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Sat, 23 Feb 2019 15:38:50, Group: pl.comp.pecet
    Msg-ID: <q4rlta$uv4$1@node1.news.atman.pl>
    From: Uncle Pete:

    > Dawno to było... Chyba to było to: był to faktycznie Gargoyle (ale jet
    > oparty na OpenWRT), plik ma nazwę
    > gargoyle-1.6.2.2-ar71xx-tl-mr3420-v1-en-squashfs-fac
    tory.bin. Linka nie
    > dam, znalazłem u siebie w laptopie.

    > Zwróć uwagę, jest dla modelu MR3420, a Ty napisałeś, że miałeś MR3220.

    > I po co Ci to? Moje ogólne wrażenie było, ze nie warto. Nie dawał nic
    > istotnego, natomiast nie miał pewnych funkcji z fabrycznego softu. Niby
    > wspierał modemy USB LTE, ale tak jak napisałem, mojego (Huawei 3372) nie
    > widział. Widział natomiast i działał z modemem 3G (Huawei E3131).
    > Wróciłem zatem do oficjalnego softu i modemu 3G. Potem kupiłem MR3420
    > v.2.1 i modem LTE zadziałał na fabrycznym sofcie.

    Akurat niedawno instalowałem OpenWRT na MR3420 i niestety jest trochę
    pod górkę, bo 4MB flash to za mało na najnowsze wydanie (18.06.2). Można
    zainstalować 17.01.6, ale żeby była obsługa modemów na USB, to najlepiej
    zbudować własny obraz po ściągnięciu
    https://downloads.openwrt.org/releases/17.01.6/targe
    ts/ar71xx/generic/lede-imagebuilder-17.01.6-ar71xx-g
    eneric.Linux-x86_64.tar.xz
    Próba doinstalowania brakujących w domyślnym obrazie pakietów kończy się
    komunikatem o braku miejsca.

    PKG_ADD="kmod-mii kmod-usb-net kmod-usb-net-cdc-ether kmod-usb-net-rndis \
    libiwinfo-lua libusb-1.0 \
    luci-app-firewall luci-base luci-mod-admin-full luci-theme-bootstrap \
    uhttpd uhttpd-mod-lua uhttpd-mod-ubus \
    usb-modeswitch zram-swap"
    PKG_RM="-ip6tables -kmod-ip6tables -kmod-nf-conntrack6 -kmod-nf-ipt6 -odhcp6c -odhcpd
    -ppp -ppp-mod-pppoe"
    make image \
    PROFILE=tl-mr3420-v2 \
    CONFIG_IPV6=n \
    PACKAGES="$PKG_ADD $PKG_RM"

    Docelowy obraz znajdzie się w:
    bin/targets/ar71xx/generic/

    TP-Linki są o tyle wdzięczne do instalacji OpenWRT, że można im po
    prostu podać obraz po tftp:
    https://openwrt.org/toh/tp-link/tl-mr3420#flash_via_
    tftp

    Dla MR3220 powinno być tak samo, tylko użyj profilu "tl-mr3220-v2".

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 12. Data: 2019-02-24 12:09:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-23 o 14:08, ToMasz pisze:
> [...]
    > urządzenia nadają się do takiej pracy ciągłej?
    >
    > 4.
    > Modem/router który był,  pracował na zewnątrz (co trochę mu
    > zaszkodziło). Dzisiaj testowany modem usb na przedłużaczu też pracował,
    > i mógłby pracować na zewnątrz. Czy dodanie anteny do modemu, przy
    > założeniu że antena będzie mniej więcej w tym samym miejscu co modem,
    > poprawi jego...."sygnał"? Mógłbym wtedy przesunąć modem do środka
    > pomieszczenia i przedłużyć jego trwałość.
    > zasięg w pomieszczeniu 1/5 kresek, na zewnątrz 3/5 kresek
    >

    > Proszę o poradę, która z opcji da najlepsze, najbardziej stabilne

    Jeżeli powodem niestabilności jest słabe zasilanie modemu na porcie USB,
    to podłącz modem przez huba USB z wejściem na zasilacz i podłącz
    zasilacz. Albo kup router z wbudowanym modemem LTE.

  • 13. Data: 2019-02-24 23:47:53
    Od: ETkarczy <e...@g...pl.invalid>

    Zajrzyj na
    http://eko.one.pl/?p=mifi
    Cezary przygotował uproszczoną wersję openWRT/Gargoyle właśnie do takich
    routerków obsługujących modem USB LTE, i chodzi to z małą pamięcią, taką
    jak ma 3220

    --
    ETkarczy

  • 14. Data: 2019-02-25 01:45:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-23, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
> [...]
    > dzisiejsze routery "dojrzały" do takiej pracy? JEśli tak, to jakie
    > urządzenia nadają się do takiej pracy ciągłej?

    Mam taką instalację zrobioną właśnie na mr3320 z E220, wszystko pod
    wspomnianym gdzieindziej openWRT/Gargoyle. Chodzi to już sobie (on/off)
    od jakiś 5-6 lat i nigdy nie było problemów ze stabilnościa. Nie wiem,
    może przy długotrwałym, ciągłym obciążeniu coś by wylażło, ale np.
    kilkugodzinne sciągania z 400-600kb/s nigdy nie sprawia kłopotów.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2019-02-25 17:56:58
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 24.02.2019 o 23:47, ETkarczy pisze:
> [...]
    > Cezary przygotował uproszczoną wersję openWRT/Gargoyle właśnie do takich
    > routerków obsługujących modem USB LTE, i chodzi to z małą pamięcią, taką

    DZIĘKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111
    działa w LTE (bo na oficjalny sofcie działał tylko g3 i to niestabilnie)
    Zobaczymy jak długo będzie bez restartów

    ToMasz

  • 16. Data: 2019-03-03 14:44:20
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 25.02.2019 o 17:56, ToMasz pisze:

    > DZIĘKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111
    > działa w LTE (bo na oficjalny sofcie działał tylko g3 i to niestabilnie)
    > Zobaczymy jak długo będzie bez restartów
    >
    > ToMasz
    wszystko działa, na tp linku mr3220, antenie za 59zł (4 kreski z 5) i
    sofcie mifi. jeszcze raz dzięki:
    https://zapodaj.net/fa2ce384b4ce4.png.html
    ToMasz

  • 17. Data: 2019-03-04 14:50:45
    Od: ETkarczy <e...@g...pl.invalid>

    ToMasz napisał(a):

    > wszystko działa, na tp linku mr3220, antenie za 59zł (4 kreski z 5)
    > i sofcie mifi. jeszcze raz dzięki:
    > https://zapodaj.net/fa2ce384b4ce4.png.html
    > ToMasz

    No to git, dziękuj Cezaremu, inaczej trzebaby wyrzucać już te
    mydelniczki :-)

    --
    ETkarczy

  • 18. Data: 2019-03-04 23:36:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-04 o 14:50, ETkarczy pisze:

    > No to git, dziękuj Cezaremu, inaczej trzebaby wyrzucać już te
    > mydelniczki :-)

    Ja nie narzekam (wspomniany w wątku D-link). Z uwagi na bliskość BTSa,
    LTE nawet anteny zewnętrznej nie potrzebuję...obecnie SIM z Areo2
    (30zł/30GB/mies) działa stabilnie dopiero 2 tygodnie (bez restartów) ale
    jak nie wystarczy to jakiś SIM bez limitu kupię. Miałem DSLa 10Mbit z
    Orange...Porównanie żadne, znaczy DSL bardziej mulił. Brakuje mi jednak
    publicznego IP...ale ostatnie rozwiązania z P2P w różnych urządzeniach
    sprawdzają się lepiej niż wystawianie "dupy" na publiczne ataki, których
    na DSLu było sporo, pomimo że Orange daje zabezpieczenia znacznie lepsze
    iż Netia (mowa o kablowym łączu). Gdybym miał dostęp do światłowodu, to
    nie wiem czy bym się skusił na światło. Ping mam OK, Do i Up też całkiem
    ładne, szczególnie Up...load, który na DSL miał ograniczenia.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 19. Data: 2019-04-07 15:29:04
    Od: mybox <m...@w...pl>

    W dniu 2019-02-23 o 21:57, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    923-lte-modem-dlna-qos-6991631978

    > To sobie dokup do niego antenę zewnętrzną.
    > https://allegro.pl/oferta/antena-25dbi-zte-mf192-mf1
    95-d-link-dwr-932c1-lte-7211402556

    > Może Ci w wiaderku wytrzyma ale nie wiem jak zniesie temperatury. IMHO
    > to głupi pomysł z tym urządzeniem, tym bardziej że kabliska
    > LAN+zasilanie trzeba poprzedłużać. Lepiej kupić antenę.

    Popieram! tylko antena na zewnątrz, wszystko śmiga wiśmienicie :-)

    Pozdrawiam
    DanW

  • 20. Data: 2019-04-08 10:40:57
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Popieram! tylko antena na zewnątrz, wszystko śmiga wiśmienicie :-)

    https://ibb.co/Hdzf3RB
    jak najbardziej. Przy opłacie miesięcznej w granicach ok 6-8zł!

    ToMasz