  • 1. Data: 2020-02-08 18:21:35
    Temat: Internet mobilny u wirtualnych - Virgin, priorytetowanie, wydajność.
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Chcę przejść z "Orange wolny i drogi internet kablowy" na internet
    mobilny, znaczy router GSM Huawei B593. Względy również ekonomiczne -
    rodzice emeryci.

    Sprawdziłem prędkości pobierania na miejscu, dostępnymi akurat kartami
    pod ręką na telefonie LG V30 aplikacją nPerf:
    T-Mobile - 120Mbit
    PLAY - 80Mbit
    Premium Mobile (sieć Plus) - 0.9Mbit - to nie błąd, tak, poniżej 1Mbit,
    mocno zdziwiony wyjątkowo podłą, beznadziejną prędkością sieci LTE
    Premium Mobile, sprawdzałem na dwóch różnych numerach z różnymi opcjami
    abonamentu (indywidualny, firma) i trzech telefonach różnych firm jakie
    miałem pod ręką.

    Tak na szybko przeszukując co działa na T-Mobile i dobrze wyjdzie cenowo
    padło wstępnie na Virgin (przejście numerów na 2x abo z 9GB + internet
    60GB za 25zł).
    Czy można spodziewać się działania internetu Virgin (jako internet a nie
    ten w kartach z numerami) porównywalnego z natywnym T-Mobile?
    Virgin działa na T-Mobile i Play, jakie ma priorytety? można wybrać?
    Interniet nie wyczynowy, po prostu stronki www, facebooki, jakiś "jutub"
    i Polsat On The Go na TV czasami wieczorem (zastanawiam się, czy jednak
    120GB nie wybrać w Virgin).

    pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2020-02-09 09:30:40
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 08.02.2020 o 18:21, Irokez pisze:
> [...]
    > Interniet nie wyczynowy, po prostu stronki www, facebooki, jakiś
    > "jutub" i Polsat On The Go na TV czasami wieczorem (zastanawiam się,

    Z tymi prędkościami to dla mnie jakieś fantasy. Używam jakieś 15 lat,
    różni dostawcy, i tak właściwie to nie przekroczyłem nigdy prędkości
    10Mb.  Ale może inne są transfery dla abonamentowiczów, a inne dla
    prepaidowcow, choć to bardzo mało prawdopodobne. Tak że proponuję
    jeszcze raz przemyśleć sprawę z tymi przenosinami na net mobilny.

    Wydaje się że LTE z Virgin to tylko na przekaźnikach Play, takie
    przynajmniej odnoszę wrażenie.

  • 3. Data: 2020-02-09 10:57:41
    Od: ivan <i...@m...ru>

    Dnia Sat, 8 Feb 2020 18:21:35 +0100, Irokez napisał(a):

> [...]
    > Interniet nie wyczynowy, po prostu stronki www, facebooki, jakiś "jutub"
    > i Polsat On The Go na TV czasami wieczorem (zastanawiam się, czy jednak

    A btsearch.net co pokazuje?
    Sprawdź sobie czyje BTS'y sa w pobliżu, i który operator umożliwia
    agregację pasm i jakich. Potem wybierz modem z 2x MIMO i obsługujący
    agregację. Następnie dobierz właściwe anteny (yaga na wieś, panel do
    miasta).

  • 4. Data: 2020-02-09 12:15:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-02-09 o 10:57, ivan pisze:

    > A btsearch.net co pokazuje?

    btsearch.pl, net do sprzedania domena

    > Sprawdź sobie czyje BTS'y sa w pobliżu, i który operator umożliwia
    > agregację pasm i jakich. Potem wybierz modem z 2x MIMO i obsługujący

    Mam w jednej lokalizacji zestaw nadajników T-Mobile/Play/Orange, w
    drugiej w identycznej odległości Plus (dach kościoła, pewnie sprawka
    diabła).

    Play/Orange LTE: 800/1800/2100/2600
    Plus LTE: 2100 i 2600
    o T-Mobile ID: 41975 niewiele mówi oprócz tego że jest i ma pasma 900 i
    1800 a zasuwa aż miło jak widać

    Nie wiem co pozwala agregować pasma.

    > agregację. Następnie dobierz właściwe anteny (yaga na wieś, panel do
    > miasta).

    Miasto, widzę z okna antenę Play/T-Mobile/Orange (500 metrów) i Plusa
    (300 metrów) więc Yagi zostanie "spalona" sygnałem ;)

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-02-09 12:20:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-02-09 o 09:30, Trybun pisze:

> [...]
    > jeszcze raz przemyśleć sprawę z tymi przenosinami na net mobilny.
    >
    > Wydaje się że LTE z Virgin to tylko na przekaźnikach Play, takie

    No właśnie znalazłem na ich facebooku. tylko PLAY, pozostałe sieci lecą
    w roamingu z prędkością pierwszej neostrady bez obsługi LTE.
    I to mnie martwi bo Play ma u mnie kiepski zasięg tam gdzie jeżdzę i są
    bardzo duże problemy z wykonywaniem połączeń i ich zrywaniem ze względu
    na priorytet ich sieci która jest podła i daleko, a i tak się jej trzyma
    mimo że 3 pozostałe mają nadajnik 500 metrów obok.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2020-02-09 18:52:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.02.2020 o 18:21, Irokez pisze:
    > Chcę przejść z "Orange wolny i drogi internet kablowy"
    na serio? baaardzo mała szansa że będziesz miał wiekszą
    prędkość/stabilność internetu gsm niż na kablu. Może pooglądaj kto w
    okolicy daje wifi?

    > (przejście numerów na 2x abo z 9GB + internet
    > 60GB za 25zł).
    że jak? o ile ja patrzyłem ostatnio ( a używam netu via gsm od
    niepamiętnych czasów), to oficjalne oferty były trochę poniżej złotówki
    za gigabajt. Ja korzystam z doładowanych kart na allegro, bo to wychodzi
    najkorzystniej. Napisz konktetnie ile to ma kosztować, bo bez tej
    informacji mamy akademicką dyskusje

    ToMasz

  • 7. Data: 2020-02-09 20:41:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-02-09 o 18:52, ToMasz pisze:

    > że jak? o ile ja patrzyłem ostatnio ( a używam netu via gsm od
    > niepamiętnych czasów), to oficjalne oferty były trochę poniżej złotówki
    > za gigabajt. Ja korzystam z doładowanych kart na allegro, bo to wychodzi

    Virgin ma teraz promocję dla abonentów, 25zł/60GB, 35zł/120GB

    > najkorzystniej. Napisz konktetnie ile to ma kosztować, bo bez tej
    > informacji mamy akademicką dyskusje
    >
    > ToMasz

    W tej chwili jest 80zł za kablową Neostradę 80Mbit a realne 20..30Mbit.
    W sumie wystarcza, tylko drogo.
    Telefony akurat pasują cenowo, są w Premium Mobile za 20 i 25PLN

    Chcieliśmy dokupić internet do kompletu, ale w Premium Mobile działa on
    z prędkością poniżej 1Mbit (transfery poniżej 100kB/s) więc bez sensu
    wracać do początków neostrady 20 lat temu.

    Aktualnie spokojnie u różnych dostawców ma się 20zł/umowę przy 2
    telefonach, bez limitów plus około 10GB transferu.
    Tylko ten internet zejść mam problem z ceną przy jakichś sensownych
    limitach rzędu przynajmniej te 60GB (sam Windows 10 zabierze wszystko na
    swoje aktualizacje i telemetrie, dlatego wstrzymuję się z aktualizacją
    7'ki na ich laptopie).

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2020-02-09 21:03:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-02-09 o 20:41, Irokez pisze:

    > Virgin ma teraz promocję dla abonentów, 25zł/60GB, 35zł/120GB

    W sumie to jeszcze sieci Orange nie testowałem. Wezmę jakiś starter do
    testów i kosz.
    nju mobile jedzie na Orange i 40GB, a po pół roku 80GB za 29zł nie
    wygląda źle.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2020-02-09 22:01:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.02.2020 o 20:41, Irokez pisze:

    > Virgin ma teraz promocję dla abonentów, 25zł/60GB, 35zł/120GB

    wychodzi 30groszy za giga, przy założeniu że zostanie wykorzystane
    będzie całe 12 giga i ani jeden bajt więcej. to nie realne.
    powiedziałbym ze mocno nie realne. dodatkowo potrzebny jest co najmniej
    1 abonament za... 20zł. czy to jest konieczne? W sensie staruszkowie
    potrzebują tylu usług? Nie moja sprawa.
    podsuwam inne rozwiązanie. w virgin pakiet(y) mini9, albo w a2mobile
    same rozmowy no limit 12zł, a internet z allegro. zejdziesz do 40 groszy
    za giga, ale całośc możesz w dowolnym momencie, nawet w pierwszym albo
    ostatnim dniu ważności konta. no i brak umów na 2 lata.
    https://allegro.pl/oferta/orange-free-500gb-internet
    -na-karte-lte-5-miesiecy-8576776517
    ToMasz

  • 10. Data: 2020-02-09 22:51:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-02-09 o 22:01, ToMasz pisze:

> [...]
    > powiedziałbym ze mocno nie realne. dodatkowo potrzebny jest co najmniej
    > 1 abonament za... 20zł. czy to jest konieczne? W sensie staruszkowie

    ahh fejsbook na telefonie, popatrzyłem ostatnie 3 miesiące zużycia na
    ich telefonach i te 5 giga co miesiąc apka pochłania (posty, filmiki,
    fotki.. ehhh )

> [...]
    > za giga, ale całośc możesz w dowolnym momencie, nawet w pierwszym albo
    > ostatnim dniu ważności konta. no i brak umów na 2 lata.

    W tygodniu kupię starter i zrobię u nich test internetu Orange w
    przyszły weekend. Głupio to nie wygląda.

    Irokez