  • 1. Data: 2010-09-09 11:45:14
    Temat: Inwazja Pentaksa!!! :-)
    Od: "Romek" <g...@p...fm>

    Pentax zaprezentował dzisiaj ciekawy model lustrzanki dla bardziej wymagających
    amatorów fotografii - Pentax K-r będący rozwinięciem/poprawionym modelem K-x.
    Z ciekawszych rzeczy:
    - 6kl/sek do 12RAW-ów i 25JPG-ów
    - ISO 200 - 12800 (rozszerzalne do 100-25600)
    - poprawiony kształt body
    - LCD 3 cale 921tys. punktów
    - przesyłanie zdjęć między aparatami, bądź innymi urządzeniami przez podczerwień
    - możliwość korekcji BF/FF dla 10-ciu obiektywów
    - może być zasilany zarówno dedykowanym akumulatorkiem jak i zwykłymi
    bateriami/akumulatorkami AA (poprzez adapter w formie koszyczka)
    - nowy, poprawiony układ AF, z diodą doświetlającą

    Dodatkowo zaprezentował (nareszcie) tani, nieduży obiektyw standardowy
    35mm/f2.4.
    Z innych mniej istotnych rzeczy są jeszcze dwa kompakty.
    Teraz pozostaje czekać na recenzje i opinie, ale to dopiero w październiku, bo
    wtedy ma się ukazać ta lustrzanka w sprzedaży.

  • 2. Data: 2010-09-09 13:31:16
    Temat: Re: Inwazja Pentaksa!!! :-)
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > - przesyłanie zdjęć między aparatami, bądź innymi urządzeniami przez
    > podczerwień

    ile trwa wysłanie 20mb przez podczerwień??

  • 3. Data: 2010-09-09 13:43:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ile trwa wysłanie 20mb przez podczerwień??

    Przy szybkich urzadzeniach jakas minute, ale jesli to ma mniejsza
    matryce, zdjecia maja po kilka MB, to swietnie moze sie nadawac do
    tego ze przegladamy w aparacie i wysylamy do druku na drukarce, co
    mniej wiecej tyle samo trwa.

    Chyba ze zaadoptowali cos jeszcze szybszego, bo granica gdzies w
    gigabitach lezy.

    J.

  • 4. Data: 2010-09-09 13:43:38
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > bateriami/akumulatorkami AA (poprzez adapter w formie koszyczka)
    > - nowy, poprawiony układ AF, z diodą doświetlającą

    Konkurencja zaczyna zwijac biznes ;)

  • 5. Data: 2010-09-09 14:24:51
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > zdjecia maja po kilka MB, to swietnie moze sie nadawac do tego ze
    > przegladamy w aparacie i wysylamy do druku na drukarce, co mniej wiecej

    A sa jakies drukarki z podczerwienia, ale bez ekranika LCD i mozliwosci
    przegladania na nim zdjec?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2010-09-09 14:26:57
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-09-09 16:24, kamil pisze:
    > A sa jakies drukarki z podczerwienia, ale bez ekranika LCD i mozliwosci
    > przegladania na nim zdjec?

    HP DJ 6P
    P.

  • 7. Data: 2010-09-09 14:45:52
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote in message
> [...]

    Drukujesz zdjecia na czarno-bialym laserze z epoki kamienia lupanego?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-09-09 15:56:14
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Drukujesz zdjecia na czarno-bialym laserze z epoki kamienia lupanego?

    Nie drukuję. Ale rzeczowo odpowiadam na pytanie :-)
    To była pierwsza i ostatnia drukarka, jaką widziałem, która miała
    podczerwony interfejs.

    Trzeba też pamiętać, że tamten HP nie rozumiał Pict Bridge, by drukować,
    aparat musiałby mieć zaimplementowany PCL.
    P.

  • 9. Data: 2010-09-09 15:58:11
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Konkurencja zaczyna zwijac biznes ;)

    Może nie od razu.
    Ale coś w tym jest. Aparaty Pentax można porównać do samochodów Mazda.
    Największą ich zaletą jest nieposiadanie żadnych istotnych wad.

    ;-)
    P.

  • 10. Data: 2010-09-09 15:58:20
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    "To jest miś na miarę naszych możliwości. My tym misiem otwieramy oczy
    niedowiarkom! Mówimy: to jest nasz miś, przez nas zrobiony, i to nie jest
    nasze ostatnie słowo!"

    Pentax