  • 1. Data: 2013-10-03 08:35:31
    Temat: Iskra-1 vs Franc: 0:1
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Grupo,

    Krótki opis o tym, jakim to bohaterem jestem i pokonałem system. :-)

    Tak naprawdę chodzi mi o to, że sami policjanci wiedzą, że ISKA-1 jest do
    rzyci i będzie trudno obronić swój pomiar.

    Trasa Gniezno-Poznań. Jakieś 30 kilometrów przed Poznaniem zaczynają się na
    prawo i lewo tereny zabudowane, hale magazynowe, światła, ograniczenia do
    60 itp.

    Jadę więc sobie, widzę ograniczenie do 60, to zwalniam i na przekraczając
    znak widzę, że mam 65 (wyświetlacz cyfrowy w C4 - nie ma mowy o pomyłce).
    Dodatkowo widzę, że ładny kawałek dalej czai się pan policjant, który o
    dziwo wychodzi i zatrzymuje do kontroli.
    OK - wiem ile jechałem, luzik.
    Podchodzi i pokazuje mi prędkość "88" przez opuszczoną szybkę. Od razu
    przekazałem info, że ja mandatu nie przyjmuję. Potem standard - dokumenty
    do kontroli. Coś popisał w jakimś bloczku (pierwszy raz widziałem takie
    coś), dorzucił pod wąsem, że się "TVN naoglądałem".
    Zaczyna wchodzić w dyskusję, że on mnie dwa razy mierzył, że może to w
    sumie udowodnić i na pytanie, czy piszemy wniosek do sądu - odpowiedziałem
    "proszę pisać".

    Po chwili oddał mi dokumenty, dał pouczenie i tyle. Mało się nie
    roześmiałem w głos idąć do auta.
    Żona potem dopowiedziała, że stał centalnie pod linią wysokiego napięca.

    Odmawiajcie przyjmowania mandatów z ISKRY, bo sami nie wiedzą co czynią.

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-10-03 08:49:40
    Temat: Re: Iskra-1 vs Franc: 0:1
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.10.2013 08:35, Franc pisze:
> [...]
    > Żona potem dopowiedziała, że stał centalnie pod linią wysokiego napięca.
    >
    > Odmawiajcie przyjmowania mandatów z ISKRY, bo sami nie wiedzą co czynią.

    Z Iskry-1, Rapida 1a, Rapida2ka i K-15. Tak wiedzą. Takich historyjek
    mam na e-mailu dziesiątki co tydzień z podziękowaniami. Przy okazji jak
    traficie na Adama Rakowskiego z Gnieźnieńskiej drogówki, to możecie go
    pozdrowić ode mnie i podziękować, bo dzięki jego głupocie zacząłem
    szukać jak udowodnić mu, że nie miał racji, a znalazłem, co znalazłem.

    --
    anacron
    aba/

  • 3. Data: 2013-10-03 08:58:18
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-10-03 08:35, Franc pisze:
    > Grupo,
    >
    > Krótki opis o tym, jakim to bohaterem jestem i pokonałem system. :-)

    Pogratulować :)

    > Tak naprawdę chodzi mi o to, że sami policjanci wiedzą, że ISKA-1 jest do
    > rzyci i będzie trudno obronić swój pomiar.

    Zdaje się, że to jednak nie tak prosto...

    (...)
    > Po chwili oddał mi dokumenty, dał pouczenie i tyle. Mało się nie
    > roześmiałem w głos idąć do auta.
    > Żona potem dopowiedziała, że stał centalnie pod linią wysokiego napięca.

    Czyli dokonywał pomiarów niezgodnie z instrukcją. Pytanie tylko czy
    robią to celowo, z głupoty, czy nieznajomości warunków użytkowania
    tego patentu.

    > Odmawiajcie przyjmowania mandatów z ISKRY, bo sami nie wiedzą co czynią.

    Można, ale nie znaczy to, że odmowa będzie skuteczna.

  • 4. Data: 2013-10-03 09:06:53
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.10.2013 08:58, Artur Maśląg pisze:
    > Można, ale nie znaczy to, że odmowa będzie skuteczna.

    Policjant: A ile Pan jechał?
    Kierowca: A w którym dokładnie miejscu?

    :D

    --
    anacron
    aba/

  • 5. Data: 2013-10-03 10:47:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Oct 2013 08:35:31 +0200 osobnik zwany Franc napisał:

    > Jadę więc sobie, widzę ograniczenie do 60, to zwalniam i na
    > przekraczając znak widzę, że mam 65 (wyświetlacz cyfrowy w C4 - nie ma
    > mowy o pomyłce)

    ale wiesz, że jego dokładność jest taka sama jak analogowych? to nie są
    dane z GPS

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2013-10-03 11:04:59
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-03 10:47, masti pisze:

    > ale wiesz, że jego dokładność jest taka sama jak analogowych? to nie są
    > dane z GPS

    Dla niektórych osób analogowy jest mniej czytelny niż cyfrowy. Chodzi o
    zerknięcie na niego przez chwilę (wskazówka zmusza do myślenia i
    interpretacji odebranego wyniku, cyfrowy wyświetla gotowy wynik)

    Lewis

  • 7. Data: 2013-10-03 11:06:32
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 3 Oct 2013 08:47:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > ale wiesz, że jego dokładność jest taka sama jak analogowych? to nie są
    > dane z GPS

    Ależ oczywiście, że wiem o tym.
    Mam również pełną świadomość tego, że jadać na oponach oryginalnie
    dołączonych przez producenta do auta (jakieś ENERGY coś tam) licznik
    "zawyża" swoje wskazania o ileś tam procent.
    :-)

    --
    Franc

  • 8. Data: 2013-10-03 11:12:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości
    >Krótki opis o tym, jakim to bohaterem jestem i pokonałem system. :-)
    >Tak naprawdę chodzi mi o to, że sami policjanci wiedzą, że ISKA-1
    >jest do
    >rzyci i będzie trudno obronić swój pomiar.

    Obronic to akurat bedzie bardzo latwo - "nacisnalem przycisk i na
    wyswietlaczu pojawilo sie 80, a wolno 50".
    I na tej podstawie sad cie skaze.
    No chyba ze sie sad naogladal telewizji, albo tez mial kiedys
    stycznosc z Iskra :-)

    Co innego jak bedziesz mial tarcze z tachografu, a moze i zapis z GPS
    wystarczy.

    No chyba ze ... spytac swiadka "pamietajac o odpowiedzialnosci za
    skladanie falszywych zeznan prosze odpowiedziec - jak czesto pana
    radar pokazuje tak niewiarygodne wyniki ze nawet pan odstepuje od
    ukarania".

    J.

  • 9. Data: 2013-10-03 11:18:17
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 3 Oct 2013 11:12:09 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    > wyswietlaczu pojawilo sie 80, a wolno 50".
    > I na tej podstawie sad cie skaze.
    > No chyba ze sie sad naogladal telewizji, albo tez mial kiedys
    Byłbym walczył.

    > Co innego jak bedziesz mial tarcze z tachografu, a moze i zapis z GPS
    > wystarczy.
    No skąd bym miał mieć :-)

> [...]
    > skladanie falszywych zeznan prosze odpowiedziec - jak czesto pana
    > radar pokazuje tak niewiarygodne wyniki ze nawet pan odstepuje od
    Poszedłbym w kierunku faktu błędnego pomiaru z powodu złego sposoby
    przeprowadzania pomiaru - linia wysokiego napięcia bezpośrednio nad
    policjantem, samochody dookoła (za mną, przejeźdzające obok). :-)

    --
    Franc

  • 10. Data: 2013-10-03 11:28:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    >Byłbym walczył.

    Walczyc to ty se mozesz ... choc masz dobra zone i wystarczy fotka ze
    stali pod kablem :-)

    >No skąd bym miał mieć :-)

    Rozne rzeczy ludzie maja :-)
    Akurat sporo nawigacji potrafi slad nagrac, tylko ze to dowod zaden,
    bo latwo zmienic.

    >Poszedłbym w kierunku faktu błędnego pomiaru z powodu złego sposoby
    >przeprowadzania pomiaru - linia wysokiego napięcia bezpośrednio nad
    >policjantem, samochody dookoła (za mną, przejeźdzające obok). :-)

    A jakby linii nie bylo ?
    Ty twierdzisz ze inne pojazdy byly, policjant ze tylko jeden widzial,
    zreszta w instrukcji chyba pisza ze Iskra pozwala na pomiar
    najszybszego w grupie.

    P.S. W zabudowanym chyba czesto po poboczu idzie prad, wiec moze do
    urzedu po mape i pokazac ze stali dokladnie nad kablem, o ile nie
    wystarczy fotka ze pod drutami :-)

    J.