  • 1. Data: 2017-09-20 14:48:21
    Temat: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Często jest potrzeba dodania RS232/485 do procka, i wtedy używa sie innych
    konwerterow, z TTL na RS232/485.

    Ja potrzebuję scalak, który da mi przejście z RS232 od razu na RS485 bez
    stopnia TTL po drodze.

    Czy robi się takie scalaki?
    Czy trzeba to wydłubać z dwu połówek RS232-->TTL+izolacja-->RS485?

  • 2. Data: 2017-09-20 15:27:30
    Temat: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 14:48, Pszemol pisze:
    > RS232 od razu na RS485

    Może z tego wydłubiesz?
    https://ivel.pl/p2850,konwerter-rs232-rs485.html?gcl
    id=EAIaIQobChMI-cWPu-6z1gIVlcqyCh2ytg9wEAYYASABEgKkh
    fD_BwE

  • 3. Data: 2017-09-20 16:11:45
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Może z tego wydłubiesz?
    > https://ivel.pl/p2850,konwerter-rs232-rs485.html?gcl
    id=EAIaIQobChMI-cWPu-6z1gIVlcqyCh2ytg9wEAYYASABEgKkh
    fD_BwE

    A wiesz, że mam podobną zabawkę i po otworzeniu ma to roczarowująco wie
    dyskretnych komponentów... plus 3 optoizolatory.

    Nie wymaga w prawdzie zewnętrznego zasilacza, więc użyli tam konwerter
    napięcia zasilającego dc-dc ME7660C.

    Po stronie 485 natomiast jest jakiś 8-nóżkowy scalak (driver linii?)
    przytarty z wierzchu ale końcówkę oznaczenia widać xx3082, podejrzewam że
    to układ TI HVD3082.

    Szukałem czegoś być może droższego ale bardziej eleganckiego, bardziej
    zintegrowanego...

  • 4. Data: 2017-09-20 18:22:52
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-09-20 o 16:11, Pszemol pisze:

> [...]
    > dyskretnych komponentów... plus 3 optoizolatory.
    >
    > Nie wymaga w prawdzie zewnętrznego zasilacza, więc użyli tam konwerter

    Hmm... to pompa ładunkowa. Gdzie tam jest zasilanie strony izolowanej?

> [...]
    > to układ TI HVD3082.
    >
    > Szukałem czegoś być może droższego ale bardziej eleganckiego, bardziej

    Aż tak dobrze to nie, bo poziomy TTL są, ale są do dyspozycji np układy
    ADM248x i podobne. Niestety większość wymaga przetwornicy albo zasilania
    od strony izolowanej. Któryś z układów ma sterowanie do trafa
    przetwornicy jak ktoś się chce bawić jak z dalej wspomnianym maximem.
    Nie tylko Analog takie robi, również chyba TI, a może Maxim.
    Kiedyś były jeszcze MAX1480 bodajże, ale to bardzo kapryśne i drogie
    układy, więc nie polecam.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2017-09-20 20:42:42
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    id=EAIaIQobChMI-cWPu-6z1gIVlcqyCh2ytg9wEAYYASABEgKkh
    fD_BwE

    > Hmm... to pompa ładunkowa. Gdzie tam jest zasilanie strony izolowanej?

    No właśnie.
    Teraz widzę, że ten "trzeci transoptor" to jednak faktycznie przetwornica
    TI: DCP010505BP.

> [...]
    > Nie tylko Analog takie robi, również chyba TI, a może Maxim.
    > Kiedyś były jeszcze MAX1480 bodajże, ale to bardzo kapryśne i drogie

    W innym projekcie używam układów LINEAR uModule LTM2882Y i mimo ceny bardzo
    je lubię: czysto, schludnie - to co ma robić robi i ma wbudowany zasilacz
    izolowanej strony, więc upakowałem 4 izolowane porty z handshakiem RTS/CTS
    na bardzo małej powierzchni.

    Fajnie byłoby coś takiego znaleźć z RS232 po jednej stronie a RS485 ale
    pewnie się nie robi.

    Trzeba będzie więc jakimś MAXem 232 zejść z RS232 do TTL i potem po
    przejściu przez barierę zrobić driver do RS485.

  • 6. Data: 2017-09-20 21:19:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 20:42, Pszemol pisze:

> [...]
    >
    > Trzeba będzie więc jakimś MAXem 232 zejść z RS232 do TTL i potem po
    > przejściu przez barierę zrobić driver do RS485.

    AD robi scalaki które:
    - zawierają izolowane DCDC
    - przenoszą przez barierę kilka sygnałów (w różnych konfiguracjach).

    http://www.analog.com/en/products/interface-isolatio
    n/isolation/isopower.html

    Robi też takie, które zawierają izolację sygnałów + driver RS485 ale nie
    zawierają DCDC.

    Czy robi komplet - nie wiem.
    P.G.

  • 7. Data: 2017-09-20 23:14:16
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    >
    > No właśnie.
    > Teraz widzę, że ten "trzeci transoptor" to jednak faktycznie przetwornica

    Kiedyś szukałem przetwornicy o jak najmniejszej wysokości i ta jest
    chyba milimetr niższa :)
    Ale mnie zawsze złości że absolutna większość tych maluszków nie ma
    sprzężenia zwrotnego i tak naprawdę nie wiesz ile będzie na wyjściu.
    I na dodatek bardzo wąski zakres napięć pracy. Jak mam np 7 albo 15V no
    to jest problem.

> [...]
    > izolowanej strony, więc upakowałem 4 izolowane porty z handshakiem RTS/CTS

    Ten też fajny, o ile da się kupić. ADMy zasilania generalnie nie mają,
    ale jak poszukasz informacji, to widać że się chłopaki przykładają do EMC.

    > Fajnie byłoby coś takiego znaleźć z RS232 po jednej stronie a RS485 ale
    > pewnie się nie robi.

    Ja nie widziałem. Fakt, że nie szukałem, ale też nie widzę żadnego
    uzasadnienia dla istnienia takiego dziwoląga.

    > Trzeba będzie więc jakimś MAXem 232 zejść z RS232 do TTL i potem po
    > przejściu przez barierę zrobić driver do RS485.

    Jak weźmiesz MAXa 232/3232 i ADM2483 to jeszcze tylko przetwornica i
    masz komplet. Z kolei na LT2882 to potrzebujesz tylko MAXa 485 do
    kompletu, bo ten LT mu zasilanie da. Oczywiście pomijam oczywiste ;)
    elementy dodatkowe typu zabezpieczenia itd.

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2017-09-21 01:04:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> wrote in message
> [...]
    > kompletu, bo ten LT mu zasilanie da. Oczywiście pomijam oczywiste ;)
    > elementy dodatkowe typu zabezpieczenia itd.

    Muszę tez dodać automatyczne sterowanie sygnałami DE/RE
    po stronie RS485 w jakiś magiczny sposób... i nie chciałbym
    się uzależniać za bardzo od baudrate jakimiś timerami 555... :-)
    Ktoś ma jakieś magiczne pomysły?

  • 9. Data: 2017-09-21 04:22:08
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-09-21 o 01:04, Pszemol pisze:
> [...]
    > po stronie RS485 w jakiś magiczny sposób... i nie chciałbym
    > się uzależniać za bardzo od baudrate jakimiś timerami 555... :-)
    Raczej od strony RS232, jak nie nadajesz to słuchasz...

    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2017-09-21 06:50:54
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > po stronie RS485 w jakiś magiczny sposób... i nie chciałbym
    > się uzależniać za bardzo od baudrate jakimiś timerami 555... :-)

    Całe mnóstwo, z czego mało działających poprawnie. Normalnie rzecz
    biorąc dajesz sterowanie nadajnikiem (i odbiornikiem) z RS232. Co innego
    jak tego nie masz (tylko TxD i RxD). Wtedy różne sztuczki się robi
    właśnie, np z ustawianiem baudrate i pauz w nadawaniu - ogólnie kiepska
    sprawa i potrafi różnie to działać. Wtedy chyba najlepiej jednak dać
    procka po drodze. Albo, jeżeli masz wpływ na całość systemu, oprzeć się
    na układach fail-safe i wstępnej polaryzacji interfejsu, ale to dłuższa
    historia i też nie zawsze działa.

    Pozdrawiam

    DD