  • 1. Data: 2018-03-23 00:19:58
    Temat: JFET i zwarte D z S - jakie ma właściwości?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Taki przetwornik 100mV na 0..10V trafił mi w łapy (manufaktura) i
    zrysowałem schemat.
    https://zapodaj.net/cc459e259dee4.png.html

    Nie rozumiem tego JFET'a V11. Kilka razy podchodziłem do tego, czy na
    pewno dobrze odczytuję numerację pinów, zciągnełem kilka różnych
    datasheetów no i... jest zwarte D z S jak na rysunku.

    Może ktoś uświadomić mnie jakie to ma właściwości w takim układzie?

    Irokez

  • 2. Data: 2018-03-23 07:36:01
    Temat: Re: JFET i zwarte D z S - jakie ma właściwości?
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 23.03.2018 o 00:19, Irokez pisze:
> [...]
    > datasheetów no i... jest zwarte D z S jak na rysunku.
    >
    > Może ktoś uświadomić mnie jakie to ma właściwości w takim układzie?

    Hmmm... między bramką a kanałem jest złącze p-n
    Powinien zachowywać się jak dioda, ale może o jakiś lekko magicznych
    właściwościach ;-)

    Grzegorz

  • 3. Data: 2018-03-23 08:48:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >datasheetów no i... jest zwarte D z S jak na rysunku.
    >Może ktoś uświadomić mnie jakie to ma właściwości w takim układzie?

    Dioda.

    Ale czemu tak ... widac zalezy im na jakiejs wlasciwosci te diody, ale
    na schemat patrzac - trudno dociec jakiej.
    Maly prad uplywu w porownaniu ze zwyklymi diodami ?

    Ciekawy schemat w calosci, co to ma robic - jakies ograniczniki,
    logarytmy ?

    J.

  • 4. Data: 2018-03-23 09:10:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2018-03-23 o 07:36, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Hmmm... między bramką a kanałem jest złącze p-n
    > Powinien zachowywać się jak dioda, ale może o jakiś lekko magicznych
    > właściwościach ;-)

    Prawdopodobnie chodzi o prąd upływu, jest na poziomie jakichś nędznych
    ułamków pikoamperów:

    http://www.ti.com/lit/an/sboa058/sboa058.pdf

    P.P.

  • 5. Data: 2018-03-23 10:05:33
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 23.03.2018 o 09:10, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Prawdopodobnie chodzi o prąd upływu, jest na poziomie jakichś nędznych
    > ułamków pikoamperów:
    >
    > http://www.ti.com/lit/an/sboa058/sboa058.pdf
    >
    > P.P.

    Trafiony, zatopiony. Chodzi o prąd upływu.

    Grzegorz

  • 6. Data: 2018-03-23 14:15:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-03-23 o 08:48, J.F. pisze:

    > Ciekawy schemat w calosci, co to ma robic - jakies ograniczniki,
    > logarytmy ?

    W całości to jak napisałem. Konwersja wejściowego 100mV/działkę (z
    przekładnika prądowego) na 0..10V. Obudowa uniwersalna, nadruk tylko
    gdzie wejścia i wyjścia. A schemat.. jakieś to przekombinowane i mi też
    ciężko tak dojść o co chodzi. Chyba trzeba wrzucić to na jakiś symulator.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2018-03-23 14:18:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-03-23 o 10:05, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Trafiony, zatopiony. Chodzi o prąd upływu.

    Dzięki, teraz spróbuję rozkminić, jak to właściwie działa.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2018-03-23 15:00:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >gdzie wejścia i wyjścia. A schemat.. jakieś to przekombinowane i mi
    >też ciężko tak dojść o co chodzi. Chyba trzeba wrzucić to na jakiś

    pierwszy stopien - wzmacniacz.
    Ale czy do przekladnika nie powinien miec malej impedancji ?

    Drugi ... wyglada mi na prostownik.

    U4.4 wykrywa przekroczenie 68mV

    A dalej jest dziwnie. C4 zgaduje ze pelni role pamieci, moze dlatego
    im mala uplywnosc potrzebna.
    Ale co oni tam chca pamietac ...

    J.

  • 9. Data: 2018-03-23 16:15:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-03-23 o 15:00, J.F. pisze:

    > pierwszy stopien - wzmacniacz.
    > Ale czy do przekladnika nie powinien miec malej impedancji ?

    Może coś już na nim jest, ciężko mi powiedzieć.

    > Drugi ... wyglada mi na prostownik.
    >
    > U4.4 wykrywa przekroczenie 68mV
    >
    > A dalej jest dziwnie. C4 zgaduje ze pelni role pamieci, moze dlatego im
    > mala uplywnosc potrzebna.
    > Ale co oni tam chca pamietac ...

    U4.1 zapala jeszcze przez rezystor 2k7 LED'a "integrator gotowy" (katoda
    do -15V).
    Po prostu po zasileniu świeci się i tyle.
    Zakłócenie wejścia (a palcem sobie dotykam nogi 2 U1) gasi na chwilę tą
    diodę i... kurde faktycznie przez chwilę (3 do 5 sekund) trzyma stałe
    napięcie na wyjściu.
    To jest od zgrzewarki, trzyma pomiar chwilowy, ale czad. Analogowo...

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2018-03-23 17:14:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >stałe napięcie na wyjściu.
    >To jest od zgrzewarki, trzyma pomiar chwilowy, ale czad. Analogowo...

    Tak sie kiedys robilo ... ba, robi do tej pory, bo DRAM to niby jak
    dzialaja :-)

    Ale patrze na ten uklad, i nie rozumiem.
    Tzn nie rozumiem co U3.1 i U3.2 maja razem robic.

    I nie rozumiem, co wyznaczna wspolczynnik wzmocnienia.
    Chyba, ze faktycznie U3.2 jest integratorem ... dziwnie wlaczony, a
    100pF to sie bardziej nadaje na ogranicznik pasma niz integrator.

    Moze wczesniej jest wzmacniacz ?

    Z kolei C1 podejrzanie duzy, a tam chyba AC, skoro zaraz prostuja.

    U4.2 tez ciekawie wlaczony ...

    J.