eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak bezprzewodowo przekazać sygnał z sensora bezpieczeństwa? › Jak bezprzewodowo przekazać sygnał z sensora bezpieczeństwa?
    From: Miller Artur <n...@d...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jak bezprzewodowo przekazać sygnał z sensora bezpieczeństwa?
    Date: Sun, 28 May 2017 17:57:36 +0200

    ello,

    jest sobie urządzenie. urządzenie owo posiada w swojej konstrukcji
    element będący aluminiową belką o długości około 5 metrów, przekroju
    2x5cm. belka ta w połowie długości zamocowana jest do osi motoreduktora
    i podczas pracy urządzenia obraca się w płaszczyźnie poziomej z
    prędkością około 3 do 4 obrotów na minutę. na belce zamontowane są różne
    urządzenia pomiarowe komunikujące się ze światem zewnętrznym
    bezprzewodowo. nie ma połączenia elektrycznego między obracającą się
    belką a nieruchomą częścią urządzenia.

    możliwe, że podczas pracy urządzenia, w zasięgu obracającej się belki,
    znajdzie się człowiek. wymaganiem staje się zastosowanie układu
    zatrzymującego belkę po wykryciu potencjalnej jej kolizji z ciałem.

    pierwszym pomysłem było zastosowanie pneumatycznego czujnika kontaktu,
    takiego jak stosuje się w szlabanach albo obrotowych drzwiach. drugi
    pomysł to bariera optyczna zamontowana na belce, wykrywająca zbliżenie
    się czegoś do niej.

    problem pojawia się z połączeniem sensora bezpieczeństwa z układem
    realizującym zabezpieczenie. normalnie wykonuje się je przewodem, tutaj
    jednak nie mam połączenia pomiędzy ruchomą belką a resztą układu.

    pytanie więc: czy dopuszczalne jest wykonanie takiego połączenia
    bezprzewodowo? jesli tak, to czym? zaznaczam, że realizacja techniczna
    nie jest problemem, zagadką jest spełnienie wymagań, które pozwoli na
    wystawienie deklaracji zgodności CE. Niemożliwe jest też wykonanie
    "obudowy" całego urządzenia, zapewniającej brak dostępu do ruchomych
    części.

    help...

    A.