  • 1. Data: 2019-10-11 00:39:10
    Temat: Jak długa "rozgrzewka" jest potrzebna pomiarowej elektronice dzisiejszej?
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    Czy zaraz po włączeniu uzyskuje się wiarygodne pomiary, czy koniecznie
    trzeba je "grillować" przez kilka (ile?) minut?

  • 2. Data: 2019-10-11 01:46:23
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2019-10-11 00:39, JaNus wrote:
    > Czy zaraz po włączeniu uzyskuje się wiarygodne pomiary, czy koniecznie
    > trzeba je "grillować" przez kilka (ile?) minut?

    Może, pozapisuj troche do jakiegoś logu, to się okaże.

  • 3. Data: 2019-10-11 09:24:51
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 10/10/2019 23:39, JaNus wrote:
    > Czy zaraz po włączeniu uzyskuje się wiarygodne pomiary, czy koniecznie
    > trzeba je "grillować" przez kilka (ile?) minut?

    to zalezy o jakiej dokładności myślisz. Np fluke dla 6.5 cyfry
    potrzebuje godziny do uzyskania dokładności wykazanej w specyfikacji

    https://dam-assets.fluke.com/s3fs-public/2748044_620
    0_ENG_B_W_1.PDF?1kZ6Cz1sOIhOLrBJgeT2Qn8Oot4YX2gM

  • 4. Data: 2019-10-11 13:07:16
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 11.10.2019 o 09:24, Cezar pisze:
    > to zalezy o jakiej dokładności myślisz. Np fluke dla 6.5 cyfry
    > potrzebuje godziny do uzyskania dokładności wykazanej w specyfikacji

    To dotyczy urządzeń wręcz prost/ack/ych :)
    - kitajskie termometry do tego-i-owego (no, zebrało się nieco), tudzież
    termometru na podczerwień (0 - 100?), a niektóre z nich wyłączają się po
    iluś tam minutach.

    A swoją szosą to z tej kolekcji mam wiele radości, naprawdę gadżety
    baaardzo przydatne, a za grosze na Alle-drogo wyczajone. Jeśli kto
    ciekaw, to służę sznureczkami...

    A zaś co do tej godziny, to kopara mi ? do samej ziemi :)

    No, rozumiałbym konieczność zrównania temperatury skrzynki, z
    otoczeniem, ale na samo tylko ocieplenie wewnętrzne, i od-szumienie
    półprzewodnikowych składowych, czy rezystorów?

  • 5. Data: 2019-10-11 23:27:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-11 o 13:07, JaNus pisze:

> [...]
    >
    > A swoją szosą to z tej kolekcji mam wiele radości, naprawdę gadżety
    > baaardzo przydatne, a za grosze na Alle-drogo wyczajone. Jeśli kto
    To pokaż co masz ciekawego.

> [...]
    > otoczeniem, ale na samo tylko ocieplenie wewnętrzne, i od-szumienie
    > półprzewodnikowych składowych, czy rezystorów?
    Nie, tu chodzi o wyrównanie temp w środku dla wszystkich elementów,
    6 1/2 cyfry to już poważna dokładność i liczy się każdy mikrovolt, dlatego
    przed wzorcowaniem są one wygrzewane podobnie jak kalibrator i
    dopiero wzorcowane, stąd aby uzyskać odpowiednią dokładność
    należy podobnie postepować.
    Ja mam schlumberger-a i dla niego podają 20minut.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2019-10-12 00:08:20
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 11.10.2019 o 13:07, JaNus pisze:

> [...]
    > otoczeniem, ale na samo tylko ocieplenie wewnętrzne, i od-szumienie
    > półprzewodnikowych składowych, czy rezystorów?

    Pewnie głównie napięcia termoelektryczne, ale wszystko ma jakieś
    współczynniki temperaturowe i jeśli temperatura nie wyrównana,
    to lipa będzie. Podobnie z teleskopami, trza czekać, aż się temperatura
    ustabilizuje.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 7. Data: 2019-10-12 01:10:52
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 11.10.2019 o 23:27, Janusz pisze:
    > To pokaż co masz ciekawego.

    Już nie pamiętam: "wchodzą" na tej grupie jpg-i?

  • 8. Data: 2019-10-12 01:39:16
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W odpowiedzi napisałem:
    /Już nie pamiętam: "wchodzą" na tej grupie jpg-i?/
    - i załączyłem obrazki, ale serwer nie puścił dalej. Wredne bydle!

    A czy gdy dam linki do Alledrogo, to nie będzie przypadkiem kryptoreklama?
    No cóż, dam na razie linki do samych obrazków, byle by nie krypt-ować:
    https://a.allegroimg.com/s128/0362c3/1afa5ceb4f809c5
    e598791aa0d15/B1352-MEDISANA-termometr-elektryczny
    - na podczerwień od 0 do 100?
    https://f.allegroimg.com/s128/0398e8/63ee7bb74946b01
    ef8f75073f8cf
    - kuchenny, z czujnikiem z przewodem termoodpornym, do 200?
    Wbudowany alarm o przekroczeniu ustawionej temperatury. Raptem 20 zeta!
    https://a.allegroimg.com/s128/01bf6b/ae22568742de863
    fd22ba8374450/TERMOMETR-DO-PIEKARNIKA-0-300-st-C
    - mechaniczny (bimetal?), do 300? cena 6,40
    https://a.allegroimg.com/s128/014bff/c0f633ab45a7819
    874be6c7a525a/termometr-kuchenny-ELEKTRONICZNY-sonda
    - b. wygodny w użyciu, "bagnetowy",
    pokazuje dziesiąte części "?" 17,55 PLN

    - No i jeszcze kilka pokojowych + sonda za-okienna, ale nie żadna
    rewelacja, to pominę.

  • 9. Data: 2019-10-12 10:34:43
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 12.10.2019 o 00:08, Cezary Grądys pisze:

> [...]
    > współczynniki temperaturowe i jeśli temperatura nie wyrównana,
    > to lipa będzie. Podobnie z teleskopami, trza czekać, aż się temperatura

    Zresztą co tu pisać o sprzęcie pomiarowym, nabyłem biurowy(!) monitor i
    producent zaleca włączyć pół godziny wcześniej!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2019-10-12 10:57:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JaNus,

    Saturday, October 12, 2019, 1:10:52 AM, you wrote:

    > Już nie pamiętam: "wchodzą" na tej grupie jpg-i?

    Nie powinny. Ale przeszedł.

    --
    Best regards,
    RoMan