  • 11. Data: 2010-05-28 22:33:50
    Temat: Re: Jak długo trzymać dokumenty potw. zakup sam.?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał >
    > Od tego są PDF-y...

    Chyba nigdy nie miałeś uszkodzenia HDD, skoro tak radzisz.
    Faktyczna trwałość nośników typu CD-R, DVD-R nie jest jeszcze znana, ale
    wszystko wskazuje na nie więcej, jak kilka lat.
    Jacek

  • 12. Data: 2010-05-28 22:49:59
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    U mnie są dwa ledwo domykające się segregatory (te najgrubsze) opisane jako
    "Instrukcje i gwarancje". Mimo okresowego wywalania tego, co jest już po
    gwarancji i nie trzymania wszystkich instrukcji nie chcą w żaden sposób
    schudnąć.
    Do tego dwa podobnie wypchane na max dotyczące pracy: umowy, świadectwa,
    dyplomy, indeksy, wojsko, kursy itp.
    Dalej dwa dotyczące domu: wywóz śmieci (co jakiś czas strasznicy miejscy
    sprawdzają, czy ma sie stosowną umowę), woda, gaz, energia, mapki, wypisy z
    ksiąg wieczystych itp. itd.
    Jeden opisany "Zdrowie": wypisy ze szpitali, badania, itd.
    Jeden z ubezpieczeniami (dom, auto, na życie).
    Jeden z podatkami (trzeba trzymać 6 lat).
    Nie trzymam wogóle wyciągów z banku ani rachunków czy "pasków" z wypłaty (z
    wyjątkiem bieżących), a i tak mam tego badziewia prawie całą półkę w szafie.
    Dla ścisłości - półka 80 cm.
    Jacek

  • 13. Data: 2010-05-28 23:15:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 28 May 2010 22:33:50 +0200, Jacek napisał(a):

    > Chyba nigdy nie miałeś uszkodzenia HDD, skoro tak radzisz.

    To już zmartwienie banku. Ja sobie tylko klikam "pobierz".

    > Faktyczna trwałość nośników typu CD-R, DVD-R nie jest jeszcze znana, ale
    > wszystko wskazuje na nie więcej, jak kilka lat.

    Ważnych danych mam trzy kopie, płyty zaś co kilka lat kopiuję. Przy okazji
    zmniejsza się ich liczba, kolejna tura jak Blu-Ray potanieje. :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2010-05-29 13:29:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2010 20:58:24 +0200, Borys Pogoreło wrote:
    > Ile rocznie kupujesz samochodów?

    Rocznie malo, ale jak pisalismy - trzymac do us* smierci.

    >Ile taki Kowalski ma operacji miesięcznie na rachunku? IMO max 2-3 kartki.

    Za gaz, za prad, za wode, za telefon, za dom, za smieci,

    >Choć akurat sensu przechowywania na papierze wyciągów bez DG nie widzę.
    >Faktury na co bierzesz jako osoba prywatna? I jak często? Na paliwo nie ma
    >sensu. Komputer? AGD? Ile tego można kupować?

    Wpadnie kiedys policja bo pomyli adresy, ale bedziesz 3 miesiace
    siedzial, bo to przeciez wszystko kradzione.

    >Wrzuciłem w Google pytanie o pojemność segregatora - 550 kartek bez
    >koszulek dla 7cm szerokości grzbietu. Ile kartek generujesz miesięcznie? :)

    72 kartki stale za internet obowiazkowo - chyba odliczasz od podatku ?

    No coz, wszystko sie zmienia, ale taki maly przyklad: dawno temu
    emeryture naliczano na podstawie zarobkow bodajze z 3 ostatnich lat
    pracy. Potem sie przepis zmienil i liczylo 12. Potem zmienili jeszcze
    raz i mozna sobie bylo wybrac 20 najlepszych lat z calego zycia.

    Tylko jak wybrac, jesli nie masz zadnych papierow, a zaklad pracy
    juz w ogole nie istnieje ? A z reszta radosnie skorzystal z przepisow
    i wywalal dokumentacje po 12 latach.

    To co - wierzymy w komputery ZUS, czy na wszelki wypadek dwa
    segregatory tylko na pity i RMUA ?

    Rodzina wywalila polowe smieci po dziadkach. Na szczescie druga polowa
    przetrwala i teraz dostali wyplate za wywiezienie przez Niemcow w
    czasie IIws.
    Pomyslalbys kiedys ze przyda ci sie przepustka z 1944 roku ?

    Z drugiej strony wiekszosc z tych papierow zapewne faktycznie nigdy
    nikomu sie nie przyda.

    J.