  • 1. Data: 2019-01-09 10:57:22
    Temat: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: robot <a...@o...pl>

    Tak sobie obczajam jako laik budowę skrzyni CVT.
    Czy ja dobrze widzę, że ten "pasek klinowy" odpowiadający za przełożenie, nie
    ciągnie, tylko pcha?
    To znaczy, w przeciwieństwie do standardowych pasków, nie pracuje na rozciąganie,
    tylko na ściskanie?

  • 2. Data: 2019-01-09 11:45:32
    Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Jan 2019 10:57:22 +0100, robot napisał(a):

    > Czy ja dobrze widzę

    Raczej źle widzisz. Nie kumam skąd ci się wzięło "pchanie" :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-01-09 12:01:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przełożenie, nie ciągnie, tylko pcha?
    >To znaczy, w przeciwieństwie do standardowych pasków, nie pracuje na

    Raczej nie.
    Owszem, sklada sie z blaszek i scisnac sie nie da, ale elastyczny jest
    i sie wyboczy.
    A i kolo pasowe dobrze dziala na ciagniecie, ale fatalnie na pchanie

    J.

  • 4. Data: 2019-01-09 12:27:18
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Raczej źle widzisz. Nie kumam skąd ci się wzięło "pchanie" :)

    Stąd na przykład:

    https://youtu.be/PiwRUfFEc5k

    To się chyba nawet nazywa push belt:

    http://transmissiontester.suppliers.howtoaddlikebutt
    on.com/pz53c686c-cvt-transmission-push-steel-belt-ch
    ain-901074-901063-901064.html?from=wap

    https://cobratransmission.com/F1C1A-JF009E-CVT-Belt-
    9010641

  • 5. Data: 2019-01-09 12:34:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Jan 2019 12:27:18 +0100, robot napisał(a):

    > To się chyba nawet nazywa push belt:

    Nazywać się może. Angole mają swoją fantazję. A ty masz mieć rozum który
    ci powie że czymś co jest wiotkie nie popchasz :) W istocie, i paski
    gumowe i paski stalowe segmentowe pracują na rozciąganie i to po obu
    "stronach" napędu (w przeciwieństwie do np. przekładni łańcuchowej gdzie
    ciągnąca część jest rozciągana a przeciwna wisi swobodnie). Silne
    rozciąganie po obu stronach jest wymagane by zapewnić dużą siłę tarcia o
    talerze.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-01-09 12:56:53
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Nazywać się może. Angole mają swoją fantazję. A ty masz mieć rozum który
    > ci powie że czymś co jest wiotkie nie popchasz :)

    No właśnie dlatego tak się dziwię i pytam na wszelki wypadek.

  • 7. Data: 2019-01-09 13:03:25
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    > ciągnąca część jest rozciągana a przeciwna wisi swobodnie). Silne
    > rozciąganie po obu stronach jest wymagane by zapewnić dużą siłę tarcia o

    Pan na filmie mówi co innego.

  • 8. Data: 2019-01-09 13:10:01
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    > ciągnąca część jest rozciągana a przeciwna wisi swobodnie). Silne
    > rozciąganie po obu stronach jest wymagane by zapewnić dużą siłę tarcia o

    Zobacz ten feragment: https://youtu.be/PiwRUfFEc5k?t=342

    Stożkowe zbocza koła napędowego oraz napędzanego wspólnie ściskają pasek
    w kierunku prostopadłym do kierunku poruszania paska. Dzięki temu
    pasek staje sztywny jak kawałek stali i pcha.

  • 9. Data: 2019-01-09 13:44:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Jan 2019 13:10:01 +0100, robot napisał(a):

    > Stożkowe zbocza koła napędowego oraz napędzanego wspólnie ściskają pasek
    > w kierunku prostopadłym do kierunku poruszania paska. Dzięki temu
    > pasek staje sztywny jak kawałek stali i pcha.

    Zastanów się co powiedziałeś :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2019-01-09 13:46:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Jan 2019 13:03:25 +0100, robot napisał(a):

    > Pan na filmie mówi co innego.

    Myślisz że jak mówi po angielsku to nie może mówić bzdur?
    --
    Jacek
    I hate haters.