  • 1. Data: 2017-02-02 22:50:32
    Temat: Jak działają indeksy b-tree?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Używane są w bazach danych. Inna rzecz że w takim MySQL indeksy potrafią
    być większe od całej tabeli.
    Jak to działa? Drzewo ma 1000 gałęzi, które mają 1000 gałęzi?, jak
    wyszukiwać w porównaniu do hasha?

  • 2. Data: 2017-02-03 11:23:04
    Temat: Re: Jak działają indeksy b-tree?
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2017-02-02, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Używane są w bazach danych. Inna rzecz że w takim MySQL indeksy potrafią
    > być większe od całej tabeli.
    > Jak to działa? Drzewo ma 1000 gałęzi, które mają 1000 gałęzi?

    Zajrzyj do podręcznika algorytmów. To jeden z tych podstawowych,
    opisanych prawie w każdej książce.

    > jak
    > wyszukiwać w porównaniu do hasha?

    Jak w drzewie binarnym, tylko trzeba więcej przejrzeć w jednym węźle.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2017-02-04 16:25:39
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, February 2, 2017 at 10:50:31 PM UTC+1, Borneq wrote:
    > Używane są w bazach danych. Inna rzecz że w takim MySQL indeksy potrafią
    > być większe od całej tabeli.
    > Jak to działa? Drzewo ma 1000 gałęzi, które mają 1000 gałęzi?, jak
    > wyszukiwać w porównaniu do hasha?

    Generalnie działają tak jak opisałeś. Sens ich zastosowania jest
    wszędzie tam, gdzie odczyt/zapis sekwencyjny jest dużo szybszy od
    niesekwencyjnego. Spotkałem się ze stwierdzeniami, że nawet w
    pamięci RAM mogą mieć zastosowanie.

    Algorytmy operujące na b-tree nie są szczególnie zawiłe, ale
    dobre implementacje zapewne są bardzo skomplikowane.