  • 1. Data: 2018-02-10 10:23:23
    Temat: Jak działają prosumenckie elektroniczne liczniki en.?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jak taki licznik wykrywa oddawanie energii do sieci?
    Stary z tarczą mógł się kręcić do tyłu, pewna analogia z silnikiem.
    Ale jak elektronicznie wykrywa się kierunek przepływu mocy? Różnicą
    potencjałów we/wy?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-02-10 11:30:53
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-02-10 o 10:23, Marek pisze:
> [...]
    > Stary z tarczą mógł się kręcić do tyłu, pewna analogia z silnikiem. Ale
    > jak elektronicznie wykrywa się kierunek przepływu mocy? Różnicą

    Przy użyciu definicji mocy prądu przemiennego. Jak licznik jest
    4-kwadrantowy, to nie tylko, że policzy moc czynną w obie strony, to
    jeszcze obydwie moce bierne.

  • 3. Data: 2018-02-10 12:16:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Stary z tarczą mógł się kręcić do tyłu, pewna analogia z silnikiem. Ale
    > jak elektronicznie wykrywa się kierunek przepływu mocy? Różnicą

    Czy jakby zasilanie było DC to też miałbyś wątpliwości, czy wtedy byłoby
    wszystko jasne?

    Jeśli byłoby jasne to można sobie wyobrazić, że w każdym nieskończenie
    małym odcinku czasu dt zasilanie jest DC.

    A jeśli nie byłoby jasne to nie wiem jak wytłumaczyć.
    P.G.

  • 4. Data: 2018-02-10 16:23:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Feb 2018 12:16:11 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Czy jakby zasilanie było DC to też miałbyś wątpliwości, czy wtedy
    > byłoby
    > wszystko jasne?

    No tak, bo przy DC kierunek przepływu ładunków (prądu) by się
    zmienił. W AC kierunek przepływu zmienia się cały czas zgodnie z
    częstotliwością sieci, więc...?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2018-02-10 19:29:05
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-02-10 o 16:23, Marek pisze:

    > No tak, bo przy DC kierunek przepływu ładunków (prądu) by się zmienił. W
    > AC kierunek przepływu zmienia się cały czas zgodnie z częstotliwością
    > sieci, więc...?

    Więc przyjmij na tyle mały odcinek czasu dt, żeby kierunek prądu się nie
    zmieniał.

  • 6. Data: 2018-02-10 19:55:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/10/2018 4:23 PM, Marek wrote:
    > No tak, bo przy DC kierunek przepływu ładunków (prądu) by się zmienił. W
    > AC kierunek przepływu zmienia się cały czas zgodnie z częstotliwością
    > sieci, więc...?

    Kluczowe jest że zmieniają się kierunki zarówno I jak i U *jednoczesnie*
    przy perfekcyjnym obciązeniu rezystancyjnym. Jesli moc jest ich
    iloczynem to bedziesz miał dodatnią moc jeśli znaki I i U sa takie same
    (oba oddatnie, oba ujemne).

  • 7. Data: 2018-02-10 20:02:19
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-02-10 o 16:23, Marek pisze:

    > No tak, bo przy DC kierunek przepływu ładunków (prądu) by się zmienił. W
    > AC kierunek przepływu zmienia się cały czas zgodnie z częstotliwością
    > sieci, więc...?

    Przecież licznik nie nalicza przepływającego prądu tylko energię.
    Więc dlaczego żeś się przyczepił tylko do prądu?

  • 8. Data: 2018-02-10 20:03:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Feb 2018 19:55:15 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > przy perfekcyjnym obciązeniu rezystancyjnym. Jesli moc jest ich
    > iloczynem to bedziesz miał dodatnią moc jeśli znaki I i U sa takie

    No przecież U i I jednocześnie tak samo się zmieniają przy tylko
    samym poborze a ja pytam o oddawanie mocy, więc?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2018-02-10 20:07:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Feb 2018 20:02:19 +0100, t-1 <t...@t...pl> wrote:
    > Przecież licznik nie nalicza przepływającego prądu tylko energię.
    > Więc dlaczego żeś się przyczepił tylko do prądu?

    Ok, może błędnie założyłem że moc w czasie czyli energię liczy z
    funkcji prądu, jeśli nie to jak liczy? Bo takie liczenie dla AC nie
    zdradza kierunku przepływu mocy albo mam jakieś sobotnie zaćmienie :(

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-02-10 20:17:39
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-02-10 o 20:07, Marek pisze:

    > Ok, może błędnie założyłem że moc w czasie czyli energię liczy z funkcji
    > prądu,   jeśli nie to jak liczy? Bo takie liczenie dla AC nie zdradza
    > kierunku przepływu mocy albo mam jakieś sobotnie zaćmienie :(

    Moc czynna liczy z wartości skutecznych napięcia i prądu oraz kosinusa
    kąta między nimi.