  • 11. Data: 2018-02-10 20:18:14
    Temat: Re: Jak działają prosumenckie elektroniczne liczniki en.?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/10/2018 8:03 PM, Marek wrote:
    > No przecież U i I jednocześnie tak samo się zmieniają przy tylko samym
    > poborze a ja pytam o oddawanie mocy, więc?

    Przy oddawaniu mocy znaki I i U sa przeciwne. Aby iloczyn zawsze był ujemny.

  • 12. Data: 2018-02-10 21:00:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Feb 2018 20:17:39 +0100, t-1 <t...@t...pl> wrote:
    > Moc czynna liczy z wartości skutecznych napięcia i prądu oraz
    > kosinusa
    > kąta między nimi.

    Ja się nie pytam jak się liczy moc ale jak wykrywa się kierunek jej
    przepływu.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2018-02-10 21:06:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Feb 2018 20:18:14 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Przy oddawaniu mocy znaki I i U sa przeciwne. Aby iloczyn zawsze
    > był ujemny.

    Nie rozumiem, jakim dawaniu mocy? Przecież znak U i I są przeciwne
    co druga połówka przy AC, to nie tłumaczy jak wykryć kierunek
    przepływu mocy w AC.... Tzn. może wykryć jeśli nagle dwie połówki pod
    rząd mają ten sam kierunek, to by oznaczało zmianę kierunku mocy,
    ale wątpię by to tak działało.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-02-10 21:15:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/10/2018 9:06 PM, Marek wrote:
    > Nie rozumiem, jakim dawaniu mocy? Przecież znak U i I  są przeciwne co
    > druga połówka przy AC

    Nie. Jesli obciążyleś rezystancyjnie to sa zgodne. Zawsze. W każdym dt.

    , to nie tłumaczy jak wykryć kierunek przepływu
    > mocy w AC....

    To bardzo proste. Patrzysz na kierunek pradu mając na uwadze kierunek
    napięcia. Zgodny: oddajemy moc. Przeciwny: zasilamy. Można też to
    zdefiniowac odwrotnie w zalezności od tego jak ten prąd i napięcie mierzymy.

    > Tzn. może wykryć jeśli nagle dwie połówki pod rząd  mają
    > ten sam kierunek, to by oznaczało zmianę kierunku mocy, ale wątpię by to
    > tak działało.

    -2 * -2 = 4

    2 * 2 = 4

    jak widzisz w obu wypadkach mamy kierunek mocy taki sam mimo że U i I
    zmieniają kierunki bezustannie, ale *synchronicznie*.

  • 15. Data: 2018-02-10 21:16:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/10/2018 9:00 PM, Marek wrote:
    > Ja się nie pytam jak się liczy moc ale jak wykrywa się kierunek jej
    > przepływu.

    Mnożysz dI i dU i jak wyjdzie dodatnie to jest w jedna a jak ujemne to w
    drugą. Przy obciążeniu czysto rezystancyjnym dla dowolnej pary dI dU
    wyjdze ten sam znak.

  • 16. Data: 2018-02-10 21:53:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Feb 2018 21:15:03 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie. Jesli obciążyleś rezystancyjnie to sa zgodne. Zawsze. W każdym
    > dt.

    Oczywiście że są zgodne ale razem zmieniają kierunek co połówka, to
    miałem na myśli. Ciągle zmieniają.

> [...]

    > jak widzisz w obu wypadkach mamy kierunek mocy taki sam mimo że U i
    > zmieniają kierunki bezustannie, ale *synchronicznie*.

    No ale to przykład na jeden kierunek mocy, a jak mierzyć zmianę
    kierunku mocy gdy odbiornik staje się źródlem?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2018-02-10 21:58:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Feb 2018 21:16:16 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > to w
    > drugą. Przy obciążeniu czysto rezystancyjnym dla dowolnej pary dI

    Ale właśnie nie rozumiem dlaczego ten iloczyn ma w odwrotnym kierunku
    wyjść ujemny? Dlaczego di lub dU ma mieć przeciwny znak?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2018-02-10 22:26:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/10/2018 9:53 PM, Marek wrote:
    > No ale to przykład na jeden kierunek mocy, a jak mierzyć zmianę kierunku
    > mocy gdy odbiornik staje się źródlem?

    Wtedy dostaniesz:

    2 * -2 = -4

  • 19. Data: 2018-02-10 22:28:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/10/2018 9:58 PM, Marek wrote:
    > Ale właśnie nie rozumiem dlaczego ten iloczyn ma w odwrotnym kierunku
    > wyjść ujemny? Dlaczego di lub dU ma mieć przeciwny znak?

    Ponieważ odbiornik rezystancyjny działa jak popychadło: napięcie pchnie
    go w prawo to prąd przepłynie w prawo.

    Pradnica działa odwrotnie: wbrew napięciu. Napięcie chce w prawo a
    pradnica wbrew temu pcha w lewo.

    Zaczyna się robić cholernie abstrakcyjnie. Mam nadzieje że ktoś kto to
    czyta nie zrozumie tego dosłownie.

  • 20. Data: 2018-02-11 00:02:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Feb 2018 22:28:17 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > pchnie
    > go w prawo to prąd przepłynie w prawo.
    > Pradnica działa odwrotnie: wbrew napięciu. Napięcie chce w prawo a

    No teraz to pojechałeś. Przecież falownik od PV jest zsynchronizowany
    z siecią inaczej być nie może.
    Przepływ mocy w stronę sieci może być tylko w przypadku gdy potencjał
    po stronie sieci jest mniejszy (wynika z wypadkowych prądów
    odbiornikow po stronie sieci) niż to co generuje falownik. Jeśli
    będą rowne żadnego przepływu nie będzie i żadna moc nie będzie
    oddawana. Zamiast sieci w jej miejsce można sobie wyobrazić zwykły
    R, badając kabel zasilający ten R U i I będzie zgodne w obu
    kierunkach, identycznie jak w przypadku gdy R i źródło zamienimy
    miejscami.

    --
    Marek