  • 1. Data: 2014-08-27 22:39:08
    Temat: Jak działało milicyjne telefoto?
    Od: Marek <f...@f...com>

    W jednym z odcinków "07 zgłoś się" było pokazane urządzenie do
    "odbioru" zdjęć przesłanych elektronicznie (telefonicznie?). Jak to
    urządzenie działało? Strona
    http://gadzetomania.pl/2011/02/27/najlepsze-gadzety-
    porucznika-borewicz
    a trochę się nabija z tego, sugerując że to była "ściema". Czy
    faktycznie było takie urządzenie?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-08-27 23:13:03
    Temat: Re: Jak działało milicyjne telefoto?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > http://gadzetomania.pl/2011/02/27/najlepsze-gadzety-
    porucznika-borewicz
    > a trochę się nabija z tego, sugerując że to była "ściema". Czy
    > faktycznie było takie urządzenie?

    oczywiście, że nie było. To coś użyte w filmie wygląda na jakiś
    prehistoryczny (czyt. wówczas ultranowoczesny) plotter X-Y.
    Zdjęcia na kartonie wyciągane przez Borewicza to sci-fi :)

  • 3. Data: 2014-08-27 23:25:55
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 sierpnia 2014 22:39:08 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    porucznika-borewicz

    > a trochę się nabija z tego, sugerując że to była "ściema". Czy

    Było. To taki protoplasta faksu. Strasznie wolny. Ale jak trzeba jechać 500
    kilometrów po fotkę to warto poczekać godzinę. W jakimś odcinku siedemnastu mgnień
    wiosny niemcy tez takie coś mieli. Mieli tez magnetofon na drut zamiast taśmy.

  • 4. Data: 2014-08-27 23:28:55
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 27 Aug 2014 22:39:08 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    porucznika-borewicz
    > a trochę się nabija z tego, sugerując że to była "ściema". Czy

    Być może urządzenie pokazane w filmie nie było prawdziwym telefoto, ale
    odpowiednie urządzenia istniały już od bardzo dawna:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Fototelegrafia

    --
    GLaF

  • 5. Data: 2014-08-27 23:52:33
    Temat: Re: Jak dzia?a?o milicyjne telefoto?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 27 Aug 2014 22:39:08 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    -porucznika-borewicz
    >a trochę się nabija z tego, sugerując że to była "ściema". Czy

    To sie nazywalo "fax". I dalej sie nazywa. Mam na regale

    A.L.

  • 6. Data: 2014-08-28 00:01:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Aug 2014 16:52:33 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > To sie nazywalo "fax". I dalej sie nazywa. Mam na regale

    To nie wyglądało jak fax, zdjęcia wychodzily mokre, jak z wywołania i
    wpadały do niski z jakimś płynem (utrwalaczem?), no i jakość tych
    zdjęć była zdecydowanie lepsza niż fax. Zresztą film był z 1987, więc
    chyba faxy już istniały i nie byłoby powodu ich nazywać "telefoto"?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-08-28 00:19:44
    Od: Hans Kloß <d...@i...pl>

    http://tnn.pl/himow_fragment.php?idhr=3276

  • 8. Data: 2014-08-28 01:07:11
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 00:01:42 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > zdjęć była zdecydowanie lepsza niż fax. Zresztą film był z 1987, więc
    >
    > chyba faxy już istniały i nie byłoby powodu ich nazywać "telefoto"?

    Nie ważne jak wyglądało. ważne że współczesne faksy działają na tej samej zasadzie.
    Analiza materiału do nadania i odtworzenie po stronie odbiorcy. Sposób w jaki jest
    robiona kopia u odbiorcy nie ma znaczenia. na jakimś amerykańskim starym filmie z
    czegoś takiego wyszła kartka papieru z której oderwał ktoś coś co wyglądało na kalkę.
    Podchodzi to pod drukarkę igłową w której papier do wydruku ma własną jednorazową
    kalkę a nie drukarka taśmę wielokrotnego użycia.

  • 9. Data: 2014-08-28 04:06:02
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 28 Aug 2014 00:01:42 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    >zdjęć była zdecydowanie lepsza niż fax. Zresztą film był z 1987, więc
    >chyba faxy już istniały i nie byłoby powodu ich nazywać "telefoto"?

    Przed laty w jakims muzeum widzialem takie uzradznie z walcem - na
    walec w jednej maszynie wkladalo sie oryginal, w drugiej - papier
    swiatloczuly. Bebny krecily sie synchronicznie, a wzdluz bebmow
    pzresuwala sie fotokolorka i zrodlo swiatla. Papier tzreba bylo
    wywolac.

    O ile pamietam, to urzadzenie pochodzilo z poczatku lat 20 ubieglego
    wieku

    A.L.

  • 10. Data: 2014-08-28 08:13:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Aug 2014 00:01:42 +0200, Marek napisał(a):
    > To nie wyglądało jak fax, zdjęcia wychodzily mokre, jak z wywołania i
    > wpadały do niski z jakimś płynem (utrwalaczem?), no i jakość tych
    > zdjęć była zdecydowanie lepsza niż fax.

    Fax to bardzo stare urzadzenie,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fax#History
    http://www.hffax.de/html/hauptteil_faxhistory.htm

    Oczywiscie konstrukcja musiala byc dostosowana do dostepnej
    technologii, wiec nie zdziw sie jesli z jednej strony bedzie "skaner
    bębnowy" z jedna fotokomorka, a z drugiej strony podobny beben z
    papierem fotograficznym i zarowka ... i moze przyslona mechaniczna, bo
    zarowka zbyt wolna.

    Mozliwe tez ze uzyli SSTV.

    > Zresztą film był z 1987, więc
    > chyba faxy już istniały i nie byłoby powodu ich nazywać "telefoto"?

    Ale jesli na komendzie stalo urzadzenie od lat 70-tych, to trzeba je
    bylo jakos nazwac.
    Watpie zeby im sie chcialo bawic w s-f i wymyslac nowe urzadzenie, po
    prostu wparowali do komendy, albo agencji prasowej, czy nawet u siebie
    w telewizji mieli takie maszynki do lacznosci ze swiatem ...

    J.