  • 1. Data: 2014-11-24 22:12:27
    Temat: Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    Na kanwie ostatnich flejmów o rondach mam następny temat - naszło mnie
    dzisiaj przy powrocie z pracy: mam na mojej ulicy kilka progów zwalniających
    typu "wyspa", czyli nieprzeszkadzających autobusom. Mogę te progi pokonywać
    jadąc jedną np. lewymi kołami po płaskim, obok progu, ale wtedy prawe koła
    muszą pokonać pełną wysokość wyspy, albo symetrycznie i wtedy oba koła
    jednej osi wjeżdżają na próg, ale tylko do połowy wysokości. Który sposób
    mniej według was niszczy zawieszenie?
    Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę:
    http://www.mmlodz.pl/photo/1346968/Progi+wyspowe+na+
    jednej+z+sto%C5%82ecznych+ulic

    Owocnej dyskusji życzę :-)

    --
    Axel

  • 2. Data: 2014-11-24 22:18:24
    Temat: Re: Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie?
    > Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę:

    Prawym kolem po plaskim mniej niszczy zawieszenie, a najlepiej jesli jest
    miejsce to srodkiem ;)

  • 3. Data: 2014-11-24 22:59:04
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Ja pokonuję symetrycznie

  • 4. Data: 2014-11-24 23:01:54
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-24 22:12, Axel wrote:
> [...]
    > połowy wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie?
    > Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę:

    Symetrycznie - mozna wtedy wcale nie zwalniac ;)

    --
    mk4

  • 5. Data: 2014-11-25 01:55:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-24 22:12, Axel pisze:
> [...]
    > połowy wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie?
    > Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę:

    Jeśli masz drążki reakcyjne - to wjeżdżaj symetrycznie. Wtedy drążki nie
    pracują, bo oba koła jednej osi "skaczą" jednakowo.
    Drążek reakcyjny w czasie jazdy po łuku pracuje dość powoli (łagodnie),
    eliminując przechył nadwozia. Jednak praca szybka (najechanie jednego
    koła na garb lub wpadnięcie do dziury) powoduje bardzo ostrą reakcję,
    zwłaszcza na tulejach metalowo-gumowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2014-11-25 02:07:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Axel pisze tak:

> [...]
    > wyspy, albo symetrycznie i wtedy oba koła jednej osi wjeżdżają na
    > próg, ale tylko do połowy wysokości. Który sposób mniej według was

    Kiedy jadę pustym to biorę kołami pasażera. Kiedy jadę z ludzmi
    np paniami z biura kadrową, kasjerką, socjalną itd to kołami kierowcy.

    Kiedy jadę z kierownikiem lub dyrektorem to oczywiście kołami pasażera
    i dodatkowo zawczasu przyśpieszam.

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 27 latach?

  • 7. Data: 2014-11-25 09:02:40
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    Tu to dopiero jest wynalazek:
    https://www.google.pl/maps/@52.1237467,21.0153887,3a
    ,75y,301.42h,75.03t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWrJkq5dnMTjK
    v8wwURrGgA!2e0?hl=pl

    Jak widać po śladach na progu i za, niektórzy z niskim zawieszeniem mogą
    się zdziwić po przejeździe środkiem.

  • 8. Data: 2014-11-25 09:09:28
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > https://www.google.pl/maps/@52.1237467,21.0153887,3a
    ,75y,301.42h,75.03t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWrJkq5dnMTjK
    v8wwURrGgA!2e0?hl=pl

    O, słupki ! Wyglada jakby robila je jedna firma w calej Wawie ;)

    > Jak widać po śladach na progu i za, niektórzy z niskim zawieszeniem mogą
    > się zdziwić po przejeździe środkiem.

    Ja przejezdzam prawym kolem po asfalcie, bo prawa stona zawsze dostaje
    mocniej w codziennej jezdzie, wiec troche oszczedzam.

  • 9. Data: 2014-11-25 11:01:40
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    Użytkownik "spider" <"spajder[wytnij]"@wp.pl> napisał w wiadomości
    > Tu to dopiero jest wynalazek:
    > https://www.google.pl/maps/@52.1237467,21.0153887,3a
    ,75y,301.42h,75.03t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWrJkq5dnMTjK
    v8wwURrGgA!2e0?hl=pl

    To chyba jest po to, aby obejrzeć sobie podwozie.
    Nie trzeba szukać kanału.

  • 10. Data: 2014-11-25 13:19:37
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 24 Nov 2014 22:12:27 +0100
    "Axel" <a...@o...pl> wrote:

    > Owocnej dyskusji życzę :-)

    Nad czym tu dyskutować, jeśli nie masz zglebionego auta i prześwitu na
    paczkę fajek, to jedyny sensowny przejazd to okrakiem. Focusem takie
    progi pokonuje z dozwoloną, czyli w okolicach 50-60 prawie
    niezauważalnie.

    --
    pozdrawiam
    szerszen