  • 1. Data: 2018-01-29 17:24:19
    Temat: Jak lepiej zarządzać gałęziami gita?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Najpierw rozwijałem program który korzystał mysql w gałęzi master.
    Następnie, zachowałem tę gałąź mysql pod nazwą before_hbase i zacząłem
    rozwijać docelowe HBase jako gałąź master. Rozwijałem również before_hbase.
    Teraz zamiast HBase będzie MapR-DB, które będzie rozwijane z gałęzi
    before_hbase, bo gałąź master została nie rozwijana.
    Jak zrobić:
    - zmienić before_hbase na mysql
    - stare master na hbase
    - rozwijać MapR jako master

    Albo lepiej:
    - zmienić before_hbase na master
    - stare master na hbase
    - rozwijać MapR jako mapr
    ?

    Jak zmieniać tak, by nie było nagłych przeskoków w historii gita i aby
    historia była użyteczna?

  • 2. Data: 2018-01-29 18:39:55
    Temat: Re: Jak lepiej zarządzać gałęziami gita?
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Monday, January 29, 2018 at 5:24:19 PM UTC+1, Borneq wrote:
> [...]
    > - rozwijać MapR jako mapr
    > ?
    >
    > Jak zmieniać tak, by nie było nagłych przeskoków w historii gita i aby

    Sama zmiana nazw branchy Ci nie wystarczy?

    Co masz na myśli pisząc "użyteczną historię"? Jeśli masz
    małe, atomowe commity, sensownie opisane to to chyba wystarczy.

    w.

  • 3. Data: 2018-01-29 19:43:45
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 29.01.2018 o 18:39, Wojciech Muła pisze:
    > Sama zmiana nazw branchy Ci nie wystarczy?
    >
    > Co masz na myśli pisząc "użyteczną historię"? Jeśli masz
    > małe, atomowe commity, sensownie opisane to to chyba wystarczy.

    czyli zmieniam master na hbase, na razie hbase=master
    trzy wyjścia: 1.master jest nie rozwijany, 2.master to mysql, 3.master
    to mapr.
    gdy wybieram 2 lub 3 to master nagle będzie inną gałęzią.
    będzie przeskok.

  • 4. Data: 2018-01-29 20:19:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 29.01.2018 o 19:43, Borneq pisze:

> [...]
    > to mapr.
    > gdy wybieram 2 lub 3 to master nagle będzie inną gałęzią.

    Jakieś poplątanie z pomieszaniem. Zasadniczo na masterze każdy by się
    spodziewał znaleźć kompilowalną wersję projektu w aktualnie wybranej
    architekturze (programistycznej). W pozostałych branczach rozwijana
    równolegle np. inna architektura - w Twoim przypadku widzę że sprowadza
    się to do bazy danych. Mastera ewentualnie traktować jak core/część
    wspólną a w branczach implementacja fasad/fasady. Wszystko w połączeniu
    z rebase+cherry pick i jest schludnie i czytelnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2018-01-29 21:34:10
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    > wspólną a w branczach implementacja fasad/fasady. Wszystko w połączeniu
    > z rebase+cherry pick i jest schludnie i czytelnie.

    Jak to zrobić?
    zmiana:
    jestem w gałęzi master i zmieniam na hbase
    git checkout -b hbase
    git push origin hbase

    teraz gorzej:
    jestem w gałęzi before_hbase i zmieniam na master
    w jaki sposób? git checkout -b master nie zadziała bo już jest master

    jest jeszcze rebase+cherry pick ale w książce Gajdy piszą że rebase nie
    można wykonać na publicznych zmianach, czyli tylko tych, które są w
    katalogu .git a nie na githubie.
    Jest jeszcze metoda siłowa: przechodzę na master, wrzucam tam pliki ze
    stanu ostatniej before_hbase i robię commit. Ale wtedy brakuje mi
    historii atomowej.

  • 6. Data: 2018-01-30 04:19:51
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 29.01.2018 o 21:34, Borneq pisze:

    > Jak to zrobić?

    Może się komuś przyda:
    Zrobiłem tak:
    najpierw commity wrzuciłem do githuba (git push) z before_hbase, które
    ma być głównym.
    Utworzyłem katalog test, tam sklonowałem z githuba i miałem master.
    Będąc w master zrobiłem "merge origin/before_hbase"
    były konflikty , więc nadpisałem pliki tymi z katalogu before_hbase.
    add, potem commit
    Nie ma kłopotu z nagłym nieatomowym przyrostem historii.
    Teraz trzeba tylko teraz zrobić git push aż 96 commitów.

  • 7. Data: 2018-01-30 11:34:12
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 30.01.2018 o 04:19, Borneq pisze:
    > Będąc w master zrobiłem "merge origin/before_hbase"

    w moim wypadku nie odwrotnie;
    gdy w before_hbase zrobiłem "merge master" powstała gałąź to
    before_hbase a nie o to mi chodziło.
    Czy jednak w moim wypadku nie lepsze rebase?

  • 8. Data: 2018-02-01 21:56:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 30.01.2018 o 11:34, Borneq pisze:

    > w moim wypadku nie odwrotnie;
    > gdy w before_hbase zrobiłem "merge  master" powstała gałąź to
    > before_hbase a nie o to mi chodziło.

    Nie musisz bać się eksperymentowania bo zawsze masz git reset do
    dyspozycji - tylko doczytaj sobie różnicę hard/soft/mix najpierw a potem
    sprawdź organoleptycznie.

    > Czy jednak w moim wypadku nie lepsze rebase?

    Napiszę Ci że ciężko zrozumieć co Ty chcesz zrobić. Wszystkie komendy
    jak merge/rebase dają efekt docelowy na aktualnej gałęzi. Z rebasem
    bardzo fajne efekty daje używanie również rebase children.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz