  • 1. Data: 2017-10-10 21:49:52
    Temat: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Pan zdradza tą tajemnicę (koło 7 minuty)

    https://youtu.be/0cTLI25iKfs

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-10-11 04:51:58
    Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    > Pan zdradza tą tajemnicę (koło 7 minuty)
    >
    > https://youtu.be/0cTLI25iKfs

    No to posłuchaj jeszcze raz co powiedział, bo ściemniasz.

  • 3. Data: 2017-10-11 09:34:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Oct 2017 21:51:58 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > No to posłuchaj jeszcze raz co powiedział, bo ściemniasz.

    Oczywiście był to lapsus typu "myślimy Lenin - mówimy Partia". Tesla
    stała się synonimem elektryka.
    W filmie chodziło o Leafa ale nie w tym rzecz. Uznając, że koszt
    nabycia podjazdu jest 0 bo nie płaci się za paliwo jest mega
    nadużyciem. Kto ma prąd za darmo? Ciekawe czemu użytkownicy np. Tesli
    przemilczaja ile miesięcznie wydają na ładowanie elektryka z własnej
    instalacji przy codziennym jej użytkowaniu.
    Druga ciekawostka z tego filmu to awaryjność, z opinii tego usera
    Tesla psuje się na potęgę a jedyny serwis w Berlinie robi bokami.
    Trzecia, to że po Polsce jeździ ok 900 Tesli a tylko 300 jest w niej
    zarejestrowanych.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-10-11 10:37:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Oct 2017 09:34:01 +0200, Marek

    > W filmie chodziło o Leafa ale nie w tym rzecz. Uznając, że koszt
    > nabycia podjazdu jest 0 bo nie płaci się za paliwo jest mega
    > nadużyciem.

    Przedstaw wyliczenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2017-10-11 11:32:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Oct 2017 10:37:02 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Przedstaw wyliczenia.

    Ale co w tym skomplikowanego do liczenia?
    Cena prądu wraz ze zmienna opłatą przesylowa to ok .50gr za kW. Niech
    na dobę zuzyje srednio 15kW, daje to 7pln/dobę. 7*30 230 zl. Podobnie
    wydaję miesięcznie na paliwo, gdzie tu oszczędność??
    I to jest lajtowe zużycie. Śmiem twierdzić, że Tesla zużyje na same
    codzienne dojazdy do pracy o wiele więcej niż te 15kWh, bo wiadomo,
    na każdych światłach się przycisnie. Realnie wyjdzie 25-30kWh.
    Jeszcze trzeba doliczyć stałą opłatę za moc przyłączoną.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-10-11 11:37:03
    Od: p...@g...com

    --Druga ciekawostka z tego filmu to awaryjność, z opinii tego usera Tesla psuje się
    na potęgę a jedyny serwis w Berlinie robi bokami.

    http://teslamag.de/news/mehrere-tesla-kunden-reparat
    urzeit-teilebeschaffung-12926

    wypadek kazdemu sie zdarzyc moze ale 8 miechow czekania na auto to juz lekka przesada
    :-)

  • 7. Data: 2017-10-11 11:45:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-11 o 11:32, Marek pisze:
    > Podobnie wydaję miesięcznie na paliwo,
    Ale Ty dziennie robisz ~20 km a Tesla ~100 km.

    Robert

  • 8. Data: 2017-10-11 12:03:14
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-11 o 11:37, p...@g...com pisze:
> [...]
    urzeit-teilebeschaffung-12926

    > wypadek kazdemu sie zdarzyc moze ale 8 miechow czekania na auto to juz lekka

    Bardzo mi się podoba automatyczne tłumaczenie:

    Chociaż Tesla również naprawia wiele rzeczy, sklepy z ciałami dostawców
    zewnętrznych licencjonowanych przez firmę są wykorzystywane do poważnych
    prac naprawczych.

    Zakopują pod posadzką no i dlatego dostawcy się wykruszają. To dlatego
    tak długo trwa :-)
    T.

  • 9. Data: 2017-10-11 12:41:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Oct 2017 11:32:33 +0200, Marek

    > Ale co w tym skomplikowanego do liczenia?

    No właśnie, jak widać poniżej sporo.

    > Cena prądu wraz ze zmienna opłatą przesylowa to ok .50gr za kW.

    Jeśli już, to za kWh. :P kW to jednostka MOCY.

    W domu, samochód dojazdowy do pracy, będzie się ładować zapewne w 2T.
    Przynajmniej ja bym tak zrobił (ba, tak właśnie mam w planach i łącze pod
    elektryki w garażu robię) kupując auto elektryczne. Więc można przyjąć
    średnio prąd po 0,35 brutto/kWh -- a jak się postarać, to i za 0,27 się
    znajdzie 2T płacąc głównie za przesył a nie za sam prąd. Tak, z wszystkimi
    opłatami. Na pmb czy FM sobie poszukaj wątków -- były przedstawiane faktury
    z takimi cenami za prąd -- ja mam obecnie prąd w 2T za 0,34 (pracuję w
    domu, domu nie grzeję obecnie prądem, bardziej mi zależy na nieco lepszej
    taryfie dziennej) dlatego taką cenę przyjmuję do szacowania -- ale w nowym
    domu, jako że będę grzać prądem, będę się także starać o lepszą ofertę w
    2T.

    > Niech na dobę zuzyje srednio 15kW, daje to 7pln/dobę. 7*30 230 zl.
    > Podobnie wydaję miesięcznie na paliwo, gdzie tu oszczędność??

    Z pomocą 15 kWh (znowu, nie kW!) można spokojnie przejechać 100km. Auto
    miejskie typu Leaf z silnikiem benzynowym pali w mieście 6L/100km czyli
    przy cenie 4,70 zł/L wydaje się na paliwo 28 zł/100km, podczas gdy Leaf
    elektryczny zużyje "paliwa" za 7,50 zł (przy 0,50/kWh), za 5 zł (przy
    0,35), albo nawet 4 zł (przy 0,27). Jak widać, różnica jest średnio ponad
    5-krotna. Wyjaśnij łaskawie, jakim cudem wyszły Ci zbliżone wartości za
    napęd pradem i benzyną? Przecież nawet przyjmując cenę 0,50zł wychodzi
    blisko 4-krotna różnica.

    > I to jest lajtowe zużycie. Śmiem twierdzić, że Tesla zużyje na same
    > codzienne dojazdy do pracy o wiele więcej niż te 15kWh, bo wiadomo,
    > na każdych światłach się przycisnie. Realnie wyjdzie 25-30kWh.

    Realnie Tesla S 85D zużywa w mieście 21kWh/100km, oszczędzając, tj. jeżdżąc
    normalnie do pracy, można zejść do 16 kWh. Takie są realne wyniki pomiarów
    a nie wyssane z palca. Do tego znowu "zapomniałeś", że w stwierdzeniu
    chodziło o Leafa?

    > Jeszcze trzeba doliczyć stałą opłatę za moc przyłączoną.

    Z jakiej paki, skoro prąd tak czy siak w domu się ma i opłaca? Standardowa
    moc przyłączeniowa wystarczy do ładowania nocnego w 2T.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-10-11 12:57:48
    Od: p...@g...com

    -- Bardzo mi się podoba automatyczne tłumaczenie:

    drugie podejscie :-)

    https://www.fool.com/investing/2017/03/07/repairing-
    my-tesla-model-s-has-been-an-utter-night.aspx