  • 1. Data: 2018-11-04 17:08:09
    Temat: Jak można odwrotnie włożyć żarówkę?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Coraz częściej widzę samochody ze światłem mijania (jednym) świecącym w
    górę. Chyba trzeba mieć więcej siły niż rozumu aby odwrotnie włożyć żarówkę.
    O ile kierowca zauważył brak światła mijania, co też jest nagminne.
    Przestałem się dziwić, że występuje tendencja u producentów samochodów
    aby żarówki dało się wymienić tylko w warsztacie.
    A może właśnie utrudniony dostęp jest przyczyną?
    Ostatnio zwątpiłem jednak w zdolności techniczne kierowców, gdy
    widziałem odwrotnie włożoną zespoloną żarówkę stopu i pozycji.
    Światło pozycyjne paliło się mocno, jak p-mgielne a stop był ledwo
    widoczny. Tam bagnet żarówki też ma niesymetryczne występy a dostęp jest
    raczej łatwy.

  • 2. Data: 2018-11-04 17:21:38
    Temat: Re: Jak można odwrotnie włożyć żarówkę?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 17:08:09 +0100, t-1 napisał(a):
> [...]
    > aby żarówki dało się wymienić tylko w warsztacie.
    > A może właśnie utrudniony dostęp jest przyczyną?

    Na pewno sie przyczynia, jesli nie mozna zajrzec i zobaczyc czy dobrze
    wlozona ...

> [...]
    > Światło pozycyjne paliło się mocno, jak p-mgielne a stop był ledwo
    > widoczny. Tam bagnet żarówki też ma niesymetryczne występy a dostęp jest

    Dali rade wsadzic ? To widac cos jeszcze zawiodlo.
    Na kursie nie ucza zmieniac :-)

    Dodaj jeszcze, ze sa dwa typy tych zarowek ... i nie ma sie co dziwic.

    J.

  • 3. Data: 2018-11-04 17:22:22
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    t-1 <t...@t...pl> wrote:
> [...]
    > Światło pozycyjne paliło się mocno, jak p-mgielne a stop był ledwo
    > widoczny. Tam bagnet żarówki też ma niesymetryczne występy a dostęp jest

    Jak w rakiecie kosmicznej Proton M z trzema sputnikami Glonass na pokładzie
    za $200 mln da się odwrotnie wbić dysze silników korygujących pozycje
    rakiety przy starcie młotkiem bo nie chciały odwrotnie wchodzić zbyt łatwo
    to czego Ty wymagasz od żarówek?

    https://youtu.be/ogUkEpBRNUg

  • 4. Data: 2018-11-04 17:27:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 17:08, t-1 pisze:
> [...]
    > Światło pozycyjne paliło się mocno, jak p-mgielne a stop był ledwo
    > widoczny. Tam bagnet żarówki też ma niesymetryczne występy a dostęp jest

    Podziękuj księgowym.
    Dwadzieścia lat temu do dwudziestoletniego auta wkładałem żarówkę
    na ślepo, bez patrzenia, bo odwrotnie i tak nie weszła.
    Dzisiaj odwrotnie wejdzie do nówki prosto z salonu.
    Co gorsza dojście do części oprawek masz takie że tylko na ślepo
    masz dostęp.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-11-04 17:40:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 17:08:09 +0100, t-1 napisał(a):

    > Coraz częściej widzę samochody ze światłem mijania (jednym) świecącym w
    > górę. Chyba trzeba mieć więcej siły niż rozumu aby odwrotnie włożyć żarówkę.

    Sądzisz że chodzi o źle włożoną żarówkę?
    Bo mi się wydaje że po prostu wielu ludzi kupuje lampy z anglików (bo
    tańsze) i tak sobie jeżdżą.

    Chociaż owszem - też kiedyś widziałem samochód który miał wszystko żarówki
    krzywo powkładne.

  • 6. Data: 2018-11-04 18:08:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-04 o 17:22, Pszemol pisze:

> [...]
    > za $200 mln da się odwrotnie wbić dysze silników korygujących pozycje
    > rakiety przy starcie młotkiem bo nie chciały odwrotnie wchodzić zbyt łatwo

    Ale jaja :) no to ktoś beknie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-11-04 18:24:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Ale jaja :) no to ktoś beknie.

    Oj, przepraszam - tam były odwrotnie założone (wbite młotkiem!) czujniki
    prędkości kątowej:

    ,,The mistake could have been the fault of either the worker who installed
    the sensors or the engineer who drew up the construction blueprints,
    Lopatin said at a press conference.

    "Installing these devices is complicated and awkward work," Lopatin said.

    The wrongly installed sensors bore the trace of being forced into place, he
    added."

    https://sputniknews.com/science/20130718182304662-Pr
    oton-M-Rocket-Downed-by-Reversed-Sensors--Roscosmos/

  • 8. Data: 2018-11-04 18:56:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 17:24:14 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

> [...]
    > Lopatin said at a press conference.
    >
    > "Installing these devices is complicated and awkward work," Lopatin said.

    Niemiecka technologia :-)

    > The wrongly installed sensors bore the trace of being forced into place, he
    > added."

    A pewnie jeszcze delikatne urzadzenia i absolutnie nie powinny byc
    mlotkiem wbijane ...

    > https://sputniknews.com/science/20130718182304662-Pr
    oton-M-Rocket-Downed-by-Reversed-Sensors--Roscosmos/

    J,

  • 9. Data: 2018-11-04 19:16:22
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niemiecka technologia :-)

    Ruscy kupują czujniki do swoich strategicznych rakiet od Niemców? No
    żartujesz... to byłby koniec świata.

    No ba! Żarówki też są delikatne :-)

  • 10. Data: 2018-11-04 19:42:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 18:16:22 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Ruscy kupują czujniki do swoich strategicznych rakiet od Niemców? No
    > żartujesz... to byłby koniec świata.

    Pilem do tego, ze rownie latwo je zamontowac jak alternator w passacie
    :-)

    A same czujniki ... kto wie.

    Jakby przejrzec te rakiety, to pewnie wiecej imperialistycznych
    produktow by sie znalazlo.

    J.