  • 11. Data: 2018-11-04 21:11:31
    Temat: Re: Jak można odwrotnie włożyć żarówkę?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pilem do tego, ze rownie latwo je zamontowac jak alternator w passacie
    > :-)

    Ach tak :-) Myślę, że alternatora nie da się "odwrotnie" zainstalować,
    nawet młotkiem.

    Ale teraz się uśmiecham pod nosem jak sobie wyobrażę jakiegoś Wanię czy
    Aloszę jak mu czujnik nie pasował i zamiast się upewnić czy dobrze robi to
    postanowił wziąć młotka i przypiermolić mocniej - ruska rakieta, nie? Czyli
    gniotsa nie łamiotsa.

    > A same czujniki ... kto wie.
    >
    > Jakby przejrzec te rakiety, to pewnie wiecej imperialistycznych
    > produktow by sie znalazlo.

    Tak jak w Amerykańskim iPhone jest w ciul i trochę niemieckich podzespołów.

  • 12. Data: 2018-11-04 21:21:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 20:11:31 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Ach tak :-) Myślę, że alternatora nie da się "odwrotnie" zainstalować,
    > nawet młotkiem.

    oj ... rozne cuda moga byc ...

> [...]
    > postanowił wziąć młotka i przypiermolić mocniej - ruska rakieta, nie? Czyli

    ponoc w serwisach lotniczych sa specjalizowane zestawy narzedzi i np
    mlotka nie ma. Bo skoro "ma wejsc bez oporu", to mlotek nie powinien
    byc pod reka" ...

    Koreanskich. Made in Samsung.

    J.

  • 13. Data: 2018-11-04 21:49:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-11-04 o 17:08, t-1 pisze:
    ?

    > widziałem odwrotnie włożoną zespoloną żarówkę stopu i pozycji.
    > Światło pozycyjne paliło się mocno, jak p-mgielne a stop był ledwo
    > widoczny. Tam bagnet żarówki też ma niesymetryczne występy a dostęp jest
    > raczej łatwy.

    Policjanci przechodzili test na inteligencję: należało w stalową kostkę,
    z wyciętymi różnego kształtu otworami, wpasować odpowiednio stalowe
    kształtki.
    Zdali wszyscy - połowa wykazała się niezwykłą inteligencją, a druga
    połowa niepospolitą siłą.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 14. Data: 2018-11-04 22:39:44
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > postanowił wziąć młotka i przypiermolić mocniej - ruska rakieta, nie? Czyli

    [OT]

    Skąd Polacy wytrzasnęli to "gniotsa nie łamiotsa"? To niby ma być po
    rosyjsku? Rosyjskie przysłowie brzmi "nie gniotsia, nie łomajetsia",
    czasami z dodatkiem "a tolko kuwyrkajetsia".

  • 15. Data: 2018-11-04 22:44:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Nov 2018 00:39:44 +0300, Uncle Pete napisał(a):

    > [OT]
    > Skąd Polacy wytrzasnęli to "gniotsa nie łamiotsa"? To niby ma być po
    > rosyjsku? Rosyjskie przysłowie brzmi "nie gniotsia, nie łomajetsia",
    > czasami z dodatkiem "a tolko kuwyrkajetsia".

    Widac Polacy kiepsko jezyki znaja.

    Albo przyslowie to jedno, a praktyka taka, ze ruska stal kiepska,
    zegnie sie, a nie zlamie ...

    J.

  • 16. Data: 2018-11-04 22:55:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-04 o 22:44, J.F. pisze:

    > Widac Polacy kiepsko jezyki znaja.
    >
    > Albo przyslowie to jedno, a praktyka taka, ze ruska stal kiepska,
    > zegnie sie, a nie zlamie ...

    Wymowa inna, ale znaczenie takie samo.
    Dla mnie "gniotsa" to tylko w zakresie odkształceń sprężystych. :-)

    Robert

  • 17. Data: 2018-11-04 23:12:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > ponoc w serwisach lotniczych sa specjalizowane zestawy narzedzi i np
    > mlotka nie ma. Bo skoro "ma wejsc bez oporu", to mlotek nie powinien
    > byc pod reka" ...

    Nawet nie w lotniczych tylko w zwykłych. Są tylko narzędzia
    zaaprobowane przez inżynierów. Nie mozna wnosić do fabryki własnych.
    Rano i na fajrant sprawdza się stan czy nie wsiąkły. Łatwo sprawdzić bo
    na wieszaku jest nr narzędzia. Momenty są sprawdzane. W żadnym wypadku
    nie wolno robić wg własnego pomysłu. Kabel za długi nie wolno zwinąć i
    upchać. Własna inicjatywa jest największą zbrodnia. Problem należy
    zgłosić.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 18. Data: 2018-11-04 23:56:16
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > [OT]
    >
    > Skąd Polacy wytrzasnęli to "gniotsa nie łamiotsa"? To niby ma być po
    > rosyjsku? Rosyjskie przysłowie brzmi "nie gniotsia, nie łomajetsia",
    > czasami z dodatkiem "a tolko kuwyrkajetsia".

    Myślę, że po prostu przekręcone to samo.
    A co to znaczy ,,kuwyrkajetsia"? :-)

  • 19. Data: 2018-11-05 00:06:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Nov 2018 23:12:50 +0100, PiteR napisał(a):

    > Nawet nie w lotniczych tylko w zwykłych. Są tylko narzędzia
    > zaaprobowane przez inżynierów. Nie mozna wnosić do fabryki własnych.
    > Rano i na fajrant sprawdza się stan czy nie wsiąkły.

    I znow w lotnictwie to ponoc wazniejsze, bo klucz pozostawiony gdzies
    w silniku szybko narobi szkody ...

    J.

  • 20. Data: 2018-11-05 00:59:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > I znow w lotnictwie to ponoc wazniejsze, bo klucz pozostawiony
    > gdzies w silniku szybko narobi szkody ...

    No tak samolot spadnie.

    Klucz pozostawiony w maszynie strata wizerunkowa ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.