  • 21. Data: 2018-11-05 08:03:32
    Temat: Re: Jak można odwrotnie włożyć żarówkę?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-05 o 00:59, PiteR pisze:

    > No tak samolot spadnie.
    >
    > Klucz pozostawiony w maszynie strata wizerunkowa ;)

    Opowieść sąsiada, dopytam o szczegóły... a był tak...
    Lata '60, spada samolot na pole. Okoliczni się zbiegają. Ktoś od
    wypadków też przybywa. Zbierają to się rozsypało z samolotu.
    Sąsiad znalazł klucz. Ten od wypadków stwierdza, że klucz był przyczyną
    katastrofy. Nie powinno go być w samolocie.

    Robert

  • 22. Data: 2018-11-05 08:18:38
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-11-04 o 22:39, Uncle Pete pisze:
    > Skąd Polacy wytrzasnęli to "gniotsa nie łamiotsa"? To niby ma być po
    > rosyjsku? Rosyjskie przysłowie brzmi "nie gniotsia, nie łomajetsia",
    > czasami z dodatkiem "a tolko kuwyrkajetsia".

    Bo kiedyś ruska stal hartowana była "nie gniotsa, nie łamiotsa
    (spolszczone)", czyli ani zgiąć, ani złamać, ale z czasem jakość się
    pogorszyła i zrobiło się "gniotsa" ;)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2018-11-05 11:03:07
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 04-11-2018 o 17:08, t-1 pisze:
    > Coraz częściej widzę samochody ze światłem mijania (jednym) świecącym w
    > górę. Chyba trzeba mieć więcej siły niż rozumu aby odwrotnie włożyć
    > żarówkę.
    > O ile kierowca zauważył brak światła mijania, co też jest nagminne.
    > Przestałem się dziwić, że występuje tendencja u producentów samochodów
    > aby żarówki dało się wymienić tylko w warsztacie.
    > A może właśnie utrudniony dostęp jest przyczyną?

    Tak. Utrudniony dostęp utrudnia prawidłowe włożenie żarówki i całkowicie
    uniemożliwia sprawdzenie czy dobrze wskoczyła na swoje miejsce.
    Miałem samochód zastępczy z ASO i miał on włożoną odwrotnie żarówkę
    mijania. Sam musiałem się nagimnastykować, żeby ją przełożyć.

    > Ostatnio zwątpiłem jednak w zdolności techniczne kierowców, gdy
    > widziałem odwrotnie włożoną zespoloną żarówkę stopu i pozycji.
    > Światło pozycyjne paliło się mocno, jak p-mgielne a stop był ledwo
    > widoczny. Tam bagnet żarówki też ma niesymetryczne występy a dostęp jest
    > raczej łatwy.

    Są żarówki podwójne z symetrycznym bagnetem. Po wymianie trzeba
    sprawdzić jasność świecenia.

    yabba

  • 24. Data: 2018-11-05 11:51:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > Sąsiad znalazł klucz. Ten od wypadków stwierdza, że klucz był przyczyną
    > katastrofy. Nie powinno go być w samolocie.

    A klucz wypadł synowi właściciela pola z traktora.
    Nie schował do skrzynki tyko położył na podłodze w kabinie i drgania
    przesunęły klucz za kabinę. :-)

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2018-11-05 12:55:26
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Myślę, że po prostu przekręcone to samo.
    > A co to znaczy ,,kuwyrkajetsia"? :-)

    Koziołkuje, robi salto.

  • 26. Data: 2018-11-05 13:48:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-05 o 11:51, RadoslawF pisze:

    > A klucz wypadł synowi właściciela pola z traktora.
    > Nie schował do skrzynki tyko położył na podłodze w kabinie i drgania
    > przesunęły klucz za kabinę.  :-)

    Dopytam z pewnością.
    Ponoć poznali, że to klucz lotniczy. :-)

    Robert

  • 27. Data: 2018-11-05 15:05:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Dopytam z pewnością.
    > Ponoć poznali, że to klucz lotniczy. :-)

    Nie pytaj lokalsów bo znowu ktoś będzie się nabijał.
    Oni znają tylko wersję z legend ludowych, znajdź oficjalny
    raport z katastrofy to dowiesz się prawdy.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2018-11-05 20:51:55
    Od: <4...@...205155.invalid> (Tom N)

    Akarm w

    > W dniu 2018-11-04 o 17:08, t-1 pisze:
    ^^^^^^^^^^

    [...]

    > Policjanci przechodzili test na inteligencję: należało w stalową kostkę,
    > z wyciętymi różnego kształtu otworami, wpasować odpowiednio stalowe
    > kształtki.
    > Zdali wszyscy - połowa wykazała się niezwykłą inteligencją, a druga
    > połowa niepospolitą siłą.

    Byłeś kostką, czy kształtką? Pytanie oczywiście retoryczne...

    Ale zawsze możesz poprawić wrotkę, nietrawiący nieuctwa...

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2018-11-05 21:11:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.11.2018 13:48, Robert Wańkowski pisze:

    > Ponoć poznali, że to klucz lotniczy. :-)

    Ze skrzydełkami. Jak Always.