  • 1. Data: 2019-09-18 19:25:03
    Temat: Jak najwięcej rdzeni za jak namniejsze pieniądze
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Taka sprawa: chciałbym coś policzyć w tle. Na serwerze linuxowym. To
    głównie rozpoznawanie obrazu i czasami jakiś enkoding obrazu ale nic
    wypasionego.

    Nie ma duzych wymagań jesli chodzi o moc obliczeniową ale są za to jeśli
    chodzi o ilość rdzeni. Jak najwięcej fizycznych. Zakładam że minimum 6
    rdzeni było by ok bo wtedy moje 5 wątków rozłoży się w miarę równo. W
    zasadzie chce to bardziej potwierdzić na rzeczywistym hardware.

    Może być tak że współczesny i5 przebije starego xeona mimo że będzie
    mieć o wiele mniej rdzeni. Ale może stare xeony będą tańsze.

    Teraz: jaką wybrać starą technologię aby:

    a) uzyskać jak najwięcej rdzeni
    b) o jak najmniejszej mocy rozpraszanej
    c) z płytą główną w małym formcie, microatx były super
    d) w miarę możliwości bez przeróbek hardware jak piłowanie podstawek.
    Wymiana BIOSu oczywiśćie ok, o ile mogę go wymienić nie mają innego
    procesora. Od biedy mogę scalak BIOSu wydłubać i zaprogramować czymś na
    boku bo mam.

    Kupić muszę płytę i cpu. Pamięć jakaś znajdę od DDR do DDR3. Interesuje
    mnie wic taniość pary cpu+płyta.

    To rodzaj eksperymentu na własne potrzeby i chce na niego wydać jak
    najmniej. Płyty w starszych podstawkach kosztują majątek i mam coraz
    większe wątpliwości czy potrafie prawidłowo ocenić co jest całościowo
    tańsze.

  • 2. Data: 2019-09-18 19:31:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Teraz: jaką wybrać starą technologię aby:
    >
    > a) uzyskać jak najwięcej rdzeniamd, athlon albo już phenom, typ b55 miał 4 rdzenie
    w tym dwa
    zablokowane. w tych procesorach była 100% pewność że dodatkowe dwa będą
    działać.
    > b) o jak najmniejszej mocy rozpraszanej
    ten procek jak nic nie robi (goły desktop, suse,mint) to wentylatory
    mogą się nie kręcić. starują co pare sekund żeby bios wiedział ze są
    sprawne.
    > c) z płytą główną w małym formcie, microatx były super
    tu nie pomogę.
    ToMasz

  • 3. Data: 2019-09-18 19:45:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/09/2019 19:31, ToMasz wrote:
    > zablokowane. w tych procesorach była 100% pewność że dodatkowe dwa będą
    > działać.

    No ale phenoma miałem i grzał się i bez prądu.

    Ogólnie to ja wiem co jest na rynku interesuje mnie jaka kombinacja jest
    najtańsza. Może jest jakiś np. magiczny Dell za 50zł który konsumuje
    xeony za 20zł i to już wiedza tajemna.

  • 4. Data: 2019-09-18 23:04:03
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 18 Sep 2019 19:45:46 +0200
    doszła do mnie wiadomość <qltqgb$krg$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :

> [...]
    >
    >Ogólnie to ja wiem co jest na rynku interesuje mnie jaka kombinacja jest
    >najtańsza. Może jest jakiś np. magiczny Dell za 50zł który konsumuje

    Nie wiem jak z używkami, ale najtańszy z w miarę nowych to Ryzen 1600(6 rdzeni), jak
    chcesz mieć pewność, że jest odpowiednio taktowany, to kup płytę w której biosie
    można
    ustawiać P-states.
    https://hardforum.com/threads/ryzen-pstate-overclock
    ing-method-calculation-and-calculator.1928648/
    Nie wyjdzie to tanio(jakieś 2K z pamięcią 16G, płytą i słabą graiką), ale nie będzie
    pobierało dużo prądu i będzie stabilne.

  • 5. Data: 2019-09-19 00:41:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-18, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ogólnie to ja wiem co jest na rynku interesuje mnie jaka kombinacja jest
    > najtańsza. Może jest jakiś np. magiczny Dell za 50zł który konsumuje

    Pod Xeony to albo jakiś stary Dell Precision serii T albo złożenie
    całości na generycznych płytach od Chińczyka.

    A to musi być x86? Kupa Androidowych pudełek epatuje rozdmuchaną
    rdzeniowością :) a kosztują grosze.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-09-19 07:07:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/09/2019 23:04, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    > Nie wyjdzie to tanio(jakieś 2K z pamięcią 16G, płytą i słabą graiką), ale nie
    będzie

    Zupełnie bez sensu jak na eksperyment. Ja komputera nie potrzebuje do
    pracy, tylko do potwierdzenia lub zaprzeczenia tezy że mam problem z
    wątkami na bare metal.

  • 7. Data: 2019-09-19 07:13:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/09/2019 00:41, Marcin Debowski wrote:
    > A to musi być x86?

    Raczej tak. Problem np. nie występuje na i7 pod windowsem natomiast pod
    linuxem chwilowo nie mam na czym sprawdzić bo wszystko 4 rdzeniowe co
    mam a docelowo to ma banglać na x86.

    > Kupa Androidowych pudełek epatuje rozdmuchaną
    > rdzeniowością :) a kosztują grosze.

    Niestety aby jeszcze ten android dało radę wymienić na coś użytecznego
    to pierwszy stoje w kolejce do innych zastosowań. Tymczasem wszelakie tv
    boxy mają dokładnie tak samo spierd... bootloadery jak telefony.
    Poszyfrowane, pozabezpieczane, z tajemniczymi problemami, te same modele
    mają często różny hardware, jakieś debilizmy typu gigabitowy ethernet
    wpięty do 100Mbit busa itd itp. Żałosne. Nie że x86 ze swoim UEFI nie
    jest żałosny ...

  • 8. Data: 2019-09-19 09:41:28
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    > Nie ma duzych wymagań jesli chodzi o moc obliczeniową ale są za to jeśli
    > chodzi o ilość rdzeni. Jak najwięcej fizycznych.

    Też szukałem :)

    Niestety, poza Xenonem LGA 1155, np E3-1240 (4C/8T) i tanią płytą na H61 nie
    widzę nic sensownego, co byłoby też tanie

  • 9. Data: 2019-09-19 15:02:15
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-09-19 o 07:13, heby pisze:
    > jakieś debilizmy typu gigabitowy ethernet wpięty do 100Mbit busa itd
    > itp. Żałosne. Nie że x86 ze swoim UEFI nie jest żałosny ...
    Możesz to wytłumaczyć? Pisałeś o kablu czy o karcie sieciowej?
    Pytam w związku rozszyfrowania zagadki z moim komputerem.

    --
    animka

  • 10. Data: 2019-09-19 17:29:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/09/2019 15:02, Animka wrote:
    > Możesz to wytłumaczyć? Pisałeś o kablu czy o karcie sieciowej?

    Pisałem o MII albo RMII.

    > Pytam w związku rozszyfrowania zagadki z moim komputerem.

    Ale ja tutaj dygresuję sobie o TV Boxach. A zagadkę możesz podać.