  • 1. Data: 2019-10-15 22:36:30
    Temat: Jak namierzyc wlasciciela auta
    Od: Jann <j...@o...pl>

    Witam,

    10 lat temu zbylem samochod, niestety zapomnialem zglosic faktu zbycia. W
    miedzyczasie umowa k/s przepadla.

    Pojazd dalej jest zarejestrowany na mnie, porusza sie po polskich drogach, ponadto
    prawdodobnie zostal zbyty dalej.

    Posiadam tylko numer rejestracyjny, numer VIN, numer aktualnych oraz byly polis OC.

    Ubezpieczalnie maja wszystkie dane ale mimo ze posiadam zaswiadczenie z wydzialu
    komunikacji iz dalej jestem oficjalnie wlascicielem auta nic podac nie chca.

    Jak ugryzc temat aby przymusic aktualnego posiadacza do przerejestrowanai auta? Jak
    go wogole namierzyc dalej?

    Czy mozna zglosic ten fakt na policje? Pod jaki paragraf to podpada? Nawet
    wykroczenie?

  • 2. Data: 2019-10-16 00:15:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z karą za nie zarejestrowanie i za nie zgłoszenie o zbyciu jest tak że nie będzie
    dotyczyła zdarzeń sprzed wprowadzenia nowego prawa. Zwlaszcza takich co miały miejsce
    10 lat wcześniej. Jesli ktokolwiek będzie miał problemy to jesli samochód jeszcze
    jezdzi będzie to obecny właściciel. Nawet jeśli w momencie sprzedaży istniał
    obowiązek zgłoszenia sprzedaży to po dziesieciu latach kara lub możliwość wymierzenia
    kary uległy dawno przedawnieniu. Śpij spokojnie, nic Ci nie grozi.

  • 3. Data: 2019-10-16 00:19:45
    Temat: Re: Jak namierzyc wlasciciela auta
    Od: j...@o...pl

    W dniu środa, 16 października 2019 00:15:32 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    kary uległy dawno przedawnieniu. Śpij spokojnie, nic Ci nie grozi.

    Ale ja chce ustalic obecnego wlasciciela i go zmusic do przerejestrowania :)

  • 4. Data: 2019-10-16 00:20:47
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-16 00:15, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    kary uległy dawno przedawnieniu. Śpij spokojnie, nic Ci nie grozi.

    Odkąd ma liczyć to przedawnienie?

  • 5. Data: 2019-10-16 01:19:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od daty jaka poda w oświadczeniu ze sprzedal, o ile ktoś się będzie pytal. Jesli nie
    wyrejestrowanie/zarejestrowanie jest wykroczeniem to jesli urząd czy jak to się
    nazywa przez rok nic nie zrobil to wykroczenie po roku się umarza. Cała sprawę można
    ojszczac i podpalic.

  • 6. Data: 2019-10-16 01:49:11
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Ktoś się takim oświadczeniem przejmie?

  • 7. Data: 2019-10-16 03:16:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nikt się nie przejmie. Urzędnicy w wydziale komunikacji nie są od przejmowania się
    sprawami petentów. Ale dzięki takiemu oświadczeniu będą mogli zamknąć jakas sprawę.
    Czyżbyś przegapił ze od jakiegoś czasu w Polsce oświadczenie napisane według jakiegoś
    ogólnego wzorca jest pełnoprawnym dokumentem? Oczywiscie nie działa zawsze ale w tak
    duperelnej sprawie powinno zadziałać. A najprosciej nie robić nic. Pozostawienie
    sprawy tak jak jest teraz pytajacemu niczym nie grozi.

  • 8. Data: 2019-10-16 06:33:33
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 15 października 2019 17:19:47 UTC-5 użytkownik j...@o...pl napisał:
> [...]
    kary uległy dawno przedawnieniu. Śpij spokojnie, nic Ci nie grozi.

    > Ale ja chce ustalic obecnego wlasciciela i go zmusic do przerejestrowania :)

    Nikogo nie musisz ustalac ani zmuszac.
    Pisz oswiadczenie do urzedu komunikacji, w zalaczeniu dodaj pisma z ubezpieczalni jak
    ci odpisali ze masz spadac. Daj im co tylko mozesz i wez pieczatke jako dowod ze
    wzieli to do wiadomosci.

    Takie pismo wysylaj wszystkim co sie do ciebie zglosza z ewentualnymi mandatami czy
    innymi pismami.

  • 9. Data: 2019-10-16 08:47:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    kary uległy dawno przedawnieniu. Śpij spokojnie, nic Ci nie grozi.

    Jak zwykle pierdzielisz od rzeczy i udzielasz szkodliwych porad.

    Skąd urzędy mają wiedzieć, że pojazd już nie należy do autora wątku, a
    należy do X czy Y?

    Miałem podobną sytuację. Sprzedałem auto i przyszło mi wezwanie do
    zapłaty zaległej opłaty za parkowanie w strefie płatnego parkowania z
    groźbą skierowania sprawy do sądu. Na szczęście miałem kopię umowy
    kupna-sprzedaży i osobiście się udałem do wydziału dróg, który zajmuje
    się pobieraniem haraczu. Na miejscu się dowiedziałem, że już są następne
    2 kolejne takie opłaty do zapłacenia. Gdybym nie miał umowy K-S jak
    mógłbym udowodnić, że te opłaty mnie nie dotyczą?

    Ale to i tak "lajcik". Wyobraźmy sobie, że auto zostało użyte do celów
    przestępczych czy też doszło do poważnego wypadku z udziałem tego auta,
    a kierowca zbiegł. Co wtedy? Wtedy autor wątku ma przesrane, bo nowy
    właściciel może umowę potargać i się nawet nie przyznać do czynu,
    zwłaszcza jak grozi mu więzienie czy też poważne koszty.

    Dlatego zawsze jak się zbywa auto należy bezwzględnie powiadomić o takim
    fakcie urząd z potwierdzoną kopią takiego zgłoszenia, a dokumenty
    przechowywać.

    Do autora wątku:

    Czym prędzej złóż pismo do urzędu o zaistniałym fakcie i zapytaniem czy
    samochód jest zarejestrowany na nowego właściciela.  Jeżeli nowy
    właściciel nie zarejestrował auta na siebie to złóż także na policję
    prośbę o ustalenie właściciela pojazdu oraz możliwość nawiązania
    kontaktu, jako powód podając, że potrzebujesz kserokopię umowy K-S.

    Policja może ustalić nowego właściciela na podstawie mandatów,
    opłaconych polis OC czy też na podstawie rejestru przeglądów. Wszystko
    jest w bazach danych. Co prawda nowy właściciel może Ci odmówić kontaktu
    z sobą, ale wtedy dostaniesz pismo z policji o tym fakcie z informacją,
    że nowy właściciel pojazdu jest ustalony.

    Nawet jak się okaże, że auto nie było ubezpieczane, ani nie przechodziło
    przeglądów to zawsze jest to jakiś dupochron.

    Kolejni nowi właściciele jeżeli nie dokonali rejestracji są zobowiązani
    do przechowywania wszystkich oryginalnych umów K-S poprzednich
    właścicieli, aż do właściciela, który miał auto zarejestrowane na siebie.

    Przykładowo:

    Pan X miał auto zarejestrowane na siebie.

    Pan X sprzedał auto panu Y, ale pan Y go nie przerejestrował

    Pan Y sprzedał auto panu Z i ten także nie przerejestrował.

    Pan Z chce sprzedać auto panu W.

    Pan W poza umową K-S pomiędzy Z i W musi także dostać do ręki oryginalne
    umowy K-S pomiędzy panami:

    X i Y oraz Y i Z

    W przeciwnym razie umowa pomiędzy panami Z i W może być nieważna.

    Tak niestety działa polskie prawo.

    Do tej pory był obowiązek przerejestrowania, ale nie było żadnych sankcji.

  • 10. Data: 2019-10-16 09:24:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    nie robić nic. Pozostawienie sprawy tak jak jest teraz pytajacemu
    niczym nie grozi.

    chyba, że któryś z szanownych właścicieli przestanie opłacać OC, to grozi.