  • 1. Data: 2017-06-11 23:16:04
    Temat: Jak one to robia
    Od: 4...@g...com

    Przegladalem allegro i trafilem na cos takiego
    https://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fobr
    azki.elektroda.pl%2F9839480900_1350469529.jpg&imgref
    url=http%3A%2F%2Fwww.elektroda.pl%2Frtvforum%2Ftopic
    2401263.html&docid=OHi0dcQjnajUhM&tbnid=KO90KZ72e6e4
    lM%3A&vet=10ahUKEwj6ts2U2bbUAhUEuRQKHTA9D8UQMwgwKAEw
    AQ..i&w=512&h=384&hl=pl-PL&client=tablet-android-pre
    stigio&bih=800&biw=1280&q=wype%C5%82nienie%20pryzmat
    yczne&ved=0ahUKEwj6ts2U2bbUAhUEuRQKHTA9D8UQMwgwKAEwA
    Q&iact=mrc&uact=8
    Wyglada na odwrocenie sytuacji w ktorej policjant wrzucal z mostu do wody plyty
    chodnikowe i wychodzily na wodzie kolka. Obejrzalem kilka filmow na ktorych pokazane
    jest jak robia o innym ksztalcie. Detal jest maly i tani czyli zadne skomplikowane
    technologie nie wchodza w gre. Poza tym na filmach urzadzenia na skomplikowane nie
    wygladaja. Ot taka ciekawostka ze Polak potrafi jak ma zbozny cel.

  • 2. Data: 2017-06-11 23:34:48
    Temat: Re: Jak one to robia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 14:16:04 -0700 (PDT), 4...@g...com
> [...]
    stigio&bih=800&biw=1280&q=wype%C5%82nienie%20pryzmat
    yczne&ved=0ahUKEwj6ts2U2bbUAhUEuRQKHTA9D8UQMwgwKAEwA

    No widzisz - a pisales, ze za komuny sie ludziom nie chcialo :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-06-12 11:20:05
    Od: 4...@g...com

    Chyba nie nadazam ale nie widze zwiazku z komuna, chceniem i gwiazdkami z drutu.
    Raczej drutu kwasoodpornego nie bylo w sklepach a teraz jest.

  • 4. Data: 2017-06-12 11:36:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
    >Chyba nie nadazam ale nie widze zwiazku z komuna, chceniem i
    >gwiazdkami z drutu. Raczej drutu kwasoodpornego nie bylo w sklepach a
    >teraz jest.

    Miedz lepsza ! :-)

    ALe pisales, ze jak Polak ma zbozny cel, to sie postara, a czyz moze
    byc bardziej zbozny, gdy wodka na kartki ?

    Choc przyznaje - nie znalem ludzi, ktorzy by wtedy pedzili, moze na
    sklepowa starczalo, moze w pewexie byla tansza, moze kara odstraszala,
    a moze pedzic dobrze nie umieli i wychodzil plyn okropny ...

    J.

  • 5. Data: 2017-06-12 14:16:58
    Od: 4...@g...com

    Bardziej mnie interesuje jak to robia. W zasadzie mozna kupic automat do robienia
    sprezyn, zaprogramowac na taki ksztalt i niech robi. Tylko ze taki automat kosztuje
    majatek i marna wydajnosc bedzie mial. On raczej do takiej produkcji ze sprezynke
    asprzedaje sie za 5 groszy. A pewno kilkadziesiat sprezynek do spirytusu kosztuje 5
    groszy. Jakies teorie na elektrodzie sa. Dla mnie malo wiarygodne bo mam oczy i na
    filmach w necie sie nie potwierdzaja. Jakis ruski teoretyk na filmie tlumaczy ze jak
    trzpien na ktorym sie drut nawija bedzie zaostrzony w trojkat o katach 55 stopni to
    wyjda gwiazdki. Jakos te trzy boki pod katem 55 stopni nie pasuja do mojego sposobu
    widzenia swiata

  • 6. Data: 2017-06-12 14:55:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
    >Bardziej mnie interesuje jak to robia.
    >W zasadzie mozna kupic automat do robienia sprezyn, zaprogramowac na
    >taki ksztalt i niech robi.
    >Tylko ze taki automat kosztuje majatek i marna wydajnosc bedzie mial.

    Nie widziales na YT jak sie uwija ? :-)

> [...]
    >gwiazdki.
    >Jakos te trzy boki pod katem 55 stopni nie pasuja do mojego sposobu

    Imo to jednak dobrze tlumacza na elektrodzie. Trojkatny trzpien, o
    zaokraglonych rogach, nawijasz drut, a sprezystosc zrobi reszte.
    Zeby z tego taka ladna gwiazdka wyszla, to trzeba sie troche
    nadobierac, ale przeciez nie musi byc az tak ladna gwiazdka.
    Tak czy inaczej - rozegnie sie troche po zdjeciu i bedzie gwiazdka.

    J.

  • 7. Data: 2017-06-12 15:15:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]
    >nadobierac, ale przeciez nie musi byc az tak ladna gwiazdka.
    >Tak czy inaczej - rozegnie sie troche po zdjeciu i bedzie gwiazdka.

    O, masz
    https://www.youtube.com/watch?v=C2GbpiQoPgo
    https://www.youtube.com/watch?v=hNYwi3Pt3fU
    https://www.youtube.com/watch?v=lnFPGHmme7M

    J.

  • 8. Data: 2017-06-12 16:49:37
    Od: 4...@g...com

    Widzialem te i inne filmy. Na wszystkich wychodzi im cos czemu do gwiazdki daleko. W
    zaokraglenie krawedzi tego na czym sie nawija specjalnie nie wierze bo sa zdjecia
    gwiazdek na ktorych widac ze krawedzie byly ostre. No i jak zrobic zeby sprezysty
    drut nie odwinal sie po pierwszym zwoju, w takiej sytuacji maszyna przestanie dzialac
    bo drut spadnie.

  • 9. Data: 2017-06-12 17:02:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
    >Widzialem te i inne filmy.
    >Na wszystkich wychodzi im cos czemu do gwiazdki daleko.

    Kwestia dlugosci spiralki i kata odgiecia.

    >W zaokraglenie krawedzi tego na czym sie nawija specjalnie nie wierze
    >bo sa zdjecia gwiazdek na ktorych widac ze krawedzie byly ostre.

    Fotki tych spiralek, ktore dales sugeruja, ze giecie bylo lagodne.
    Miedziany drut na ostrym trojkacie to sie IMO lepiej zegnie, ale moze
    nierdzewny jest lepszy.

    >No i jak zrobic zeby sprezysty drut nie odwinal sie po pierwszym
    >zwoju, w takiej sytuacji maszyna przestanie dzialac bo drut spadnie.

    Jak widzisz dziala :-)
    Musisz sprobowac sam :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-06-12 17:14:20
    Od: 4...@g...com

    https://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fspr
    ezynkipryzmatyczne.pl%2Fsprezynki_pryzmatyczne%2F7%2
    Fsprezynki_pryzmatyczne_kwasoodporne_7_img_1.jpg&img
    refurl=http%3A%2F%2Fsprezynkipryzmatyczne.pl%2Fsprez
    ynki-pryzmatyczne-kwasoodporne-7-katne.html&docid=8j
    0a2c4vVM5zBM&tbnid=XGd-NJGAArSwZM%3A&vet=1&w=900&h=5
    00&hl=pl-PL&client=tablet-android-prestigio&bih=800&
    biw=1280&ved=0ahUKEwiEl_jMy7jUAhWOLlAKHSTmC_IQxiAIHS
    gC&iact=c&ictx=1
    Tutaj nie byly lagodne. Wez pod uwage ze to ma ze cztery milimetry srednicy.