  • 1. Data: 2019-09-02 13:05:38
    Temat: Jak połączyć 2 domowe laptopy?
    Od: "Ewa" <.@.>

    Witam ponownie.
    W maju kupiłam nowego laptopa:
    HP Pavilion Gaming i5-8300H/8GB/240+1TB/Win10 GTX 1050Ti
    z Windows 10 Home, z którego jestem bardzo zadowolona.
    Przy okazji, wszystkim, którzy dyskutując wtedy ze mną na tej grupie
    przyczynili się do dokonania przeze mnie takiego wyboru,
    jeszcze raz dziękuję.
    Mój bardzo stary laptop Lenovo R61 z Windows XP Pro SP3
    jeszcze działa, chociaż mam z nim coraz więcej kłopotów.
    Wiem, że w każdej chwili może przestać działać.
    Używam na nim ciągle OE6, z przyzwyczajenia.

    Mogę podłączyć dysk SSD ze starego laptopa jako dysk zewnętrzny
    do nowego laptopa z użyciem specjalnego adaptera.
    Jednak wygodniej by było móc te laptopy połączyć bezpośrednio
    w celu przenoszenia danych.
    Czy da się to zrobić? Jeśli tak, to co do tego byłoby potrzebne?

    Może przy pomocy kabla sieciowego? Jaki musiłby to być kabel,
    skrosowany, czy nie? Jakie oprogramowanie po obu stronach
    byloby potrzebne?

    Oba laptopy korzystają z tego samego routera w celu połączenia
    z Internetem przez WiFi.

    Bardzo proszę o rady.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2019-09-02 14:12:43
    Temat: Re: Jak połączyć 2 domowe laptopy?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zocha, dlaczego się wstydzisz swojego imienia?
    I nie jesteś już Adamem?
    Co do połączenia dwóch komputerów można to robić na wiele sposobów, ale najlepiej
    mieć na obydwu konta Windows o takim samym loginie
    i o takim samym haśle, co ułatwia życie.
    Jeżeli masz router, to wystarczy połączenie siecią przez router, nie musi być
    bezpośrednie pomiędzy komputerami.
    Adresy IP komputerów w sieci lokalnej najlepiej narzucić ręcznie (manual) żeby było
    zawsze takie samo, a nie przyznawane
    automatycznie przez router.
    Z XP były numery, że czasem się robiło coś dokładnie wg recepty, a i tak
    udostępnianie plików nie działało z przedziwnych powodów
    (np. wartości Stacks).
    Wg mnie w Win 10 powinnaś włączyć obsługę SMB1 dla klienta (nie dla serwera), bo XP
    może mieć kłopoty z obsługą SMB2, a już na pewno
    z SMB3.
    I teraz się zastanów, czy z Win 10 chcesz widzieć dyski XP, czy raczej z XP widzieć
    dyski Win 10, na wypadek gdyby widzenie w obie
    strony nie chciało zadziałać (bo nie i co im zrobisz).
    Jakby coś nie szło możesz przerzucić swoje dane do katalogu Shared, który łatwiej
    udostępnić innemu komputerowi niż "normalny"
    katalog usera.

    -----

  • 3. Data: 2019-09-02 14:14:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    kiedyś dawno temu bywały pytania: jak podłączyć amigę z pc. odpowiedz
    była taka: wspólnym przedłużaczem. wszystko zależy od tego co chcesz
    zrobić. ale jeśli chcesz dysk podłączać, to chyba chodzi o transfer plików.

    > Oba laptopy korzystają z tego samego routera w celu połączenia
    > z Internetem przez WiFi.
    >
    > Bardzo proszę o rady.

    (wskazówki:)
    więc spróbuj w windowsach poszukać otoczenia sieciowego i udostępniania
    plików (na starym) w sieci. ewentualnie na tym starym uruchom (zapewnie
    są do tego szybko klikane programy) serwer ftp. na nowym zaloguj się na
    ten serwer z "sciągnij" całą zawartość dysku.

    ToMasz

  • 4. Data: 2019-09-02 14:20:40
    Od: z <...@...pl>

    Znaczy moje problemy z takim połączeniem to NORMALKA zwłaszcza po
    kolejnych aktualizacjach W10.
    XXI wiek. W mordę ;-)

  • 5. Data: 2019-09-02 14:23:31
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-09-02 o 14:14, ToMasz pisze:
    > "sciągnij" całą zawartość dysku.

    Z tym, że (wygląda, iż Ewa może nie wiedzieć) po WiFi idzie zdecydowanie
    wolniej, niż gdy oba lapki podłączysz do rutera kablami. Nawet nie muszą
    być krótkie. Nie wiem, jaki jest rekord świata, ale na kablu 10-metrowym
    Ethernet śmiga jak błyskawica.

  • 6. Data: 2019-09-02 14:25:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    FTP nie polecam, bo np. ma kłopoty z datami katalogów i czasem plików, także z
    polskimi znakami w nazwach i z długością nazw, robi
    się bałagan.
    Choć bywało, że po Sambie nie chciało bo nie, a po FTP szło, ot tajemnice XP ;-)
    W sumie to najprościej podpiąć stary dysk do nowego kompa i przewalić całą zawartość
    (np. spakowaną do zip/rar) na nowy dysk do
    jakiegoś katalogu 'Stare', a później w miarę potrzeby pousuwać niepotrzebne
    katalogi/pliki.

    -----

  • 7. Data: 2019-09-02 14:32:46
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości

> [...]
    > muszą
    > być krótkie. Nie wiem, jaki jest rekord świata, ale na kablu
    Szybkość nie jest decydująca. Ale Twoja metoda wydaje się być
    prosta.
    Jakim kablem połączyć każdego z laptopów z routerem:
    zwykłym czy skrosowanym?
    Co zrobić po połączeniu?

    Nie chcę przepisywać całego dysku. To mogłabym zrobić
    podłączając dysk ze starego jako dysk zewnętrzny i nie musiałabym
    pytać.
    Wygoda ma polegać na tym, że w razie potrzeby mogłabym łatwo
    przenieść potrzebne pliki.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 8. Data: 2019-09-02 14:34:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zocha.
    To odmiana bota.

    -----

  • 9. Data: 2019-09-02 14:35:13
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

> [...]

    > są do tego szybko klikane programy) serwer ftp. na nowym zaloguj się na
    > ten serwer z "sciągnij" całą zawartość dysku.

    Skonfigurowanie serwera FTP do najłatwiejszych nie należy.
    Windowsowe otoczenie sieciowe działa wolno i niepewnie a
    jeśli podpinasz kompy z dwoma różnymi wersjami windowsów
    to ma pełne prawo nie zadziałać.
    Ale ogólnie da się a w dodatku możesz zamiast kabelkami
    przesłać to przez WiFi. Ale jak jest tych danych sporo
    to kabelek będzie szybszy.

    Dla osoby mało kumatej najprościej będzie użyć jakiegoś
    magazynu danych, pendrajwa czy dysku przenośnego.

    Dla nie bojących się śrubokręta najszybsze będzie wydłubanie
    dysku ze starego kompa i podpięcie do nowego przez jakąś
    przelotkę SATA-USB. Można taki dysk wstawić do obudowy USB
    i zostanie użyteczny dysk przenośny.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2019-09-02 14:37:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to zależy, jaki chcesz mieć tytuł następnego wątku ;-))
    No i nie napisałeś, żeby na ethernecie supłów nie robić, bo wtedy pojedyncze bity
    wypadają z bajtów i z XY robi się XX, a czasami na
    odwrót.

    -----