  • 11. Data: 2019-09-02 14:40:32
    Temat: Re: Jak połączyć 2 domowe laptopy?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A nie wykrakałem??

    -----

  • 12. Data: 2019-09-02 14:54:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.09.2019 o 13:05, Ewa pisze:

    > Jednak wygodniej by było móc te laptopy połączyć bezpośrednio
    > w celu przenoszenia danych.
    > Czy da się to zrobić? Jeśli tak, to co do tego byłoby potrzebne?

    Da się specjalnym kablem USB - USB Data Link. Kosztuje ok. 60 zł.

  • 13. Data: 2019-09-02 14:59:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 13:05:38 +0200, Ewa napisał(a):

    > Oba laptopy korzystają z tego samego routera w celu połączenia
    > z Internetem przez WiFi.

    Skoro masz sieć w obu lapkach to wystarczy że niezbędne dane prześlesz
    przez nią właśnie. Mailem lub gdy duży kawałek danych - przez chmurę.
    Inny sposób, dosyć oczywisty, to użyć pendrajwa. Lecz jeśli planujesz
    używać obu lapków i mieć bezustanny kontakt między nimi to musisz
    wykorzystać windowsowy mechanizm sieci lokalnej. Tyle że przewiduję duże
    problemy gdy będziesz to chciała zrobić między XP a nowszym windowsem.
    Tu niech się wypowiedzą ci co na świeżo ćwiczyli.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2019-09-02 15:01:39
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Da się specjalnym kablem USB - USB Data Link. Kosztuje ok. 60 zł.

    Interesujące. Czy dyski drugiego z laptopów są na tym pierwszym
    dostępne jak każdy inny dysk zewnętrzny widziany na tym pierwszym?

    Dziękuję i pozdrawiam
    Ewa

  • 15. Data: 2019-09-02 15:12:53
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.09.2019 o 15:01, Ewa pisze:

    > Interesujące. Czy dyski drugiego z laptopów są na tym pierwszym
    > dostępne jak każdy inny dysk zewnętrzny widziany na tym pierwszym?

    Tak. Sterowniki zostaną zainstalowane automatycznie, są zintegrowane
    w kablu (a właściwie w takim małym pudełeczku na kablu).

  • 16. Data: 2019-09-02 16:12:06
    Od: "Ewa" <.@.>

    > Tak. Sterowniki zostaną zainstalowane automatycznie, są zintegrowane
    > w kablu (a właściwie w takim małym pudełeczku na kablu).

    Pod Win XP też?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 17. Data: 2019-09-02 16:52:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.09.2019 o 16:12, Ewa pisze:

    > Pod Win XP też?

    Nie wiem jak teraz, bo kabelka używałem dość dawno, kiedy miałem PC-ta
    i lapka właśnie z XP. W specyfikacji, czy opisie kabla pewnie jest to
    podane. Spytaj po prostu sprzedawcę.

  • 18. Data: 2019-09-02 18:22:17
    Od: "Ewa" <.@.>

    > Nie wiem jak teraz, bo kabelka używałem dość dawno, kiedy miałem PC-ta
    > i lapka właśnie z XP. W specyfikacji, czy opisie kabla pewnie jest to
    > podane. Spytaj po prostu sprzedawcę.

    Spróbuję.
    Szukałam w Internecie i chyba nie jest to często używane rozwiązane,
    bo jest bardzo mało ofert.
    Na Allegro znalazłam tylko jedną:
    https://allegro.pl/oferta/polacz-2-komputery-usb-dat
    a-link-digitus-7777585323,ale bez możliowści zwrotu, bo to wyprzedaż. Dzialanie pod
    XP wszelkichurządzeń jest już teraz niepewne.Może znajdę jeszcze
    gdzieś.Dziękuję.Właściwie żadne inne rozwiązanie nie zostało tutaj konkretnie
    opisane.Rozwiązanie przez WiFi lub połączenie kablami z routerem musiałabymmieć
    opisane krok po kroku. Może są opisane w Internecie, ale ja nieznalazłam.O tym, że
    dane można przenosić przy pomocy dysku zewnętrzneg lubpendrive'awiem i pisałam o tym
    już w poście rozpoczynającym ten wątek. Pisałam, żeszukaminnego
    rozwiązania.PozdrawiamEwa

  • 19. Data: 2019-09-02 18:47:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.09.2019 o 18:22, Ewa pisze:

    > Może znajdę jeszcze gdzieś.

    Jasne, że znajdziesz, choćby w Komputroniku, ale już za 92,90 zł.
    Możliwość zwrotu do 30 dni. Działa z Windows 7 i XP. O Windows 10
    nie wspominają.

    https://www.komputronik.pl/product/134432/kabel-equi
    p-usb-data-link-dual-pc-bridge-1-1m.html

  • 20. Data: 2019-09-02 18:54:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 18:47:56 +0200, collie napisał(a):

> [...]
    > nie wspominają.
    >
    > https://www.komputronik.pl/product/134432/kabel-equi
    p-usb-data-link-dual-pc-bridge-1-1m.html

    Zanim polecisz kupić, zdaj sobie sprawę że transmisja via USB będzie
    cholernie wolna.
    --
    Jacek
    I hate haters.