  • 21. Data: 2019-09-02 18:55:25
    Temat: Re: Jak połączyć 2 domowe laptopy?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.09.2019 o 18:47, collie pisze:

    > Jasne, że znajdziesz, choćby w Komputroniku, ale już za 92,90 zł.
    > Możliwość zwrotu do 30 dni. Działa z Windows 7 i XP. O Windows 10
    > nie wspominają.
    >
    > https://www.komputronik.pl/product/134432/kabel-equi
    p-usb-data-link-dual-pc-bridge-1-1m.html

    Oj, przepraszam. Nie doczytałem pod koszykiem: "Towar trwale niedostępny,
    wyczerpane zapasy magazynowe".

  • 22. Data: 2019-09-02 19:00:21
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie wspominają.
    >
    > https://www.komputronik.pl/product/134432/kabel-equi
    p-usb-data-link-dual-pc-bridge-1-1m.html

    Dzięki.

    Wychodzi to jednak drogo. W przypadku kabla do używania przez dłuższy
    okres czasu byłoby to do przyjęcia, ale w moim przypadku muszę brać
    pod uwagę, że gdy mój stary laptop wysiądzie, a to może się stać w
    każdej chwili, taki kabel okaże się bezużyteczny. Uprzedzając ewentualne
    rady, nie zajmuję się sprzedażą czegokolwiek, np. na Allegro.

    Tak się sklada, że mam parę kabli sieciowych, skrosowanych i nie
    i rozwiązanie z ich użyciem byłoby bezkosztowe. Rozwiązanie z
    wykorzystaniem WiFi tym bardziej byłoby bezkosztowe, ale nie znam
    żadnego z takich rozwiązań od początku do końca, w szczegółach.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 23. Data: 2019-09-02 19:24:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 19:00:21 +0200, Ewa napisał(a):

> [...]
    > wykorzystaniem WiFi tym bardziej byłoby bezkosztowe, ale nie znam
    > żadnego z takich rozwiązań od początku do końca, w szczegółach.

    Problem z tobą polega na tym że nie do końca wiemy co chesz osiągnąć.
    Czy wystarczy ci doraźne przesłanie informacji w postaci wybranych
    plików różnego rodzaju, czy chcesz mieć na obu kompach w okienkach
    śliczne kwadraciki reprezentujące katalogi drugiego lapka.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2019-09-02 19:57:58
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > plików różnego rodzaju, czy chcesz mieć na obu kompach w okienkach
    > śliczne kwadraciki reprezentujące katalogi drugiego lapka.

    Zdecydowanie to pierwsze.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 25. Data: 2019-09-02 21:30:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 19:57:58 +0200, Ewa napisał(a):

    > Zdecydowanie to pierwsze.

    Jeśli masz wielkie pliki lecz ci nie zależy na czasie, załóż sobie konto
    na mega.co.nz (są szybsze darmowe chmury ale dużo mniejsze). Masz tam
    darmowe 50 GB przestrzeni dyskowej, jedynie transfer w obie strony jest
    dosyć powolny. Obsługa jest dziecinnie prosta, via strona internetowa.
    Co potrzebujesz przesłać z kompa na komp (a domyślam się że chodzi
    przede wszystkim o zdjęcia) wyślij najpierw na ten serwer a potem z
    drugiego kompa zassij. Dodatkowy zysk z tego taki że masz od razu
    backup danych, o ile oczywiście pozostawisz te dane na serwerze.
    Pojedyncze pliki o niewielkich rozmiarach możesz przesłać mailem (jako
    załącznik) na swój adres na jednym kompie a odebrać ten mail na drugim.
    Proste, nie? I nie wymaga niczego poza tym co już masz, czyli rutera.

    PS. I na litość boską, zainstaluj sobie na tym XP choćby Internet
    Explorera 8 :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2019-09-02 21:45:03
    Od: "Ewa" <.@.>

> [...]
    > drugim.
    > Proste, nie? I nie wymaga niczego poza tym co już masz, czyli rutera.
    Bardzo dziękuję.
    Czy mógłbyś awaryjnie podać jeszcze namiar na jakąś inną darmową,
    sprawdzoną (średnio dużą) chmurę?

    > PS. I na litość boską, zainstaluj sobie na tym XP choćby Internet
    > Explorera 8 :)
    Używam FireFoxa, ale też jest ograniczenie co do jego
    wersji pod XP. W niektórych wypadkach, które wymagają
    nowszej przeglądarki, używam Google Chrome.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 27. Data: 2019-09-02 21:57:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 21:45:03 +0200, Ewa napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo dziękuję.
    > Czy mógłbyś awaryjnie podać jeszcze namiar na jakąś inną darmową,
    > sprawdzoną (średnio dużą) chmurę?
    Osobiście używam tylko Mega (mam tam ze 30 GB danych) i nie mam
    doświadczenia z innymi chmurami. Ale conieco poczytasz tu:
    https://www.fotomaniak.pl/138960/najlepsze-darmowe-c
    hmury-fotograf/
    https://www.fotopolis.pl/temat-miesiaca/backup-i-arc
    hiwizacja/29841-najciekawsze-dyski-w-chmurze-przegla
    d-rynku/strona/1

    > Używam FireFoxa, ale też jest ograniczenie co do jego
    > wersji pod XP. W niektórych wypadkach, które wymagają
    > nowszej przeglądarki, używam Google Chrome.
    No, to już lepiej :) Jak byś miała chęć i czas, wypróbuj forka Firefoxa
    o nazwie palemoon.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2019-09-02 22:03:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Obsługa jest dziecinnie prosta, via strona internetowa.

    Może i dziecinnie prosta, ale dla kobiety prosty jak drut
    to jednak będzie kabelek, który zadziała od razu, po
    wetknięciu go jednym końcem tu, a drugim końcem tam -
    bez przeglądarek, kont i routerów.

  • 29. Data: 2019-09-02 22:04:08
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > załóż sobie konto
    > na mega.co.nz (są szybsze darmowe chmury ale dużo mniejsze). Masz tam
    > darmowe 50 GB przestrzeni dyskowej, jedynie transfer w obie strony jest
    > dosyć powolny.

    O, warto zapamiętać

  • 30. Data: 2019-09-02 22:04:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>