  • 1. Data: 2014-02-01 12:07:20
    Temat: Jak połączyć zmiany w repozytoriach kilku użytkowników gita?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Normalnie gita używam w ten sposób że na serwerze jest już zatwierdzona
    wersja, w repozytorium lokalnym jeśli nie było push nowsza wersja a w
    plikach jeszcze nowsze poprawki (jeśli nie było commit).
    Teraz na komputerze mam jedno repozytorium lokalne a na laptopie drugie
    repozytorium lokalne. Oba połączone z serwerem i w obu modyfikacje
    względem serwera, w każdym inne.
    Gdy na laptopie chcę wykonać push, powoduje to błąd (czy też błąd był
    wtedy gdy w jednym wykonałem push i w drugim chciałem). Jak w takim
    razie postępować? Przecież brak blokowania plików to największa zaleta
    nowszych systemów kontroli wersji.

  • 2. Data: 2014-02-01 12:55:38
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2014-02-01 12:07, Borneq pisze:
> [...]
    > wtedy gdy w jednym wykonałem push i w drugim chciałem). Jak w takim
    > razie postępować? Przecież brak blokowania plików to największa zaleta

    Drugą zaleta nowych systemów kontroli wersji jest wygodny
    i dużo bardziej inteligentny mechanizm Merge.
    Jeśli chcesz więc wysłać swoje zmiany na serwer,
    to po pierwsze commitujesz je do lokalnego repo,
    robisz pulla, aby pobrać ostatnie zmiany w danym branchu ze wspólnego
    serwera,
    następnie robisz merge aby połaczyć lokalne zmiany z serwerowymi.
    W tym momencie mogą powstać konflikty, musisz je wszystkie rozwiązać,
    sprawdzić czy projekt po tej operacji dalej się kompiluje,
    sprawdzić czy nie popsuły się jakieś unit testy, oraz czy wszystko dalej
    działa prawidłowo (smoke test).
    Na koniec robisz pusha na serwer.

    Warto też pulla połączyć z rebase
    git pull --rebase
    wówczas w czasie pobierania danych lokalny git "przeniesie" twoje zmiany
    jako późniejsze niż te pobrane z serwera.
    Oczywiście tu tez mogą powstać konflikty które trzeba rozwiązywać.

    Ps.
    Poszukaj w necie informacji o git-flow,
    może ci się to przydać a na pewno rzuci trochę światła
    na to jak inni używają git-a

    /Robert

  • 3. Data: 2014-02-01 13:05:24
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-02-01 12:55, Robert Winkler pisze:
> [...]
    > następnie robisz merge aby połaczyć lokalne zmiany z serwerowymi.
    > W tym momencie mogą powstać konflikty, musisz je wszystkie rozwiązać,

    Dzięki, nie używałem do tej pory merge