  • 51. Data: 2009-05-10 20:11:08
    Temat: Re: Jak przemówić do rozsądku?
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    a...@g...com pisze:

    > Ja bym tak nie demonizował, zależy w jakim charakterze chce się używać
    > danego sprzęta. Jeżeli ktoś kupuje mocny motocykl żeby zapierdalać to
    > jest duże prawdopodobieństwo, że prędzej czy później się rozpieprzy.

    Wiesz, ja może jestem dziwny, ale uważam że jak ktoś wsiada do np R1 czy
    Hayabusy to choćby był bardzo zestresowany to kiedyś wcześniej czy
    później odkręci na max. Najczęściej to sie odbywa za wcześnie.
    Taka głupia sprawa na której ja osobiscie sie omal nie przejechałem to
    odkrecenie gazu za duze okrecenie przy pochylonym motocyklu. Mialem
    sytuacje taka ze wyjezdzajac z drogi podpoprzadkowanej skrecalem w lewo
    i odkrecilem tak ze tyl mi lekko odjechal. Podparlem sie noga nawet nie
    wiem w ktorym momencie - to byl ułamek sekundy - jakis dziki odkruch i
    wszystko dobrze sie skonczylo. Gdybym mial zamiast 58KM ,100KM to mysle
    ze bym leżał.

    Pozdrawiam
    Rafał
    CBF500

  • 52. Data: 2009-05-11 08:14:30
    Od: a...@g...com

    On 10 Maj, 22:11, The_EaGle <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wiem w ktorym momencie - to byl ułamek sekundy - jakis dziki odkruch i
    > wszystko dobrze sie skonczylo. Gdybym mial zamiast 58KM ,100KM to mysle

    Co to znaczy odkręci na max? Sprawdzi V-max czy pojedzie do końca na
    jedynce? A odkręcanie w złożeniu to jest podstawowa wiedza i każdy kto
    chce jeździć na motocyklu powinien to wiedzieć. Raczej problemem w tym
    wszystkim są przyśpieszenia i prędkości jakie rozwijają mocniejsze
    motocykle i po prostu w pewnym momencie można nie wyhamować i w coś
    przypieprzyć.

    --
    Artur

  • 53. Data: 2009-05-11 14:42:48
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    a...@g...com pisze:

    > Co to znaczy odkręci na max? Sprawdzi V-max czy pojedzie do końca na
    > jedynce?

    Nie ważne na jakim biegu. Odkręcić to odkręcić - rozumiem to jako
    dynamiczne otwarcie przepustnicy w max położenie ;) Skutek może być
    taki sam na 1 jak na 6ce. Przy 1 biegi motocykl może znaleźć się na
    plecach a na 6 można nie wyrobić się na "winklach" autostrady.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 54. Data: 2009-05-11 17:12:04
    Od: a...@g...com

    On 11 Maj, 16:42, The_EaGle <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > taki sam na 1 jak na 6ce. Przy 1 biegi motocykl może znaleźć się na
    > plecach a na 6 można nie wyrobić się na "winklach" autostrady.

    Ujezdzam Zygzaka 1200 i na razie nie zdarzylo mi sie ani razu i raczej
    szybko sie nie zdarzy, w zupelnosci wystarcza mi do polowy :-)
    Ja jestem zdania, ze to jest kwestia podejscia do tematu, nie wolno
    ulec mysli, ze umiemy juz bardzo wiele i mozemy odkrecac i cudowac.
    Chociaz jak pisalem wczesniej, ciezko mi to mowic bo sam jestem w
    takiej sytuacji.

    --
    Artur

  • 55. Data: 2009-05-12 19:02:04
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Kefir napisał(a):

    > Pod obciazeniem? Przebieg krzywej momentu mowi o tym wlasnie. Lepiej gdy
    > bardziej stroma i prostsza. Cieszesiezemoglempomoc. Zbigi skoryguje.

    A co ja moge? Idealem teoretycznym dla silnika spalinowego jest plaski i
    jednostajny/jednolity przebieg momentu. A fakt, ize w rzeczywistosci nie
    jest linia prosta (a raczej odcinkiem), jest przyczyna mowienia o
    przebiegu krzywej momentu :)