  • 1. Data: 2019-06-08 21:12:18
    Temat: Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    Pytanie profana. Jak przenieść system Windows 10 Home z aplikacjami z
    dysku SSD SATA na SSD NVMe za pomocą ACRONISA. Może trzeba użyć innego
    oprogramowania. Dotychczasowe próby były nieudane. NVMe nie dał się
    uruchomić jako dysk systemowy zarówno z M2 jak i z PCI. Natomiast
    działał jako systemowy po zainstalowaniu Windowsa od zera. Chcę uniknąć
    instalowania aplikacji na dysku.

  • 2. Data: 2019-06-08 22:44:49
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2019-06-08 o 21:12, TM pisze:
> [...]
    > uruchomić jako dysk systemowy zarówno z M2 jak i z PCI. Natomiast
    > działał jako systemowy po zainstalowaniu Windowsa od zera. Chcę uniknąć

    Dość skuteczny jest Aomei Backupper; wersja darmowa będzie wystarczająca.

  • 3. Data: 2019-06-08 22:51:04
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2019-06-08 o 22:44, Netx pisze:
    > Dość skuteczny jest Aomei Backupper; wersja darmowa będzie wystarczająca.

    Jednak może się mylę że wersja darmowa wystarczy.

  • 4. Data: 2019-06-08 23:29:50
    Od: ń <...@...n>

    Ale Acronisem uruchamianym spod Windows, czy Acronisem startowanym z płyty/pendrajwa?
    To drugie jest zawsze pewniejszym rozwiązaniem.
    Może być też np. Clonezilla czy program do transferu systemu pochodzący od producenta
    Twoich dysków.

    -----

  • 5. Data: 2019-06-09 09:15:16
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    Oba dyski Samsunga. Jeden 512 GB, drugi 500 GB. Start z pendrajwa i po
    przeniesieniu Windows chciał się koniecznie naprawiać, po czym kicha.

  • 6. Data: 2019-06-09 09:55:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > uruchomić jako dysk systemowy zarówno z M2 jak i z PCI. Natomiast
    > działał jako systemowy po zainstalowaniu Windowsa od zera. Chcę uniknąć

    Spróbuj jeszcze MiniTool Partition Wizard. Zainstaluj na starym, podłącz
    nowy dysk, odpal klonowanie.
    Mi przeniósł 10'tkę na laptopie HP z HDD na NVMe.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2019-06-09 10:23:51
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > uruchomić jako dysk systemowy zarówno z M2 jak i z PCI. Natomiast
    > działał jako systemowy po zainstalowaniu Windowsa od zera. Chcę uniknąć

    Mnie właśnie Acronis-em udało przenieść się Win10 z ssd na M.2, wersja
    bodajże z 2016 roku.
    Inna opcja, to zrób kopię zapasową całego systemu z tego ssd na nośnik
    zewnętrzny i przywróć na czystym systemie z dyskiem m.2.

  • 8. Data: 2019-06-09 10:30:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-09 o 09:15, TM pisze:
    > Oba dyski Samsunga. Jeden 512 GB, drugi 500 GB. Start z pendrajwa i po
    > przeniesieniu Windows chciał się koniecznie naprawiać, po czym kicha.

    A próbowałeś oprogramowaniem samsunga?
    Robiłem to wiele razy z poziomu normalnie działającego systemu.
    SSD NVMe NIE ale warto spróbować.
    System zawsze grzecznie startował.

  • 9. Data: 2019-06-09 14:55:47
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-09 o 10:23, nadir pisze:
    System został przeniesiony, ale są kłopoty z bootowaniem (system nie
    startuje).

  • 10. Data: 2019-06-09 15:14:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-09 o 14:55, TM pisze:

    > System został przeniesiony, ale są kłopoty z bootowaniem (system nie
    > startuje).

    Zakładam, że opcje bootowania w BIOS/UEFI poustawiałeś poprawnie, może
    spróbuj jeszcze naprawy systemu z pena/dvd startowego?