  • 11. Data: 2019-06-09 18:23:40
    Temat: Re: Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TM" 5cfc0898$0$17357$6...@n...neostrada.pl

    > Pytanie profana. Jak przenieść system Windows 10 Home
    > z aplikacjami z dysku SSD SATA na SSD NVMe za pomocą
    > ACRONISA.

    Nie wiem -- zapewne trzeba skopiować systemową partycję.

    -=-

    > Pytanie profana. Jak przenieść system Windows 10 Home
    > z aplikacjami z dysku SSD SATA na SSD NVMe

    - skopiować partycję W10
    (niby można inaczej, lecz to najprymitywniejszy sposób)
    - skorygować wpisy w rejestrze otrzymanej kopii W10
    (wiele programów koryguje przyokazyjnie, ale niekoniecznie
    zgodnie z zamiarami juzera -- nie można dogodzić
    absolutnie wszystkim za pomocą rozwiązań uniwersalnych)
    - skorygować wpisy BCD lub wpisy kilku BCD
    (być może wcześniej założyć BCD na dorzuconym nośniku;
    można nawet założyć kilka nowych BCD na różnych,
    niekoniecznie systemowych, partycjach)
    - ewentualnie skorygować UEFI/BIOS
    - uatrakcyjnić ;) sterowniki (zwykle same uatrakcyjnią się) w kopii W10

    Od tej pory można już używać kopii W10, ale od tej pory należy:

    - permanentnie wprowadzać różne ;) poprawki w obu (czy ogólniej -- w wielu)
    W10, aby współpracowały ze sobą, nie zaś zakłócały się wzajemnie...

    Kiedyś uważałem, że można tak skopiować dosłownie każdym partycjonerem,
    ale obecnie uważam, że cierpliwie szukając, można by znaleźć partycjinery
    kopiujące niezbyt dobrze/poprawnie... ;)

    -=-

    Pociesz się -- Pszemol nie zdołał nawet od zera postawić W10 na SSD NVme...
    Zazwyczaj w osiągnięciu sukcesu przeszkadza drobny błąd... Problem w tym,
    że tych ewentualnych/probabilistycznych ;) błędów jest straszliwie dużo,
    więc być może (nawet mimo szczerych chęci) nikt zdalnie Ci nie pomoże...

    Ogólnie sprawa jest prosta a czynności -- łatwe...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-06-09 20:01:09
    Od: ń <...@...n>

    Spróbuj sklonować dysk na dysk Clonezillą Live z płyty/usb, czyli bez uruchamiania
    Windows.
    Mnie po kopiowaniu programem Samsung Transfer też system nie chciał wystartować z
    nowego dysku
    Ale Clonezilla ma jakieś ograniczenie, że docelowy nie może być mniejszy niż
    źródłowy.

    -----

  • 13. Data: 2019-06-09 20:56:53
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

> [...]

    > więc być może (nawet mimo szczerych chęci) nikt zdalnie Ci nie pomoże...
    >
    > Ogólnie sprawa jest prosta a czynności -- łatwe...

    Hmm. Dziękuję za cenne rady. Przetestuję Wasze wskazówki. Jak się uda,
    napiszę co zadziałało. Jeśli nic tego nie wyjdzie, przetestuję znajomy
    serwis komputerowy :-).

  • 14. Data: 2019-06-09 22:03:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-09 o 20:01, ń pisze:
> [...]
    > wystartować z nowego dysku
    > Ale Clonezilla ma jakieś ograniczenie, że docelowy nie może być mniejszy

    No właśnie, praktycznie przez to oprócz backupów lub przenoszenia na
    większy jest nieużywalna. Zdarzyło mi się mieć dwa niby identyczne dyski
    ale inna partia i parę sektorów mniej i kicha.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2019-06-10 15:11:30
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "TM" napisał:

    > Jak przenieść system Windows 10 Home z aplikacjami z dysku SSD SATA na
    > SSD NVMe za pomocą ACRONISA. Może trzeba użyć innego oprogramowania.

    Norton Ghost w odpowiednio wysokiej wersji powinien już obsługiwać SSD.
    Robisz obraz partycji systemowej i i odtwarzasz na SSD.

    Pzdr

  • 16. Data: 2019-06-10 16:17:38
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 8 Jun 2019 21:12:18 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5cfc0898$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    od TM <t...@p...onet.pl> :
    >Pytanie profana. Jak przenieść system Windows 10 Home z aplikacjami z
    >dysku SSD SATA na SSD NVMe za pomocą ACRONISA. Może trzeba użyć innego
    >oprogramowania. Dotychczasowe próby były nieudane. NVMe nie dał się
    >uruchomić jako dysk systemowy zarówno z M2 jak i z PCI. Natomiast
    >działał jako systemowy po zainstalowaniu Windowsa od zera. Chcę uniknąć
    >instalowania aplikacji na dysku.

    Odpalałeś stary system, kiedy nowy, pusty dysk był zainstalowany? Jak masz dwa złącza
    m2
    sata i NVME, to odpal stary win, win zobaczy nowy dysk, wymusi zainstalowanie
    sterownika(można zrobić to ręcznie) i dopiero wtedy sklonuj, może klon wstanie.

  • 17. Data: 2019-06-10 16:21:39
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 9 Jun 2019 22:03:16 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5cfd6603$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    od Irokez <n...@w...pl> :

    >No właśnie, praktycznie przez to oprócz backupów lub przenoszenia na
    >większy jest nieużywalna. Zdarzyło mi się mieć dwa niby identyczne dyski
    >ale inna partia i parę sektorów mniej i kicha.

    Zawsze można przeskalować partycję, dopóki nie ruszysz początku partycji, to win
    sobie
    wstanie po klonowaniu, jeśli nie, to zawsze pozostaje "naprawa".

  • 18. Data: 2019-06-10 20:32:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 16:21, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > Zawsze można przeskalować partycję, dopóki nie ruszysz początku partycji, to win
    sobie
    > wstanie po klonowaniu, jeśli nie, to zawsze pozostaje "naprawa".

    jasne.. z backupu zrobionego clonezillą...
    Dlatego nie używam. Darmowe, proste, mało użyteczne, jak to w życiu, nie
    można mieć wszystkiego.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2019-06-10 21:05:55
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 10 Jun 2019 20:32:03 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5cfea223$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    od Irokez <n...@w...pl> :

    >jasne.. z backupu zrobionego clonezillą...
    >Dlatego nie używam. Darmowe, proste, mało użyteczne, jak to w życiu, nie
    >można mieć wszystkiego.

    Tylko kilka razy z życiu użyłem czegoś innego niż tandem clonezilla/gparted(na jednym
    ze
    swoich dysków, Revodrive, ale to było jakieś 5 lat temu, zdaje się, że poprawili
    niedogodność).
    W przypadku jw pozostaje obcięcie partrycji przed wykonaniem backupu(nic trudnego).
    Oczywiście można użyć czegoś "darmowego", ale ograniczenia może to mieć wkurwiające,
    poza
    tym nie lubię, kiedy sposób działania programu jest tajny lub robi on coś, czego się
    po
    nim nie oczekuje.

  • 20. Data: 2019-06-11 01:23:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nadir" 5cfd0637$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Zakładam, że opcje bootowania
    > w BIOS/UEFI poustawiałeś poprawnie, może spróbuj jeszcze naprawy systemu z pena/dvd
    startowego?

    Skoro nie bootuje a w BIOSie jest OK -- IMO pozostaje
    jedynie poprawka BCD -- aby w ogóle bootował, bo W10
    to nie WXP -- nie pogubi się w literacji. ;) Niektóre
    kopiarki ;) partycji skorygują BCD, lub nawet założą
    BCD od nowa gdzie popadnie, ;) a inne -- niekoniecznie...

    Jak na razie IMO najwięcej za juzera wykonują Paragony,
    ale od jakiegoś czasu trudno o bezpłatne wersje. Można
    sklonować W10, gdy Paragon startuje pod niższym W, ale
    zazwyczaj komputery z niższym W nie mają (mam na swej
    myśli druty, nie soft) NVMe.

    Jeśli nawet W10 zbootuje -- nie znaczy to wcale, że
    będzie łaził bezproblemowo...

    Kopiowałem W10 (różne W10 -- i na kilku różnych komputerach)
    różnymi partycjonerami bezproblemowo, jeśli nie liczyć czasu
    poświeconego na kopiowanie dziesiątek gigabajtów...

    --