  • 41. Data: 2019-06-14 17:15:22
    Temat: Re: Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ń" qdvjio$n2j$...@n...news.atman.pl

    : Ale pozytywny efekt mógłbyś osiągnąć:
    : * program do klonowania uruchamiać nie spod
    : Win, lecz jako live z płyty/pendrajwa;

    IMO tak uczynił.

    "TM" 5d03a8fd$0$17360$6...@n...neostrada.pl

    > Nie użyłem tej opcji, użyłem klonowania dysków, Acronis był uruchomiony
    > z bootowalnego pendriva

    : ** podłączając jeden z dysków nie do szyny w kompie, lecz przez
    : przejściówkę (obudowę) usb. Przy klonowaniu obydwu podpiętych
    : w środku miałeś problem z podpisem jak już pisał "z"

    Klonowałem i tak, i siak -- bezproblemowo.
    - Nie mogłem do netbooka podczepić dwóch dysków
    bezpośrednio, bo tam nie mieści się aż tak wiele;
    (mam tam teraz 6 partycji z W7S i 4 partycje 32W10 -- każdy
    system został tam wrzucony z zewnętrznego dysku)

    Klonowałem via USB, bo nie mogłem do netbooka podczepić
    naraz dwóch dysków bezpośrednio, ale gdybym
    mógł -- podłączyłbym bez wahania z uwagi na
    szybkość i stabilność ;) połączenia.

    - Nie mogłem podczepić NVMe via przejściówka -- bo nie mam takowej.
    Gdybym mógł podłączyć via przejściówkę -- raczej nie uczyniłbym
    tego, chyba, że inaczej bym nie zdołał podłączyć. (ale po co
    byłby mi wówczas potrzebny ten NVMe?)

    - Klonowałem różne W10 na różnych komputerach, w tym i na VBOxowych,
    i na rzeczywistych, różnymi partycjonerami z dobrym/pożądanym skutkiem.

    - Klonowałem różne Win na różnych komputerach, w tym i na VBOxowych,
    i na rzeczywistych, różnymi partycjonerami z dobrym/pożądanym skutkiem.

    -=-

    Ale truskawki jem bez cukru. :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 42. Data: 2019-06-14 17:19:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Użytkownik "nadir" 5d03a4e5$0$537$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    "TM" 5d03a8fd$0$17360$6...@n...neostrada.pl

    > Nie użyłem tej opcji, użyłem klonowania dysków, Acronis był uruchomiony

    Co złego w uruchomieniu spod pracującego w10?
    Niemal wszystkie klony zlecałem spod chodzącego Win.
    (a mam za sobą nie dziesiątki udanych klonowań
    Win, lecz zdecydowanie więcej)

    > No i wychodzi na to że w BIOS/UEFI nie zmieniałeś po klonowaniu kolejności
    bootowania.

    Skąd ten wniosek?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 43. Data: 2019-06-14 17:24:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TM" 5d03a8fd$0$17360$6...@n...neostrada.pl

    > "Wyskoczył" BSOD

    Kiedy?

    - w trakcie klonowania?
    (chyba nie)
    - w trakcie bootowania po klonowaniu?
    - jeśli tak -- botując, miałeś podpięta oba dyski, czy tylko nowy?
    Piszesz, że podpiąłeś, ale kiedy podpiąłeś? -- po zbootowaniu,
    na chodzącym W10? czy przed zbootowaniem? Może zbootowałeś
    mając podpięty tylko NVMe, po czym wyłączyłeś komputer,
    podpiąłeś SATA i ponownie zbootowałeś?

    > Nie użyłem tej opcji, użyłem klonowania dysków,
    > Acronis był uruchomiony z bootowalnego pendriva

    Klonowałeś całe dyski czy tylko partycję?

    > Próbowałem innych programów, ale tylko Acronis zadziałał (w końcu).

    A mnie działają inne -- w tym i wskazany przez (Irokeza bodajże)
    w tym wątku, i wskazany przeze mnie...

    Kiedyś nawet założyłem, że każdy partycjoner pracujący pod W10 zdoła
    to uczynić, ale teraz widzę, że chyba niekoniecznie każdy, choć IMO
    Acronis powinien potrafić, bo to ponoć poważny program -- nie wiem,
    jak jest, bo nie próbowałem Acronisa od wielu lat; może przetestuję.

    > Kiedy próbowałem normalnie wyłączać zawsze kończyło się błędem.

    Twórcy Acronisa nie wiedzą, co czynią?

    > Po poprawnym starcie NVMe podpiąłem dysk z powrotem i ustawiłem
    > odpowiednią kolejność bootowania w BIOS-ie. Stary dysk SATA
    > obecnie "robi" jako dysk D

    I jest na nim sprawny W10? -- można z tego dysku zbootować?

    > Nie sprawdzałem tego, ważne że nowy dysk pędzi jak FORMUŁA 1.

    Widzisz wyraźnie jakieś ogromne przyspieszenie z SATA na NVMe?
    W czym? W transferach czy w opóźnieniach? W10 przestał mrozić?
    Może grasz w jakieś szybkie gry?

    > PS. Jestem totalnym amatorem

    Tu nie ma zawodowców. ;)

    > - dziadkiem po 70-tce,

    Co ma do tego 70 lat?

    > więc wybaczcie brak odpowiedzi na niektóre pytania :-)

    Widziałem niedawno w TV faceta starszego od Ciebie, który
    nie wykazywał obłędu związanego z wiekiem. Specjalnie
    dla Ciebie odnalazłem go w necie:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump

    "TM" 5d03aaf3$0$511$6...@n...neostrada.pl

    > Jak już wyżej napisałem jestem ponad 70-letnim dziadkiem (poważnie),
    > więc już percepcję mam ograniczoną. Korzystałem tylko z angielskich
    > forów. Dziękuję za ciekawe adresy URL.

    Te filmy też po angielsku. (i ten ww. facet ponoć też zna angielski)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 44. Data: 2019-06-14 17:28:09
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-14 o 15:45, nadir pisze:

    > Czyli, że jak? Acronisa nie używałeś z USB/DVD, tylko jaką wersję na
    > działającym systemie?
    > No i wychodzi na to że w BIOS/UEFI nie zmieniałeś po klonowaniu
    > kolejności bootowania.

    ACRONIS 2016 z bootowalnego pendriva. Bootowanie poprzez BIOS, po
    klonowaniu i tak miałem jeden dysk, więc tylko on się bootował. Stary
    SSD był odłączony.

  • 45. Data: 2019-06-14 17:38:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-14 o 17:28, TM pisze:

    > ACRONIS 2016 z bootowalnego pendriva. Bootowanie poprzez BIOS, po
    > klonowaniu i tak miałem jeden dysk, więc tylko on się bootował. Stary
    > SSD był odłączony.

    Tak, po analizie "forów angielskich".
    Ale jak to robiłeś na początku, że utworzyłeś ten wątek?

  • 46. Data: 2019-06-14 17:44:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Co złego w uruchomieniu spod pracującego w10?
    > Niemal wszystkie klony zlecałem spod chodzącego Win.
    > (a mam za sobą nie dziesiątki udanych klonowań
    > Win, lecz zdecydowanie więcej)

    Bo najlepiej robić klonowanie partycji gdy jest nieużywana. Doskonale
    wiem, że są programy, które radzą sobie "w locie". Ale ten wątek powstał
    w powodu tego, że coś się jednak nie udawało.

    > Skąd ten wniosek?

    Stąd:
    "Po wyłączeniu odłączyć SSD SATA i odpalić komputer z dyskiem NVMe.
    System wystartuje na NVMe."

    Przy odpowiednim ustawieniu bootowania, nie ma potrzeby odłączać
    zbędnych dysków.

  • 47. Data: 2019-06-14 18:16:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nadir" 5d03c0cb$0$503$6...@n...neostrada.pl

    > Przy odpowiednim ustawieniu bootowania, nie ma potrzeby odłączać zbędnych dysków.

    IMO jest -- gdy jest ,,konflikt podpisowy'', ale
    **IMO** ten konflikt długo nie trwa. ;) Nie mam
    teraz ochoty na testy, więc nie chcę wypowiadać
    się zbyt stanowczo...

    -=-

    BTW -- TM wzbogacił ;) się właśnie!!!

    https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/zus-w-wyniku-waloryza
    cji-stan-kont-zus-wzrosl-o-ponad-200-mld-zl,944684.h
    tml

    Net aż wrzeszczy o tym. [wzroście ukrytego długu rządu
    RP, który trzeba czymś (podatkami i karami?) spłacić]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 48. Data: 2019-06-14 21:15:58
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-14 o 15:47, TM pisze:

    > Trzeba ustawić dopiero po klonowaniu

    To mialam na myśli.

    --
    animka

  • 49. Data: 2019-06-15 12:02:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Widziałem niedawno w TV faceta starszego od Ciebie, który
    > nie wykazywał obłędu związanego z wiekiem. Specjalnie

    Przecież ten człowiek to jeden wielki obłęd ;)

    Znam czynnych informatyków, całkiem dobrze sobie radzących w wieku 60-70.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 50. Data: 2019-06-15 19:13:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" qe2fno$59q$1$A...@n...chmurka.net

    > Przecież ten człowiek to jeden wielki obłęd ;)

    Zgłaszam zdanie odmienne/odrębne...
    [IMO jeden z nielicznych rozsądnych polityków]

    > Znam czynnych informatyków, całkiem dobrze sobie radzących w wieku 60-70.

    Spotkałem ludzi umysłowo sprawnych, choć znacznie
    starszych, jak i niezbyt sprawnych, choć młodszych...
    [nawet ten z TV spotyka się z młodszymi od niego, lecz...
    [jutro niedziela -- nie przyjdą, ale pojutrze?... toż
    do ostrożnych świat należy i uśmiecha się...]]

    --