  • 1. Data: 2017-06-01 11:45:57
    Temat: Jak rozebrać wentylator?
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Duży (13 cm) wentylator zaczął być głośny. Chciałem go rozebrać i
    przesmarować. Zazwyczaj pod naklejką jest dekielek, pod którym można
    odblokować ośkę i rozebrać usrojstwo. W tym nie ma nic. Próbowałem siłowo,
    ale nie pomogło. Trochę szkoda go wyrzucać bo porządny (mnóstwo fikuśnie
    profilowanych skrzydełek). Może ktoś zna jakiś myk jak to rozebrać?

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 2. Data: 2017-06-02 22:31:46
    Temat: Re: Jak rozebrać wentylator?
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 01.06.2017 o 11:45, Leszek K. pisze:
> [...]
    > ale nie pomogło. Trochę szkoda go wyrzucać bo porządny (mnóstwo fikuśnie
    > profilowanych skrzydełek). Może ktoś zna jakiś myk jak to rozebrać?

    Klejony?

  • 3. Data: 2017-06-02 23:32:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 11:45, Leszek K. pisze:

> [...]
    > ale nie pomogło. Trochę szkoda go wyrzucać bo porządny (mnóstwo fikuśnie
    > profilowanych skrzydełek). Może ktoś zna jakiś myk jak to rozebrać?

    Jak w okolicach osi jest naklejka to ją dziurawisz i zapuszczasz tam
    olej. Naklejka może być też po przeciwnej stronie, zdemontuj całość
    z radiatora i sprawdź.
    Jeśli nie ma to musisz ściągnąć wiatrak z silnika i będziesz miał
    dojście. To niestety trzeba już na siłę.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-06-03 20:18:47
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 02.06.2017 o 23:32, RadoslawF pisze:
    > Jeśli nie ma to musisz ściągnąć wiatrak

    Konsekwentnie silnik elektryczny należałoby nazywać prądnicą...

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 5. Data: 2017-06-03 23:34:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-03 o 20:18, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Konsekwentnie silnik elektryczny należałoby nazywać prądnicą...

    Skoro masz takie wiatry w obudowie komputera to nazywaj. :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2017-06-05 10:54:53
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Fri, 2 Jun 2017 22:31:46 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

    > Klejony?

    Nie widać żadnego klejenia.

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 7. Data: 2017-06-05 10:59:02
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Fri, 2 Jun 2017 23:32:10 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Jak w okolicach osi jest naklejka to ją dziurawisz i zapuszczasz tam
    > olej. Naklejka może być też po przeciwnej stronie, zdemontuj całość
    > z radiatora i sprawdź.
    To już dawno zrobiłem. Pod naklejką nic nie ma.
    > Jeśli nie ma to musisz ściągnąć wiatrak z silnika i będziesz miał
    > dojście. To niestety trzeba już na siłę.

    Z dosyć dużą siłą ciągłem. Nie zeszło. Wygląda na to, że coś blokuje tylko
    nie widzę co.

    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 8. Data: 2017-06-05 15:38:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-05 o 10:59, Leszek K. pisze:

> [...]
    > To już dawno zrobiłem. Pod naklejką nic nie ma.
    >>
    > Z dosyć dużą siłą ciągłem. Nie zeszło. Wygląda na to, że coś blokuje tylko

    Formalne ściągacz, domowym sposobem trzeba dobrać coś czym podważysz
    plastik, najlepiej z dwu stron. Ale zawsze jest ryzyko że połamiesz.
    Nowy na alledrogo od 6 do 26 złotych.