  • 1. Data: 2017-09-08 10:54:20
    Temat: Jak się przepali LED, to co?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Właśnie jesteśmy świadkami ostatków jeśli chodzi o halogeny w nowych
    samochodach. Nowe samochody, które wyjeżdżają na drogi teraz mają już w
    większości pełne LEDy i od przyszłego roku spodziewam się, że halogeny w
    nowych samochodach będą tylko na specjalne zamówienie.

    Czy ktoś ma miarodajne informacje o tym co, gdy LED w lampie zespolonej
    się przepali?

    Czy można wymienić przepaloną diodę, czy trzeba wymienić całą lampę
    zespoloną?

    Jeśli całą lampę, to czy gwarancja na samochód to obejmuje?

    Jeśli gwarancja nie obejmuje, to jakie koszta?

    Próbowałem dowiedzieć się u dealera VW i nikt nic nie wie, albo nie chce
    powiedzieć.

  • 2. Data: 2017-09-08 11:25:38
    Temat: Re: Jak się przepali LED, to co?
    Od: p...@g...com

    1) dioda jest przepalona, lampa powinna swiecic dalej
    2) to pytanie do producenta lampy nie auta
    3) warunkow gwarancji tez nie chca ci udostepnic ? to pewnie Krotoski i Cichy ?
    4) koszt lampy plus robocizna plus VAT

    prawdopodobnie obawiaja sie ze moglbys nie zniesc swiadomosci ze 1 dzien po gwarancji
    musisz wybulic 2 tysie za lampe :-)

  • 3. Data: 2017-09-08 11:46:04
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 września 2017 10:54:20 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
> [...]
    > nowych samochodach będą tylko na specjalne zamówienie.
    >
    > Czy ktoś ma miarodajne informacje o tym co, gdy LED w lampie zespolonej

    W chevrolecie cruze przepalaja sie tylne. Mozna przelutowac. Kosztuje mało.
    Ale to mocno zalezy od konstrukcji lampy.
    Jak sklejona to moze byc cienko z naprawa. Jak diody fikusne i nie do dodstania, to
    samo.

    Tu po prostu nie ma standardu. Dziki zachód. h4/h1/h7 jest standardowe. Ledy nie.

    > Czy można wymienić przepaloną diodę, czy trzeba wymienić całą lampę
    > zespoloną?
    >
    > Jeśli całą lampę, to czy gwarancja na samochód to obejmuje?

    Tak. Tak przynajmniej dyktuje rozum.
    Trzeba popatrzec w umowe gwarancyjna. Tam moze byc napisane co sie komus przysniło.

    > Jeśli gwarancja nie obejmuje, to jakie koszta?

    Zgodnie z cennikiem.

    > Próbowałem dowiedzieć się u dealera VW i nikt nic nie wie, albo nie chce
    > powiedzieć.

    No to wiesz na ile VW dba o ciebie a ile dba o swoj portfel.

    I to chyba najważniejsza informacja z tego watku.

    Jakos mnie ogólnie sytuacja z led-ami nie dziwi, nigdy nie bylem fanem tego
    rozwiązania ale czekalem az stanie sie uzyteczne.
    Dopiero niedawno da sie sensownie uzywac ich do oswietlania domu. W aucie jest
    jeszcze w kratke. Lampki rowerowe dzialaja za to calkiem fajnie.

    No nic, trzeba poczekac i zobaczyc jak sytuacja sie wyklaruje.

    Pozytek jest taki (o ile warty wspomnienia) ze jak lampa szybciej padnie to nie zdąży
    zmatowieć ;)

  • 4. Data: 2017-09-08 11:46:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    >Czy ktoś ma miarodajne informacje o tym co, gdy LED w lampie
    >zespolonej się przepali?
    >Czy można wymienić przepaloną diodę, czy trzeba wymienić całą lampę
    >zespoloną?

    Ja tam mysle, ze skonczy sie na calej lampie.
    Moze w niektorych da sie diode wymienic, ale po drodze pewnie bedzie
    duzo pulapek.

    >Jeśli całą lampę, to czy gwarancja na samochód to obejmuje?

    A czemu nie ?

    Tylko gwarancja 2 lata, jedna diode to pewnie zbyja "3 dobre", a
    pierwszy przeglad po 3 latach :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-09-08 11:46:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-08 o 11:25, p...@g...com pisze:

    > 3) warunkow gwarancji tez nie chca ci udostepnic ? to pewnie Krotoski i Cichy ?

    No tak, a co - są już z tego znani?

  • 6. Data: 2017-09-08 12:18:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-08 o 11:46, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > No to wiesz na ile VW dba o ciebie a ile dba o swoj portfel.
    >
    > I to chyba najważniejsza informacja z tego watku.

    Udało mi się w końcu dodzwonić do człowieka w serwisie VW, który ustnie
    mnie poinformował co i jak.

    Jego zdaniem w czasie dwuletniej gwarancji przepalenie się elementu w
    lampie ledowej przedniej zespolonej jest objęte gwarancją.
    Po gwarancji:
    Można wymienić samą diodę do mijania i drogowych. Koszt siedemset zł z
    hakiem / szt. Jeśli przepali się kierunkowskaz, dzienne lub pozycyjne,
    to wtedy wymiana całej lampy zespolonej @ 4700 zł / szt.

    Natomiast przy lampach zespolonych halogenowo-ledowych (migacze i
    dzienne na ledach, mijania i drogowe halogenowe, pozycyjne nie wiem)
    jeżeli przepali się dioda LED, to wymiana całej lampy zespolonej @ 1400
    zł / szt.

  • 7. Data: 2017-09-08 12:36:53
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-09-08 o 12:18, Poldek pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast przy lampach zespolonych halogenowo-ledowych (migacze i
    > dzienne na ledach, mijania i drogowe halogenowe, pozycyjne nie wiem)

    Dobra, może się nie przepali ;)
    Ale w przypadku zwykłej stłuczki parkingowej (bardzie prawdopodobnej niż
    spalenie leda), gdy do wymiany zderzak+lampa, idziemy w grube tysiące. A
    potem płacz, że firmy ubezpieczeniowe podnoszą stawki, skoro takie chore
    ceny dość podatnych na uszkodzenie w każdej stłuczce elementów.

    --
    viktorius

  • 8. Data: 2017-09-08 12:40:56
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 września 2017 12:18:09 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    >
    > Natomiast przy lampach zespolonych halogenowo-ledowych (migacze i
    > dzienne na ledach, mijania i drogowe halogenowe, pozycyjne nie wiem)

    No to juz wiesz jakie są perspektywy.

    I teraz najwazniejszy moment:
    Decydujesz sie na nietanie auto u VW czy idziesz do konkurencji*?

    *Sprawdzic czy u konkurencji jest inaczej ;)

    A na poważnie:
    Przy kupowaniu auta spróbuj wynegocjowac dozywotnia gwarancje u dealera na lampy.
    Albo przynajmniej 7 letnia.
    Podzwon po koreańczykach i u nich zapytaj jak jest. To da ci karte do negocjacji
    nawet jak nie chcesz koreańskiego auta...

  • 9. Data: 2017-09-08 15:40:23
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-09-08 o 12:36, viktorius pisze:
> [...]
    > potem płacz, że firmy ubezpieczeniowe podnoszą stawki, skoro takie chore
    > ceny dość podatnych na uszkodzenie w każdej stłuczce elementów.

    Tylko że to idzie a AC a nie OC które drożeje na potęgę :(

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 10. Data: 2017-09-08 16:24:10
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-08 o 15:40, Chris pisze:

    > Tylko że to idzie a AC a nie OC które drożeje na potęgę :(

    Idzie z OC lub AC, tu nie ma żadnej reguły.
    Jadąc moją siedemnastoletnią Astrą, na którą mam wykupione tylko OC
    zahaczam niechcący na parkingu nówkę sztukę BeeMWe. Skutkiem jest u mnie
    zbita lampa i też zbita lampa w BeeMWe. Ja sobie kupuję lampę na szrocie
    za 45 zł z własnych pieniędzy. Beema zostaje naprawiona w autoryzowanym
    serwisie, koszt lampy z wymianą 7600 zł. Tyle wypłaca mój ubezpieczyciel
    z mojego OC właścicielowi Beemy. Zgadza się? Piętnaście lat potem muszę
    jeździć bezszkodowo, żeby ubezpieczycielowi się wyrównało.