  • 1. Data: 2019-03-10 10:58:35
    Temat: Jak się takie coś nazywa?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam 2 pytanka do Kolegów.
    1- potrzebuję czegoś, co się podobno nazywa zawór upustowy albo zawór
    regulacyjny. Ma to mieć za zadanie utrzymywać stałe ciśnienie w
    zbiorniczku i przepuszczać nadmiar gazu, gdy ciśnienie wzrośnie.
    Coś jak zawór bezpieczeństwa, ale z możliwością nastawy tego ciśnienia w
    granicach 0-4 at. Dobrze by było, aby taki zawór miał możliwość
    regulacji nie za pomocą pokrętła, ale ciśnieniem podawanym z zewnątrz.
    2- potrzebuję manometru o zakresie 0-4 at, ale takiego, który miałby
    separację od mierzonego medium. W medium mogą być paprochy zatykające
    manometr i po czasie może przestać działać, dlatego chcę podłączyć go
    przez jakąś puszkę z membraną (albo metalowym mieszkiem, jak w
    aneroidach), czy coś, co go odizoluje.
    Pod jakim hasłem szukać takich elementów.
    W 2 firmach od pneumatyki, jako 1- polecali mi reduktor, ale tu nie
    chodzi o reduktor, tylko o coś o odwrotnym działaniu. Ma stabilizować
    ciśnienie na wejściu a nie na wyjściu.
    Jacek

  • 2. Data: 2019-03-10 16:16:39
    Od: 4...@g...com

    W sklepie z pneumatyka w Lodzi na Kilinskiego na polce leza zawory bezpieczenstwa w
    ktorych jest mozliwosc regulacji cisnienia. Troche wieksze od trojnika montowanego na
    przewodach. Cisnienie reguluje sie pokretlem. Sa rowniez trojdrogowe zawory
    roznicowe. To taki zawor bezpieczenstwa w ktorym zamiast sprezyny sile wywoluje
    czynnik pod cisnieniem. Kazdy reduktor da sie na taki zawor przerobic. Co do drugiego
    pytania wpisz w wyszukiwarke separator membranowy albo manometr z kapilara. W
    technice jest pewna znana od zawsze zasada. Jak czegos nie ma i potrzebujesz to
    musisz to zrobic. Bez tej zasady jedyna forma uprawy ziemi byly by sochy i sierpy a
    ziarno scieralo by sie recznie pomiedzy dwoma kamieniami.

  • 3. Data: 2019-03-10 16:24:57
    Temat: Re: Jak się takie coś nazywa?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu niedziela, 10 marca 2019 10:58:35 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > W 2 firmach od pneumatyki, jako 1- polecali mi reduktor, ale tu nie
    > chodzi o reduktor, tylko o coś o odwrotnym działaniu. Ma stabilizować

    Zapewne masz na myśli presostat, sterujący zaworem elektromagnetycznym na dolocie.

    Jeżeli chcesz na bieżąco zmieniać ciśnienie regulacji, to w zbiorniku zamontuj
    miernik ciśnienia, który poprzez sterownik, będzie regulował stopień otwarcia zaworu
    na dolocie.

  • 4. Data: 2019-03-10 16:58:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.03.2019 o 16:16, 4...@g...com pisze:
> [...]
    musisz to zrobic. Bez tej zasady jedyna forma uprawy ziemi byly by sochy i sierpy a
    ziarno scieralo by sie recznie pomiedzy dwoma kamieniami.

    Dzięki. Nabyłem właśnie za 25 zł manometr na All i spróbuję go
    przerobić, jak radzisz. Zawór musi działać odwrotnie, bo w reduktorze
    przy wzroście ciśnienia zamyka a tu ma otwierać.
    Jacek

  • 5. Data: 2019-03-10 17:58:45
    Od: 4...@g...com

    Po co przerabiac jak juz sa gotowe. Kup reduktor do butli dla pletwonurkow. On jest
    sterowany cisnieniem.