  • 1. Data: 2018-02-28 16:43:55
    Temat: Jak sprawdzić czy mój numer telefonu jest w jakiejś bazie danych?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Dzwonią do mnie ostatnio jakieś firmy zarówno na komórkę jak i stacjonarny
    często tego samego dnia z tego samego numeru. Muszą mieć mój numer z jakiejś
    bazy bo to dziwne. Jak teraz dojść do tego skąd i jak to zablokować?
    Blokować ich jest trudne bo jest ich za dużo. Często te fimy posiadają tylko
    adres w internecie. Czyli zadzwonienie do nich z prośbą by przestali jest
    trudne.

  • 2. Data: 2018-02-28 16:58:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-28 o 16:43, rageofhonor pisze:

> [...]
    > zablokować? Blokować ich jest trudne bo jest ich za dużo. Często te fimy
    > posiadają tylko adres w internecie. Czyli zadzwonienie do nich z prośbą

    Skąd maja numer dojść stosunkowo łatwo.
    Jak zablokować, niemożliwe, nie działa blokowanie numerów bo
    co jedna akcja to dzwonią z innego numeru.
    Na początek sprawdź na umowie z operatorem czy aby sam nie podpisałeś
    zgody na udostepnianie numeru innym firmom.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-02-28 17:10:29
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

> [...]
    > Na początek sprawdź na umowie z operatorem czy aby sam nie podpisałeś
    > zgody na udostepnianie numeru innym firmom.

    Numer był zablokowany i jest też zablokowany u obecnego operatora. Czyli nie
    było zgody marketingowej. Nie przypominam sobie kiedy ostatnio podawałem oba
    numery telefonu jakiejś firmie.

  • 4. Data: 2018-02-28 17:19:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-28 o 16:43, rageofhonor pisze:
    > Jak teraz dojść do tego skąd
    Zapytać gdy zadzwonią.

    Robert

  • 5. Data: 2018-02-28 18:32:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Zapytać gdy zadzwonią.

    Komputer wybrał lub komputer wylosował w wersji dla kretynów.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-02-28 18:36:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-28 o 17:10, rageofhonor pisze:

    > Numer był zablokowany i jest też zablokowany u obecnego operatora. Czyli
    > nie było zgody marketingowej. Nie przypominam sobie kiedy ostatnio
    > podawałem oba numery telefonu jakiejś firmie.

    Co ma zgoda na marketing do blokowania numeru?
    Sprawdź umowę, jak faktycznie nie dałeś zgody to szukaj gdzie i komu
    podałeś te numery. I to niekoniecznie w jednym miejscu oba.
    Ale w dzisiejszych czasach kiedy prawie każdy zostawia dane na modnych
    portalach społecznościowych marne szanse na znalezienie źródła.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-02-28 22:38:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-02-18 o 16:43, rageofhonor pisze:
> [...]
    > zablokować? Blokować ich jest trudne bo jest ich za dużo. Często te fimy
    > posiadają tylko adres w internecie. Czyli zadzwonienie do nich z prośbą

    Najpewniej ktoś Cie do bazy dopisał - tak, wiem, że mało odkrywcze. Ja
    zazwyczaj dzwoniącego pytam, z jakiej jest firmy i do kogo mogę zwrócić
    się o usunięcie mnie z bazy. Ponieważ w większości wypadków to ludzie,
    który a kasę dzwonią, noto o ile tylko wiedzą, to mi mówią - nie
    pieniaczę się nimi, bo robią, co im jakiś kretyn kazał i za co zapłacił.

    Potem piszę email z wnioskiem o udzielenie informacji o źródle moich
    danych i zaprzestanie ich przetwarzania. Podstawę znajdziesz w ustawie o
    ochronie danych osobowych, Większość odpisuje. Nieodpisanie, to podlega
    pod ściganie. Pewnie by mi się nie chciało, ale oni tego nie wiedzą.

    Jednoczesny wyciek danych ze stacjonarnego i komórki, jeśli nie są u
    jednego operatora, to raczej by wskazywał jakieś inne źródło. Czasem
    zamawiasz coś - przykłaowo - i raz z komórki rozmawiasz, a raz z
    naziemnego. Niektóre firmy robią sobie bay swoich klientów i jak takie
    coś wycieknie. ...

    Te oferty a jakoś powiązane z Twoim miejscem zamieszkania? Bo czasem a
    sie wyczuć, czy dzwoniący w ogóle wie, do jakiego miasta dzwoni. Jak
    dzwoni facet i proponuje mi udział w spotkaniu w sprawie garnków w
    hotelu w moim mieście, to raczej wyjaśnienie, ze im komputer moją
    komórkę wylosował nie jest wiarygodne.

  • 8. Data: 2018-03-09 21:19:09
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > dzwoni facet i proponuje mi udział w spotkaniu w sprawie garnków w
    > hotelu w moim mieście, to raczej wyjaśnienie, ze im komputer moją
    > komórkę wylosował nie jest wiarygodne.

    Tak, sam Kawecki (koordynator na poziomie ministerstwa wprowadzania
    nowego prawa o ochronie danych os.) się niedawno skarżył, że zadzwonili
    do niego "panie Macieju" mówiąc, i idąc w zaparte że numer jest
    wylosowany. Może i tak - wylosowany z wyciekniętego spisu imion/nazwisk
    i numerów i niewiadomoczego...

    Do rzeczy: ci ludzie zarabiają tylko na łowieniu łosi. Więc ja (o ile
    mam czas i nastrój) kluczę, pytam skąd są, zadaję głupie pytania, proszę
    o powtórzenie oferty, proszę o poczekanie bo dzwoni drugi telefon,
    ponownie pytam skąd dzwonią - wreszcie się namol irytuje i kończy, i
    mnie oznacza że nie warto naciągać. Jeden warunek: za żadne skarby nie
    odpowiadać na pytania pozytywnie, bo jeszcze to oszust uzna za zgodę na
    skorzystanie z jego superduperoferty.

    No i poczekajcie do czerwca. Powinno się poprawić. Nie zgadzajcie się na
    żaden marketing, nigdzie!

    --
    Alf/red/

  • 9. Data: 2018-03-09 21:46:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-09 o 21:19, Alf/red/ pisze:

    > No i poczekajcie do czerwca. Powinno się poprawić. Nie zgadzajcie się na
    > żaden marketing, nigdzie!

    Przedstawiciele operatorów telekomunikacyjnych już to mają rozgryzione
    od lat. Jak dostaniesz ofertę 10 zł abonamentu lub 20 jeśli nie zgodzisz
    się na przetwarzanie i udostępnianie danych. To jak myślisz co wybierze
    większość?
    https://mobileclick.pl/tanszy-abonament-za-zgody-mar
    ketingowe-czy-to-zgodne-z-prawem/

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-03-10 20:54:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" p7urs3$3o9$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > od lat. Jak dostaniesz ofertę 10 zł abonamentu lub 20 jeśli nie zgodzisz
    > się na przetwarzanie i udostępnianie danych. To jak myślisz co wybierze

    Bardzo śmieszne -- 665363835 jest numerem podawanym chętnie, ale na ten
    numer nikt nie dzwoni, by zaoferować mi: wełnę, garnki itp. badziewie...
    Numerów domowych nie podaję (bo nawet ich nie pamiętam) zbyt
    często -- chyba nie ma dnia bez takich ofert...

    Smartfon ma tę przewagę nad telefonicznymi aparatami sprzed 25 lat,
    że potrafi ;) zignorować przychodzące z numerów zastrzeżonych i anonimowe...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,