  • 11. Data: 2018-05-09 01:54:17
    Temat: Re: Jak sprawdzzi zawartość komputera?
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-05-08 o 22:26, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 8 May 2018 12:00:17 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <5af1752b$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    > od "Artur" <...@...pl> :

    > Najlepsze są najprostsze:
    > Cpu-z, Gpu-z, Ssd-z, Crystaldiskinfo.
    > No i testy wypada zrobić:
    > memtest86, prime95, Victoria for windows, MHDD.

    Zawartość komputera i sprzęt pokaże Everest (ja mam już od kilku lat
    Everest Ultimate Edition). Pokaże nawet numery kości pamięci, moduły,
    sprzęt i w ogóle wszystko. Program uruchamia sie w mig i jest przydatny
    nawet na stałe w komputerze.

    --
    animka

  • 12. Data: 2018-05-09 03:21:43
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-05-08 o 20:59, Artur pisze:
    > Plik xml też zapisałem, ale nie wiem czym go odczytać. Sam próbuje mi
    > otworzyć IE,

    Nie zwracaj uwagi na Animkę, "ten typ tak ma" ;)
    Pliki XML to stara odmiana HTML-o-podobna, powinna go otwierać każda
    (chyba) przeglądarka WWW

  • 13. Data: 2018-05-09 06:59:42
    Od: "Artur" <...@...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości

    > Nie zwracaj uwagi na Animkę, "ten typ tak ma" ;)
    > Pliki XML to stara odmiana HTML-o-podobna, powinna go otwierać każda
    > (chyba) przeglądarka WWW

    Tak podejrzewałem, skoro sam próbował otworzyć IE.
    To moje lenistwo, że wczoraj nie poszukałem tej informacji
    w Internecie, a także, że nie zrobilem tego, co już mi świtało.
    Mianowicie zrobiłen skrót na pulpicie używanej przeze mnie
    przeglądarki FireFox i do niej przeciągnąłem plik xml. Bingo.
    Pokazała się zawartość mojego komputera w postaci trochę
    czytelniejszej, niż w pliku txt. Pewnie naiwnie spodziewałem
    się czegoś zbliżonego do postaci online, czyli graficznej.
    Tak czy owak dzięki za pomoc.
    Programu Everest ( wersji darmowej do użytku domowego),
    a także programu o nazwie SIW, używałem "przed wiekami"
    i nawet nie wiem wiem jak by się zachowały na nowszym
    systemie, a podejrzewam, że taki tam jest.

    Artur

  • 14. Data: 2018-05-09 09:55:10
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 9 May 2018 01:54:17 +0200
    doszła do mnie wiadomość <pctdcv$c39$1@news.icm.edu.pl>
    od Animka <a...@t...wp.pl> :

> [...]
    >Everest Ultimate Edition). Pokaże nawet numery kości pamięci, moduły,
    >sprzęt i w ogóle wszystko. Program uruchamia sie w mig i jest przydatny

    Bezpłatny Everest nie jest dalej rozwijany.
    Lepiej mieć kilka programów typu portable(nie wymagających
    instalatora), często aktualizowanych, niż jedną starą kobyłę, w
    dodatku większość informacji prezentowanych przez takie kobyły ma
    znikome znaczenie dla usera.

  • 15. Data: 2018-05-09 10:52:53
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Bezpłatny Everest nie jest dalej rozwijany.
    > Lepiej mieć kilka programów typu portable(nie wymagających
    > instalatora), często aktualizowanych, niż jedną starą kobyłę, w

    teraz wyjdę na trola, czego chicałem uniknąć, ale nie wytrzymam. po
    cholere Wam te programy? Gość chce kupić kompa o znanej konfiguracji i
    chce ją sprawdzić bez otwierania kompa. tego jaki jest radiator i
    wnetylator się nie dowie. jeśli stwierdzi jaki jest chipset, procesor i
    ilośc ramu (ew szybkość) to ma wszystko co powinien żeby kupić.
    (ewnetulanie karta graficzna, ale ja trzeba sprawdzić w inny sposób)

    teraz z moje spostrzeżenia:
    obsługuje kilka kompów i jeśli działają - nigdy nic nie sprawdzałem
    aidą, everestem i innym tego typu programami. jeśli coś nie działa -
    najpierw memtest, ale to niema związku z pytaniem zawartym w temacie.
    jeśli komp jest nieznany to najpierw śrubokręt, sprężarka idt - OT

    ToMasz

  • 16. Data: 2018-05-09 11:15:09
    Od: "Artur" <...@...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bezpłatny Everest nie jest dalej rozwijany.
    > Lepiej mieć kilka programów typu portable(nie wymagających
    > instalatora), często aktualizowanych, niż jedną starą kobyłę, w
    stąd moje pytanie na grupie :-)

    > Gość chce kupić kompa o znanej konfiguracji ... [...]
    o NIEznanej konfiguracji

    > obsługuje kilka kompów
    ja nie obsługuję tego komputera, rozważam jego zakup

    Artur

  • 17. Data: 2018-05-09 17:51:49
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 9 May 2018 03:21:43 +0200, JaNus wrote:

    > Pliki XML to stara odmiana HTML-o-podobna

    Tak, a Škoda to stara odmiana Volkswagenopodobna.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 18. Data: 2018-05-10 05:08:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-09, Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
> [...]
    > instalatora), często aktualizowanych, niż jedną starą kobyłę, w
    > dodatku większość informacji prezentowanych przez takie kobyły ma

    Odpalić z pendrajwa/CD jakiegoś Linuksa-live, pod nim dmidecode,
    opcjonalnie (dodatkowo) lspci, lsusb i chyba wiecej nie trzeba.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2018-05-10 17:45:49
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-05-09 o 17:51, Roman Tyczka pisze:

    > Tak, a Škoda to stara odmiana Volkswagenopodobna.

    Nie "~podobna", tylko "~pochodna" :)

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem