  • 1. Data: 2019-10-03 21:53:16
    Temat: Jak sprawnie przetestować dysk hdd z poziomu Windows 10?
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Kupiłem 2 dyski hdd i NASa ale NAS zwróciłem do sprzedawcy (nie pasował
    mi) więc zostałem na razie z nowymi dyskami - NAS będzie za miesiąc -
    dwa. W związku z tym mam prośbę o polecenie czegoś czym mógłbym
    przetestować te dyski z pod Windows 10. Komputer to laptop i mam do
    niego stację dokującą do podpięcia HDD pod USB 3.0. Tak że sprzętowo te
    dyski będą pod USB.
    Czym przetestować i jakie testy warto wykonać?
    Jeśli dyski byłyby wadliwe to mam jeszcze tydzień na oddanie ich
    sprzedawcy. Dyski WD: WD40EFRX.

  • 2. Data: 2019-10-03 23:11:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-03 o 21:53, Netx pisze:
> [...]
    > Czym przetestować i jakie testy warto wykonać?
    > Jeśli dyski byłyby wadliwe to mam jeszcze tydzień na oddanie ich

    Najlepszy ze znanych mi to mhdd. Ale on działa pod czystym DOSem i
    wymaga ATA lub SATA w trybie ATA.
    Pozostałe znane mi programy (już pod Win albo linuxa) też wymagają
    bezpośredniego dostępu do sprzętu, więc USB odpada.

    Ale może ktoś doradzi. Hirens chyba nie ma nic, co by dobrze
    przetestowało dysk podpięty przez USB.

    Nie masz jakiegoś kadłubka?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2019-10-04 00:18:59
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 3 Oct 2019 23:11:58 +0200
    doszła do mnie wiadomość <qn5o6s$gb4$1$Adam@news.chmurka.net>
    od Adam <a...@p...onet.pl> :

    Najnowsza Victoria:
    http://files.hddguru.com/download/Software/Victoria%
    20For%20Windows/

  • 4. Data: 2019-10-04 01:22:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Netx" 5d9651aa$0$17360$6...@n...neostrada.pl

    > Czym przetestować i jakie testy warto wykonać?

    Czymkolwiek -- im więcej testów, tym lepiej.
    Możesz przeskanować za pomocą HDDScan.
    http://hddscan.com
    IMO najlepiej weryfikować softem producenta.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-10-04 07:39:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    WD Data Lifeguard Diagnostics.

    -----

  • 6. Data: 2019-10-05 23:01:44
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...com>

    hard disk validator
    testuję nim podrobione peny i karty sd

    --
    https://fb.com/groups/allegro.pomoc
    https://fb.com/groups/oga.pl

  • 7. Data: 2019-10-06 00:27:22
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-10-05 o 23:01, zlotowinfo pisze:
    > czym mógłbym przetestować te dyski z pod Windows 10

    spod

  • 8. Data: 2019-10-06 01:51:20
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 05.10.2019 o 23:01, zlotowinfo pisze:
    > hard disk validator
    > testuję nim podrobione peny i karty sd

    Dziękuję za odpowiedzi. Ostatecznie użyłem do testowania hddscan 4.1 -
    widzi dyski pod USB i jest to program mi znany, bo jak ściągnąłem
    Viktorię to antywirus ją zaakceptował ale pokazał że zaledwie "setki"
    osób jej użyły co mnie zniechęciło do odpalania jej.