  • 1. Data: 2017-01-01 19:51:49
    Temat: Jak to dawniej budowano
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Książka z 18-tego wieku o budownictwie kościołów.
    Ryciny fajne są dopiero na samym końcu.
    Widać na nich jak samymi "ręcyma" budowano ogromne gmachy.
    http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/doccontent?id=20252
    Przytaczam fragment wstępu, w którym autor krytykuje teorię opowiadając
    się za praktyką.
    To czy miał rację jest sprawą dyskusyjną nawet dzisiaj.
    Cytat:
    "
    Widziawszy tylko mechanikę wydaną dla szkolnej młodzi narodu polskiego
    zaostrzającą raczej dowcip, niż pomagającą w biedzie; ćwiczącą rozum,
    lecz nie wspierającą w gwałtownych przygodach i nędzy, na liczby tylko
    rachowaniu i zgadzaniu stosunków rozmaitych przez algiebrę, ciał wagi,
    płynności, ciężaru, światła, ruchu, biegu, spadku, etc. zasadzoną. Wydać
    mechanikę czyli wiadomość o silniach i o używaniu tychże w przykładach
    umyśliłem, równie (jak tamta) z rozumu swój początek ciągnąca i na
    stosunku się przez rachubę wynikającym gruntująca (co do wyższego
    geniuszu ludzi innemi władających należy), mimo atoli tych wszystkich
    matematycznych kalkulacji, powszechności ludu, czy gospodarzom, czy
    panom, czy artystom, bez porównania więcej użyteczniejszą.
    "
    Ryciny autor zapożyczył z dzieła włoskiego mistrza Mikołaja Zabaglia
    http://library.brown.edu/cds/catalog/catalog.php?ver
    b=render&id=1126611827544374&colid=11&view=pageturne

    WM

  • 2. Data: 2017-01-02 19:55:24
    Temat: Re: Jak to dawniej budowano
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-01 19:51, WM wrote:
    > http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/doccontent?id=20252

    Idealny przykład jak mozna doprowadzić internautę do depresji i skakania
    do stawu w zderzeniu z technologią przeglądarek XXI wieku.

  • 3. Data: 2017-01-03 10:34:56
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 stycznia 2017 03:56:28 UTC+9 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Idealny przykład jak mozna doprowadzić internautę do depresji i skakania
    > do stawu w zderzeniu z technologią przeglądarek XXI wieku.

    Tam siedzą koszałki-opałki, nie może im się zmieścić w głowie że najcenniejsze
    starodruki powinny być dla każdego dostępne za darmo i bez wysiłku. Porównaj z
    polona.pl. Nie ma takiej opcji żeby to zeskanować porządnie, skorygować strony
    zdeformowane/zagięte w zszyciu itd. To już ruskie piractwo jest na wyższym poziomie:
    ludzie skanują książki do formatu djvu, w którym często oddzielnie definiują pożółkłe
    tło papieru, oddzielnie litery, pieczątki itd, tam potrafi być zdefiniowanych kilka
    warstw.

  • 4. Data: 2017-01-03 13:31:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Jan 2017 19:55:24 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Idealny przykład jak mozna doprowadzić internautę do depresji i
    skakania
    > do stawu w zderzeniu z technologią przeglądarek XXI wieku.

    Ale co Ci nie działa?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-01-05 11:55:12
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Idealny przykład jak mozna doprowadzić internautę do depresji i skakania do stawu w
    zderzeniu z technologią przeglądarek XXI wieku.

    Potwierdzam.

  • 6. Data: 2017-01-05 17:12:36
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-05 o 11:55, robot pisze:

    > Potwierdzam.

    Na stronie biblioteki kiepsko się otwierają strony dalsze.
    Najlepiej ściągnąć publikację na komputer, rozpakować i u siebie
    przeglądać.
    Z formatem djvu czasem są problemy, już wolę pdf.
    Amerykanie mają to w swojej bibliotece cyfr. dobrze zorganizowane.
    Tu jest pokazana rycina z rakietami Kazimierza Siemienowicza.
    Grand art d'artillerie par le sieur Casimir Siemienowicz 1651
    https://archive.org/stream/bub_gb_ibOZidi5N88C#page/
    n177/mode/2up

    WM

  • 7. Data: 2017-01-05 18:39:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-03 13:31, Marek wrote:
    > skakania
    > Ale co Ci nie działa?

    Działa. Tylko powoduje głeboką depresję.