  • 1. Data: 2009-05-13 18:37:11
    Temat: Jak to przerobić ?
    Od: <j...@g...pl>

    Ma transformator toroid z takimi parametrami:
    wejście: 230 V 50 HZ
    wyjscie :12 V 25 A
    innych danych brak

    czy to się da przerobić na taki na którym bym zbydował prostownik o takich
    danych:
    18V i minimum 15 A.
    ewentualnie jak do tego się zabrać

    jhr

  • 2. Data: 2009-05-13 19:16:24
    Temat: Re: Jak to przerobić ?
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > wyjscie :12 V 25 A
    > innych danych brak
    >
    > czy to się da przerobić na taki na którym bym zbydował prostownik o

    Hmmm... a może napisz coś więcej DO CZEGO ten prostownik itp, bo w sumie
    nie wiem czy potrzebujesz 18V zmiennego, czy stałego (opis sugeruje, że
    stałego ;P)... generalnie nie wiem czy toroidy można przewijać, niech
    inni na to odpowiedza, ale jak podasz zastosowanie - może znajdziemy
    inne wyjście ;)...
    Pozdrawiam
    Konop
    PS Wiesz, że Twój transformator da minimum jakieś 16V stałego napięcia
    za prostownikiem, prawda?? ;)..

  • 3. Data: 2009-05-14 08:50:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyjscie :12 V 25 A
    > innych danych brak
    >
    > czy to się da przerobić na taki na którym bym zbydował prostownik

    Trzeba rozwinac uzwojenie wtorne i nawinac nowe, 1.5 razy wiecej
    zwojow drutu o srednicy 1.25 razy mniejszej.
    Szczesliwie wtorne powinno byc na wierzchu, a zwojow stosunkowo
    malo. No chyba ze jest dobrze zaimpregnowany i nie bedzie latwo
    odwinac.
    Mozna tez sprobowac dowinac troche zwojow na wierzchu istniejacych
    i polaczyc szeregowo ze starym.

    Tylko zacznij od rady Konopa - sprawdz czy to co jest nie jest
    wystarczajace.

    J.

  • 4. Data: 2009-05-14 19:45:17
    Od: <j...@g...pl>

> [...]
    > polaczyc szeregowo ze starym.
    >
    > Tylko zacznij od rady Konopa - sprawdz czy to co jest nie jest

    Musi byc prąd stały i 18 V ,mniejsze napięcie raczej nie wchodzi w rachubę
    bo silnik będzie za słaby /wkrętarka/
    Jest wtórne na wierzchu.Jeżeli chodzi o natężenie to wkrętarka potrafi przy
    rozrychu przy obciążeni nawet "łyknąć" 12 a.

    jhr
    ,

  • 5. Data: 2009-05-14 20:11:10
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 13 May 2009 20:37:11 +0200, jhr napisał(a):

> [...]
    > wyjscie :12 V 25 A
    > innych danych brak
    >
    > czy to się da przerobić na taki na którym bym zbydował prostownik o

    Podwajacz napięcia może być?
    Ale to by wyszło ok 24V i 12A

    ________ -------->|--------o+
    ) ( |
    ) ( |---|<--------o-
    ) (

    Plus i minus połączone kondensatorami z masą.
    Ewentualnie mocny step-up, ale wyjdzie chyba taniej nowe trafo.

  • 6. Data: 2009-05-22 04:03:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <j...@g...pl> wrote in message news:guhscf$m7n$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Jest wtórne na wierzchu.Jeżeli chodzi o natężenie to wkrętarka potrafi
    > przy rozrychu przy obciążeni nawet "łyknąć" 12 a.

    Ojejku, i ten toroid będzie Ci się pod nogami plątał?
    A nie lepiej kupić wiertarkę z silnikiem na 220V AC?