  • 1. Data: 2017-01-18 21:35:40
    Temat: Jak to zrobic w kuchni?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam,
    W kuchni jest sobie stara słuchawka z abonamentem wszędzie gratis i 5 GB netu.
    Ale ta słuchawka jest bardzo stara, i www się w tym nie da przeglądać - tylko
    dzwonimy wszyscy domownicy z tej komórki darmo wszędzie - taki telefon domowy z
    gratisem w postaci możliwości zabrania go ze sobą gdy rodzina jedzie do babci.
    A net/www by się przydał, bo trzeba coś sprawdzić szybko, jakiś przepis, jakiś
    bank/przelew, duperele takie zwykłe...

    Jeśli kupię smartfona - to będzie za mały, niewygodny ekran bo za mały by coś
    przeczytać na www.
    Jeśli do www uruchamiam komputer - to jest za duży, za długo to trwa, i muszę włączyć
    router i wi-fi.

    Jak pogodzić dzwonienie z dostępem do www? Podkreślam: głównie w kuchni.
    Pewnie tablet.
    Ale proszę o pomoc:

    1. co wybrać?
    2. czy 7 cali będzie już ok? większy?
    3. po czym poznać, że tablet może być telefonem? niektóre maja slot na sim, ale czy
    każdy tablet ze slotem sim pozwala na dzwonienie i smsy?
    4. najchętniej kupię coś markowego, np. Lenovo czy Samsung - dobry kierunek czy
    inne/jakie firmy są ok?
    5. ma to być urządzenie w domu, jako telefon domowy z większym nieco ekranem dla www
    z karty sim, więc wielkość baterii czy waga tabletu mają znaczenie mniejsze. Nie wiem
    właściwie jakie cechy przy takim profilu/zadaniu są istotne?
    6. musi mieć modem 4G/LTE, czy też 3G wystarczy?
    7. Może ktoś wskaże jakiś konkretny fajny model?
    8. a może w ogóle idę w złym kierunku?

    Za każdą pomoc, wskazówkę lub komentarz dziękuję,
    Majka

  • 2. Data: 2017-01-18 22:31:17
    Temat: Re: Jak to zrobic w kuchni?
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Majka"

[...]
    ---
    Wydaje mi się, że stacja dokująca

  • 3. Data: 2017-01-18 22:47:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-01-18 o 21:35, Majka pisze:

    > Za każdą pomoc, wskazówkę lub komentarz dziękuję,
    > Majka

    Mam 10 calowy tablet służący do czytania gazet (skany) i
    książek (teks głownie w PDFie). Ciekawostką jest że to
    urządzenie ma najwyższa rozdzielczość z posiadanych.
    Ale do przeglądania stron wolę usiąść przy kompie gdzie
    monitor ma ponad 20 cali i mniej męczy wzrok.

    Zanim wydasz pieniądze weź jakiś tablet w łapki i sprawdź
    czy będziesz chciała na nim strony www przeglądać.

    A do internetu mam "dyżurny komputer". Jest włączony zawsze
    co najwyżej monitor trzeba włączyć. Szybciej trwa przejście
    do niego w innym pokoju niż uruchomienie wyłączonego.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-01-18 23:05:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-18 o 21:35, Majka pisze:

    > Jak pogodzić dzwonienie z dostępem do www? Podkreślam: głównie w kuchni.
    > Pewnie tablet.

    Nie da się.
    Mam komórkę i tablet 10 cali z Windowsem.
    Nie wyobrażam sobie gadać do 10 calowej deski tak samo jak Windowsa na 5
    calach (nawet 7).
    Poza tym jak sobie wyobrażasz rozmowę z koleżanką/mamą/córką/... na
    temat, właśnie przeglądanego na stronie z wypiekami, przepisu na ciasto
    z kremem i płatkami czekolady, czy dodać do tego wiśnie czy morele, a
    może dać mniej cukru?

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2017-01-19 07:54:04
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 18.01.2017 Majka <k...@g...com> napisał/a:

    > 1. co wybrać?

    Ja bym zaczął od smartfona 5 cali, moja żona odkąd posiada
    takowy już nie korzysta z tabletu.

    A jeśli zajdzie potrzeba, to dokupisz tablet 10 cali
    i udostępnisz net jednym klikiem ze smartfona po wifi.

    Tablet z GSM raczej tylko z zestawem słuchawkowym, co przy
    częstszym korzystaniu może być niewygodne.

    Ale oczywiście Twoja wola.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2017-01-19 09:24:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Jan 2017 12:35:40 -0800 (PST), Majka napisał(a):

    > 8. a może w ogóle idę w złym kierunku?

    IMO tak. Uniwersalne rzeczy/rozwiązania są do d... Do dzwonienia zostaw
    sobie ten telefon ale skoro nie lubisz czekać na uruchomienie kompa to
    je przyspiesz. Dysk SSD, szybko ładujący się OS i czekanie staje się
    krótkie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-01-19 09:25:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    sobie ten telefon ale skoro nie lubisz czekać na uruchomienie kompa to
    je przyspiesz. Dysk SSD, szybko ładujący się OS i czekanie staje się
    krótkie. No i kto to widział wyłączać ruter :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2017-01-19 13:59:06
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 18.01.2017 o 21:35, Majka pisze:
    > 2. czy 7 cali będzie już ok? większy?

    Dla mnie 7" jest wystarczający, a 10" po prostu za duży do trzymania w
    ręku.

    > 3. po czym poznać, że tablet może być telefonem? niektóre maja slot na sim, ale czy
    każdy tablet ze slotem sim pozwala na dzwonienie i smsy?

    Nie, nie każdy.

    --
    Alf/red/

  • 9. Data: 2017-01-19 14:13:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

    >Dla mnie 7" jest wystarczający, a 10" po prostu za duży do trzymania
    >w ręku.

    Za to moze byc wygodny jesli ma byc tylko sporadycznie trzymany w
    reku, za to ma zalety w postaci wiekszego ekranu, wygodniejszej
    klawiatury ekranowej itp.

    J.

  • 10. Data: 2017-01-19 17:19:19
    Od: KOMTUR <k...@o...pl>

    W dniu 18.01.2017 o 21:35, Majka pisze:

    > Ale proszę o pomoc:
    >
    > 1. co wybrać?
    Stawiałbym na tablet

    > 2. czy 7 cali będzie już ok? większy?

    Mam 7 calowy i 10 calowy, od kiedy mam ten 7 calowy, to 10 calowy
    poszedł w odstawkę.

    > 3. po czym poznać, że tablet może być telefonem? niektóre maja slot na sim, ale czy
    każdy tablet ze slotem sim pozwala na dzwonienie i smsy?

    Nie każdy, czasem mają slot tylko do netu, przynajmniej te starsze.

    > 4. najchętniej kupię coś markowego, np. Lenovo czy Samsung - dobry kierunek czy
    inne/jakie firmy są ok?

    Ja mam oba Samsungi i sobie chwale, ale ja to w ogóle jestem fan Samiego.

> [...]
    > więc wielkość baterii czy waga tabletu mają znaczenie mniejsze.
    Nie wiem właściwie jakie
    > cechy przy takim profilu/zadaniu są istotne?

    Ja do swojego 10 calowca mam fajną podstawkę (stację dokującą), więc
    mógłby w kuchni tak stać, bateria wtedy nie ma znaczenia, jak i waga.
    Do dzwonienia, można przecież włączyć "na głośnik" i rozmawiać nawet
    przy gotowaniu, bez trzymania tabletu w rękach. Czasami tak robiłem.

    > 6. musi mieć modem 4G/LTE, czy też 3G wystarczy?

    Do rozmawiania spokojnie wystarczy 3G, a jeśli i net ma być sporadyczny,
    to i do netu. Aczkolwiek jeśli różnica w cenie pomiędzy modelami 3Gi
    LTE, byłaby niewielka, brałbym z LTE.

    > 7. Może ktoś wskaże jakiś konkretny fajny model?

    Tu się nie pokuszę, bo ostatnio z rok temu kupowałem, a to czasem
    przepaść pomiędzy modelami.

    > 8. a może w ogóle idę w złym kierunku?

    Jak dla mnie w dobrym :P

    > Za każdą pomoc, wskazówkę lub komentarz dziękuję,

    Proszę :)

    KOMTUR