  • 1. Data: 2017-12-11 23:11:11
    Temat: Jak trenować ludzi?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kopnął mnie wątpliwy zaszczyt trenowania nowych. Mają zmontować
    urządzenie z chassis, płytek, śrubek i kabelków.

    Dobrze byłoby gdyby po miesiącu pamiętali nr głównych kabli a nie
    wertowali dokumentację po to samo co robili wczoraj bo jednak szybkość
    ma znaczenie. Z doświadczenia wiem, że ci co mają dobrą pamięć dostają
    umowy. Pozostali kopas w dupas.

    Jakby ze dwóch się utrzymało daliby mi spokoj. Byłaby znowu sielana
    hyhy ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2017-12-13 12:56:42
    Temat: Re: Jak trenować ludzi?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Dobrze byłoby gdyby po miesiącu pamiętali nr głównych kabli a nie
    > wertowali dokumentację po to samo co robili wczoraj bo jednak szybkość
    > ma znaczenie.

    Trzy razy przewertują, za czwartym już będą pamiętali.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 3. Data: 2017-12-13 15:51:33
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 grudnia 2017 23:11:14 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
> [...]
    > umowy. Pozostali kopas w dupas.
    >
    > Jakby ze dwóch się utrzymało daliby mi spokoj. Byłaby znowu sielana

    Zrób po hamerykańsku:
    Coś na modłe instrukcji z klocków LEGO.
    Rozpiske podziel na etapy, zapisz co i jak ma być podpinane.
    Jak masz kolorwa drukarke to zrob w kolorze. Wyraźny font i konsekwentny design.

    Calosc zepnij tak aby sie szybko szukalo i skakalo do odpowiedniego etapu.

    Niech sie sami trenują. Ale w oparciu o dobry materiał.

    To jest dokładnie robota jakiej oczekuje się od ludzi którzy mają transferować wiedzę
    lub trenować innych. Nie kłapanie jęzorem które po 15 minutach wylatuje z glowy czy
    smędzenie ze ktos cos robi nie tak i walenie linijką po palcach...

  • 4. Data: 2017-12-13 17:07:39
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.12.2017 um 23:11 schrieb PiteR:
> [...]
    > umowy. Pozostali kopas w dupas.
    >
    > Jakby ze dwóch się utrzymało daliby mi spokoj. Byłaby znowu sielana

    Pisałem procedury do obsługi naszego sprzętu dla astronautów i
    kosmonautów. Składa się taka procedura z dwóch części. Część pierwsza
    opisuje w detalu co, jak i w jakiej kolejności należy
    połączyć/zmontować. Baardzo detalicznie (wyciągnij kabel xxyyzz z
    pojemnika ff123, podłącz wtyk P11 z gniazdem J11 itd). Druga część to
    tzw que-cards. Coś w rodzaju ikon z ikei, gdzie te procedury są
    przedstawione schematycznie, ew z referencjami do głównej procedury z nr
    referencyjnym kroków. Te karty były zalaminowane i z rzepem, by
    astronauci mogli by sobie to do ściany przykleić.
    Kroki są pogrupowane np 1.4.7: etap pierwszy krok 4 podkrok 7. Na jednej
    karcie możesz mieć np krok 1, albo 1.4 zależy od upierdliwości montażu.
    Wbrew pozorom nie jest to takie skomplikowane, jak wygląda.

    Druga paczka to tzw off-nominals, czyli co zrobić w przypadku, że coś
    nie tak, czy się nie da. Impreza wygląda podobnie do opisu
    szczegółowego. Możesz takie coś zrobić, ale nie musisz. Wtedy tylko
    instrukcja: odłóż na bok do serwisu.

    Waldek

  • 5. Data: 2017-12-14 00:58:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PiteR pisze tak:

> [...]
    > pamięć dostają umowy. Pozostali kopas w dupas.
    >
    > Jakby ze dwóch się utrzymało daliby mi spokoj. Byłaby znowu

    No i wyrzucili wszystkich agencyjnych przed świętami :/

    Odejdę od nadziei, że zapamiętają co robili. Każę im wszystko notować
    własnymi słowami. Kolejność montażu, które strony w której instrukcji,
    ilość kabli w danej wersji i ich numery. Po lewej 5, po prawej 8, do
    góry 3. Policzy to się kapnie czego brakuje.

    Mają skoroszyty ze zdjęciami i jeśli przy dodatkowych własnych
    notatkach polegną to trudno.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.